Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO Optimering forslag

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer!

 

Jeg har nu optimeret min portal, Studiebroen med alle de værktøjer og teknikker jeg har kendskab til.. Confused

Jeg ønsker naturligvis en endnu bedre placering på Google, således ønsker jeg strukturerede forslag til hvad der kan forbedres? Hvor halter siden?

Adressen er www.studiebroen.dk

 

De varmeste hilsner, Kristian.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er dine vigtigste søgeord? Lektiehjælp f.eks. kan jeg ikke finde på forsiden, andet end i titlen - Så relevante tekster må vel være en ting der kan hjælpe. Måske kunne artikler om lektiehjælp og studieteknik hjælpe her?

Derudover selvfølgelig indgående links. Du har ikke ret mange: Yahoo

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Google elsker links. Se at få den tilmeldt alle mulige steder - du har en fed konkurrence, som mange nemt kan deltage i. Se at få den lagt ud på konkurrencesider.

Derudover er leksikon en rigtig god idé, der kan give mange søgeord. Se at få indarbejdet nogle kernesøgeord i nogle artikler. Derudover er dine titletags ikke særlig optimeret - indarbejd diine tre vigtigste søgeord i titletags. Det hjælper en hel del, hvis ordene går igen på siden - og endun mere i en <Hx>-tag.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristian Løvstrøm:
Hvor halter siden?

Som det tidligere er blevet nævnt så har siden 74 indgående links, så du kan forbedre din position ved at tilføje nogle flere links til din side. I den forbindelse kan jeg anbefale semoblog's liste over danske linkkataloger, hvor du gratis kan oprette dit site og få et indgående link. Listen indeholder omkring 85 kataloger, så med et par timers arbejde kan du fordoble dine indgående links. Sørg for at bruge din søgeord i ankterteksten og desuden varierer ankerteksten så det ser naturligt ud.

God arbejdslyst

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen.

 

Tusind tak for jeres fine forslag. Jeg vil straks komme igang med noget dybere linkbuilding og desuden få dannet at par artikler med informationer omkring studieteknik mv., om ikke andet for de fine søgeord den kan indeholde.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt i tvivl mht. tilmelding til danske linkkataloger, mange af dem har dårlig eller ingen PageRank. At tilmelde mig site disse sider, gavner det overhovedet mig, eller?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret i, at sider der linker til dig med højere pagerank end dig giver mere goodwill hos Google. Men det trækker ikke ned at lavere sider linker til dig. Det er omdiskuteret hvor meget linksbiblioteker hjælper - min erfaring siger at de hjælper, især i begyndelsen, hvor man skal igang med at synliggøre sig på Google.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Løvstrøm:

Jeg er lidt i tvivl mht. tilmelding til danske linkkataloger, mange af dem har dårlig eller ingen PageRank. At tilmelde mig site disse sider, gavner det overhovedet mig, eller?

Det kan sagtens have en positiv indflydelse alligevel. Ankerteksten fortæller netop google om hvad siden handler om, så hvis du vælger den med omhu og vælger en søgefrase med 2-3 ord og uden den store konkurrence, skal der ikke så meget til. Jeg testede det på et site, og jeg skrev en kommentar om min test ovre på semoblog. Du kan finde den næsten i bunden. Den er fra 28. januar.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

allerup:

Hvad er dine vigtigste søgeord?

Bump...

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser ud til at du har prøvet at optimere lidt på ordet "studiebroen" som jo er hjemmesidens navn, men hvis ingen kender studiebroen så er det nok tvivlsomt at det er det de søger efter på Google. :) At dømme ud fra siden indhold er "lektiehjælp" nok et udemærket ord at optimere på. Du mangler dog en del småting som kan være med til at forbedre din side en del mere rent seo mæssigt.  Jeg har et par enkelte artikler på min hjemmeside som sikkert kan hjælpe dig (se link i signaturen) og ellers ved jeg også at de andre gode seo gutter her i forumet har en masse gode artikler som også kan hjælpe dig på vej.

Jeg vil dog sige at det ser meget godt ud hvis man tager i betragtning at du ikke er så meget inde i det endnu. :-) Jeg har set laaangt værre sider.

Ps. du kan jo også prøve at tage et kig på hvordan konkurrenterne gør med fx titler, h1 tags, tekst på forsiden osv. www.studieportalen.dk har i hvert fald også prøvet på at optimere deres side på ordene opgaver og lektiehjælp. :)

Se min side med gratis spil for børn og unge. Feedback er velkommen.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)