Hej derude Vi har en adwords kampagne der giver et pænt overskud, hvorfor vi nu kan bruge Konverteringsoptimering. Det ser fint ud med selv med koverteringsoptimering på, og jeg lytter til googles anbefalinger og siger ok til de ændringer den vil lave, hvorefter jeg venter 14 dages tid til jeg gør det igen.
Håber i kan hjælpe :) |
Jeg ville først og fremmest finde ud af hvorfor de ord giver underskud...
Er det en dårlig destiantions URL? Er søgeord for bredt? Ville søgeordet give overskud med de rigtige negative keywords? Ellel måske er annoncer til de søgeord der giver underskud, for dårlig eller misvisende.
Hvis du simpelthen ikke kan finde ud af hvorfor de søgeord ikke konvertere, så synes jeg du skulle sætte dem på pause, indtil du har en løsning. For hvis de giver underskud betyder det jo at der er volume. Og hvis der er volume på en relevant søgeord, så er det jo potentielle kunder...
Men problemet med din kampagne er jo ikke mangel på søgeord - så derfor vil det ikke være en løsning af tilføje flere, da det ikke er problemet. Det er fint med flere søgeord selvfølgelig, men du må finde ud af hvorfor de andre søgeord ikke har virket, for det er der problemet er.
Hvis et søgeord har fået cirka 80-120 kliks uden konvertering, så er det på tide at overveje det.