Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

må man det?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Feb 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sad og surfede, og fandt en side som har en spændende plan for hvordan man kan lave penge via affiliate sider. Men inden jeg går igang med selv at bygge et netværk af sider, vil jeg lige høre jeres mening om setup'et.

ham der har netværket, har beskrevet det på hans side kwigger.com hvor han viser en oversigt af domæner som han bruger til at tjene penge på.

det der undre mig er at siderne allesammen er indekseret med det samme indhold:

http://www.billig-netbook.dk/oversigt/laptop

http://www.billig-laptop.dk/oversigt/laptop

http://www.billig-skirejse.dk/oversigt/laptop

kan man virkelig gøre sådan, virker som en super smart måde at tjene lidt ekstra lommepenge...

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg ser det handle det jo bare om at ligge godt i google på de forskellige søgeord. Hvis du kan hive dem ind på din side, og igennem dine links så tjener du jo penge. Så det kan jeg ikke se noget galt i. Smile

Fra Hillerød
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anton,

Du spørger "må man det"?

Og svaret er ja, der er i hvert fald ikke noget ulovligt i det.

Essensen i sådan en måde at tjene penge på er gode placeringer i Google. Og der har jeg tidligere kommenteret på Runes blog, at hans største problem nok er, at siderne er såkaldte "tynde affiliate sites", som ikke har noget nævneværdigt selvstændigt indhold udover affiliate links, samt at langt størstedelen af deres links stammer fra interlinking af egne sider. Den kombination kan godt medføre, at de pludselig mister alle placeringer i Google.

Men får man justeret lidt på det, tilføjer lidt mere indhold og en bedre linkprofil, kan der godt være lidt mere fremtid i det. Det er i hvert fald godt gået af Rune indtil nu.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Flere sider med samme indhold er i hvert fald en dårlig idé, og jeg syntes ved en kort gennemgang ikke at nogle af hans sider ranker særlig godt i Google..

De stinker også langt væk af spam sider, og jeg ville som bruger ikke bruge mange sekunder på de sider. Jeg tror ikke på at man vil kunne tjene nogle nævneværdige penge ved at følge hans eksempel..

Med venlig hilsen

 Anders Nielsen

Se min side med gratis spil for børn og unge. Feedback er velkommen.

Tilmeldt 9. Nov 08
Indlæg ialt: 82
Fra  Hungry.dk ApS Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

@Anders: Indtil nu har jeg lavet ca. 12K i overskud på 2 måneder, med alle udgifter indtil december '09 betalt :)

 

Jeg er helt enig at min nuværende løsning har genereret en pokkers masse duplicate content, og jeg arbejder på en løsning.

 

Det er også korrekt at de fleste af mine sites ikke ranker særligt godt i Google for øjeblikket. Og det skyldes til dels den store mængde duplicate content på tværs af domæner, som forvirrer Google i forhold til hvilken den skal forsøge at ranke. Derudover er der en sandbox effekt som stadig står på (domænerne er 1-2 måneder gammel, og har slet ikke stabiliseret sig hos Google).

 

Jeg arbejder lige nu på en mere dedikeret SEO indsats på tværs af netværket, både iform af tilføjelse af tungere content samt link building for at styrke troværdigheden i forhold til Google.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Skal ikke kunne sige om jeg kun kiggede på nye domæner som du ikke rigtig har haft tid til at arbejde med endnu. :)

Jeg må dog sige at jeg er overrasket over at man kan tjene penge på det jeg så i hvert fald, men jeg vil da gerne høre om hvordan det kommer til at gå for dig i fremtiden. :) Det er i hvert fald en anderledes måde at tjene penge på, (dog ikke lige min stil), men hvis det virker for dig, så er det da cool nok. :-)

Med venlig hilsen

 Anders Nielsen

Se min side med gratis spil for børn og unge. Feedback er velkommen.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)