Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning af domæne - Er det normalt?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har nu i 1½ måned forsøgt at få flyttet 4 domæner fra Match2web (tidligere Concor).

Det var .EU, .SE, .DE, .CO.UK - De danske kan jeg sagtens selv flytte.

Jeg bad om at få AUTH-koden på .DE domænet, og deres svar var at der ikke findes AUTH-koder på .DE domæner.

Det er dog meget nemt at finde adskillige artikler om AUTH-koder på .DE domæner på nettet.

F.eks. her: http://www.denic.de/de/denic/presse/press_91.html

På .CO.UK domænet skal jeg have ændret TAG til ASCIO. Jeg har bedt om det ritig mange gange

for det meste får jeg at vide at de ikke ved hvad jeg snakker om, eller de sender mig en Auth-kode.

De gør de selv om jeg linker til WHOIS hvor man tydeligt kan læse at der står TAG=Key-Systems-DE

Se her: http://webwhois.nic.uk/cgi-bin/whois.cgi?query=lachica.co.uk

Er det meget teknisk?? Eller kan man ikke forvente at et firma som sælger domæner har sådan en viden om .UK og .DE domæner????

PS. Jeg har nu betalt nominet.org.uk for at ændre kontakt-email til domænet, så jeg selv kan logge ind og ændre TAG

 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er sikker på at 80% af de internationale registratorer for DE domæner slet ikke har læst om den nye måde at flytte DE domæner på. Så sent som igår havde jeg en der stadig insisterede på en fax med kundens underskrift. Det var så rimelig nemt klaret, men det er sgu lidt gammeldags.

Men hvis du skal have hjælp skal du sige til du har min mailadresse og mit nummer.

Mvh
Markus

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis jeg var dig ville jeg styre alle mine domæner via gratisdns.

Vil udbyderen ikke det ville jeg få hosted alle mine domæner et andet sted.

I forbindelse med flytningen, er du sikker på at Peter fra gratisdns, nok skal levere det faglige input til din flytning, hvis du får behov for dette.

 

 

 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har også største delen af mine domæner ved GratisDNS.

Men problemet er at de ikke vil ændre Tag for domænet www.lachica.co.uk til ASCIO

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)