Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udveksle banner med Salgstavlen.dk nu med + 50.000 besøgende

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er helt enig med Sune. Derudover bør du tage i betragtning at Firefox-brugerne ikke kommer igen, så derfor har du kun 5 %. Mine sider i Danmark viser også, at der er omkring 10-15% Firefox-brugere og som Sune siger læg dertil Opera, Camino, Safari etc. Hvis du vil have et retvisende billede af det, skal du kigge på hvilken browser, dine førstegangsbesøgende har.

Men har nu også fuld forståelse for prioritering. Til gengæld mener jeg ikke, det bør koste udviklingskroner. Du bør tage fat i din udvikler og sige, at han ikke har gjort arbejdet godt nok og må i gang igen. Gratis!

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror at det er hans eget firma der har udviklet sitet... Så det eneste det kræver, er vist nogle arbejdstimer...

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra København N
Tilmeldt 16. Nov 05
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ser man ind paa chart.dk er firefox og andre browsere stadigvaek marginal browsere, da 95% stadigvaek bruger explorer.



Jep, men baseret paa egne erfaringer, saa tror jeg at procentvis er der flere webmasters der benytter firefox/opera end almindelige surferer (w3 faar flere opera/firefox/safari hits end alm mainstream sites) . Og nu hvor du saelger et produkt til webmasters, saa kunne det jo taenkes, at de 5% du smider vaek faktisk er en god del webmasters/kunder iforhold til folk der surfer.
Tilmeldt 14. Jun 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes hvis jeg må komme med lidt kritik, at du bør afslutte dit design forneden. Det er som om at du har glemt at lægge en bund i. Hvis du har så mange unikke brugere pr. måned, så bør du også have bedre muligheder for bannerindtjening bl.a. via google adsense.

 

Jeg så forresten lige at det kun er en måned siden, du skrev at du skulle til at igang med siden i DK. Hvordan har du fået 50.000 unikke brugere på så kort tid? 



Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 23. May 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg siger tak for de mange konstruktive svar der er kommet omkring browsere. Desværre er det ikke blot nogle få sider der skal ændres, men det er rigtig mange ting, som man også vil kunne se, hvis man kigger på Opslagstavlen.gl. Som nogle skriver er det jo nok mere udviklere der anvender firefox etc. mens den almindelige surfer anvender explorer.

 

Set ud fra erfaringerne på Opslagstavlen.gl mistes der langt fra 5% fordi der kun satses på Explorer i første omgang, tallet er langt mindre, og som tidligere skrevet er det et spørgsmål om at prioritere pengene til enten udvikling eller markedsføring.

 

Vi har valgt at bruge en del kroner på annoncer i udvalgte lokalområder, og det har inden for 1,5 måned givet 50.000 brugere og folk der vender tilbage igen. Søstersiden Opslagstavlen.gl har dog også givet en masse trafik til Salgstavlen.dk, da folk er vant til at bruge denne på Grønland og har formidlet budskabet videre.

 

Så hvis man kan skabe dette på annoncemarkedet, som bare er pokkers svært at komme ind på, vil vi gerne give rådet videre med, at annoncering af nytes sites i lokalaviser/plakatopslag har rigtig god effekt.

 

Nu er vi dog kommet til det punkt hvor vi mener at vi kan få endnu mere trafik ved bannerbytte, og det var egentlig dette vi efterspurgte, men som udviklede sig til en snak om browsere

 

Men rigtig mange tak for de indkomne tilbagemeldinger, som nok skal blive anvendt!

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
hvor mange sidevendinger har i pr. mdr.

 

hvilke slags banner vil i tilbyde.. når du skal bytte banner skal det jo helst være samme størrelse og samme placering..

 

Plus at han/hende du bytter med skal du nok stole på for det er ikke alle der har et system du kan logge ind på og se om du får de sidevisninger du skal have og omvendt....

 

ja det skal ikke være nemt

 

 

Tilmeldt 23. May 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peter,

www.alexa.com kan man faktisk få nogle rimelig OK estimater på sidevisninger for en given side, hvis der er en vis trafik på siden. På Salgstavlen.dk siger Alexa ca. 2000 daglige sidevisninger, og dette passer også meget godt med vores månedsnit på pt. 70.000.  På Opslagstavlen.gl siger Alexa ca. 5-600 daglige sidevisninger og dette passer også med vores månedssnit på ca. 165.000.

Bannerstørrelser fremgår af http://www.salgstavlen.dk/?vm=12248


Så gennem www.alexa.com kombineret med www.metricsmarket.com kan man faktisk få et rimelig godt billede af, om det er fornuftigt at betale for annoncering på en given side, hvis det skal være en bannerreklame!


 





mvh





 





Thomas





Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thomas

 

Så skal vi lige have det på det rene med hvad en unik bruger er..

 

Den helt korrekte måde siger manger er 1 bruger pr. mdr. han en unik. nogle siger pr. dag.

 

Hvis du har 165.000 sidevisninger og 50.000 unikke brugere (eller besøgende som du kalder dem) ja så vender de kun 3 sider hver,... på den fine alexa.com siger den at dine besøgende vender 18 sider i gennemsnit..

 

Men hvis de kun vender tre sider så skal du nok lave din side lidt om for så holder du ikke særligt godt på dine brugere...:-) tænk hvis 50.000 vendte 18 sider = 900.000 sidevisninger .... så begynder vi at snakke

 

Når men det er så hvad det er... det er jo sidevisningerne du vil bytte.. hvis du kigge lidt rundt vil du se at det normalt er topbanner på 728x90 http://www.jobselect.dk/jobdetailsnew.asp?jobid=25340 man har

 

og side banner på 140x350 http://www.jobselect.dk/job_srch_adv.asp

 

og tilsidst den der giver mest 300x250

 

Jeg tror dine banner er alt for små .. men jeg kan godt forstå dig så kan du have 5-7 banner pr. sidevisning...

 

Nå men det var bare min 2 cent.  

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/26/2006 9:23:27 PM
Forfatter: Thomas - Salgstavlen.dk

Som nogle skriver er det jo nok mere udviklere der anvender firefox etc. mens den almindelige surfer anvender explorer.

Der er mange almindelige brugere, der også skifter til Firefox. Årsagerne er ofte mindre risiko for spyware, anbefaling fra sikkerhedsfirmaer og lettere at slå popopvinduer fra.
Set
ud fra erfaringerne på Opslagstavlen.gl mistes der langt fra5% fordi
der kun satses på Explorer i første omgang, tallet er langt mindre (...)

Hvordan i alverden kan du vide det?

Nogle af dem, du tror ser din side med Internet Explorer, er formodentlig blot brugere, der konsekvent har sat deres browser op til at identificere sig som Internet Explorer selvom det i realiteten er en Opera, Firefox eller Konqueror - fordi nogle hjemmesider direkte udelukker browsere, som ikke identificere sig som Internet Explorer.

Hvor mange tror du besøger din side igen, hvis det ser underligt ud eller måske endda er direkte ubrugeligt i deres browser? Og hvordan tror du det påvirker din statistik?

Desuden bliver der flere og flere, som benytter andre browsere end Internet Explorer, så kod i stedet efter W3C's HTML- og CSS-specifikationer i stedet for til en specifik browser - Webdesignerens kontrolliste.
Men rigtig mange tak for de indkomne tilbagemeldinger, som nok skal blive anvendt!

Det glæder vi os til at se.
Side 2 ud af 3 (28 indlæg)