Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår ville i stoppe en underskudskampagne?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude

Vi har en adwords kampagne der giver et pænt overskud, hvorfor vi nu kan bruge Konverteringsoptimering. Det ser fint ud med selv med koverteringsoptimering på, og jeg lytter til googles anbefalinger og siger ok til de ændringer den vil lave, hvorefter jeg venter 14 dages tid til jeg gør det igen.


 En anden adwords kampagne giver knap så godt. Den giver underskud! Derfor har jeg nu prøvet at tilføje over 400 relevante søgeord og skruet godt op for budgettet til den så vi kan se hvilke søgeord der sælger. Er det ikke meget fornuftigt at gøre? -men hvor land tid skal vi indsamle data, som altså giver underskud? Ville i beholde ALLE søgeord der giver det mindste overskud på kampagnen og fjerne resten?

Håber i kan hjælpe :)

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg ville først og fremmest finde ud af hvorfor de ord giver underskud...
Er det en dårlig destiantions URL? Er søgeord for bredt? Ville søgeordet give overskud med de rigtige negative keywords? Ellel måske er annoncer til de søgeord der giver underskud, for dårlig eller misvisende.

Hvis du simpelthen ikke kan finde ud af hvorfor de søgeord ikke konvertere, så synes jeg du skulle sætte dem på pause, indtil du har en løsning. For hvis de giver underskud betyder det jo at der er volume. Og hvis der er volume på en relevant søgeord, så er det jo potentielle kunder...

Men problemet med din kampagne er jo ikke mangel på søgeord - så derfor vil det ikke være en løsning af tilføje flere, da det ikke er problemet. Det er fint med flere søgeord selvfølgelig, men du må finde ud af hvorfor de andre søgeord ikke har virket, for det er der problemet er.
Hvis et søgeord har fået cirka 80-120 kliks uden konvertering, så er det på tide at overveje det.

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du sat Adwords Slagsporing på?

Jeg er generelt meget enig med Frederik. Ingen grund til at tilføje flere søgeord før du ved hvad der er galt med de gamle.

Men udover de ting Frederik nævner så er der jo også den mulighed at din CPC pris simpelthen er for høj.

Mvh Jesper Jørgensen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja.. der er salssporing på.

Min CPC er på 3 kr. - og det er meget lavt i forhold til hvor populære søgeordene er.

Jeg har en anden kampagne hvor google foreslår en CPC på 40-60 kr. - Det er jo noget af en forskel!!

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du taber penge lige nu er 3 kroner for meget uanset om andre betaler 40, 60 eller 80 kroner for det samme søgeord. Det er et ubehageligt faktum at nogle er bedre i stand til at profitere af bestemte søgeord end andre. Men kig. på de andre ting Frederik nævner, så kan det være den bliver profitabel

Mvh Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde ellers lige opjusteret den, da den ikke opbrugte hele budgettet på 200 kr/dag ! -har det ikke noget at skulle have sagt ? -måske i form af at CPC er sat så lavt at den ikke bliver vist?!

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Et bud kunne også være at du skal forsøge med nogle andre annoncetekster. Måske har du lavet så gode tekster, at de får en masse klik som måske er urelevante for dig og personen der klikker. Kommer du med et klart budskab til din målgruppe? Sælger du f.eks. hjemmesider, så gør det klart at her kan du KØBE hjemmesider. Så får du ikke en masse unødvendige klik fra folk der måske vil finde en oversigt over de bedste hjemmesider, og har klikket på din annonce fordi der står "de bedste hjemmesider".....bare et eksempel.

Jeg vil heller ikke råd dig til at tilføje flere søgeord nu. Hvis du mener at det er nogle gode relevante søgeord for dig, så prøv istedet med nogle annonce varianter (bør du dog altid have) og se om det giver noget.

Mål om de besøgende, fra den dårlige kampagne, forlader siden med det samme. Hvis det er tilfældet ønsker de højst sandsynlig ikke at købe noget, og så skal du nok overveje at finde negative søgeord eller helt fjerne søgeordet. Hvis de kigger rundt på siden men ikke køber noget, er det måske din landingspage den er galt med.

Mål og prøv dig frem, så kommer du langt :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kører 4 annonce varianter på denne kampagne.. det ser lige skidt ud for dem allesammen. Nogle af dem læner sig endda ekstremt meget op af en anden kollega på markedet. Vi beskriver utroligt klart, at det er D&G ure man kan købe til en go pris osv. hvis man klikker her. Ikke bare ure eller forsk. accessories, MEN D&G !

Nu er det jo ikke nogen hemmelighed at det handler om shoppen superstar.dk. Selve kampagnen rettes som sagt mod vores D&G ure. Jeg vil ligge hovedet på blokken og påstå at vi har Danmarks billigste ure og næsten største udvalg. Nogle af modellerne er endda flere hundrede kroner billigere end konkurrenterne. Vores kunderservice er kanon da vi som regel svarer et par timer efter. Derfor undrer det mig at det ikke går bedre med den kampagne! Det kunne være shoppen der skræmte potentielle kunder væk, men jeg syntes ikke den er så ringe igen, konkurrenter og det generelle niveau taget i betragtning. Og desuden har vi som sagt stor succes med en anden kampagne... er lidt forvirret :)

Evt. nogen der har bud på hvad det koster en 'ekspert'¨i at opsætte kampagnen ?

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søgte på "d&g ure" og i den annonce som blev vist, stod der æghedsgaranti istedet for ægthedsgaranti. Undgå stavefejl man overser dem let selv, men de giver kunden et dårligt førstegangsindtryk.

Når jeg kigger på din side med D&G ure kan jeg ikke se herreurene med firefox, siden slutter lige under de første 4 herreure. Prøv at bevæg dig rundt på alle siderne på din shop og se efter fejl og mangler. Hvis siden ikke virker ordenligt køber folk ikke hos dig.

Med hensyn til adwords priser er jeg med på en lytter, da jeg selv overvejer at lave adwords som freelance :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er selvf. ikke optimalt med den stavefejl. Er rettet nu :)

Programmøren kan simpelthen ikke rette fejlen i firefox, og har haft andre til at kigge på det! Meget træls ja..

 

Men det lyder ikke til at der er flere forslag.. så frem med priserne :)

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)