Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indkrævning af penge ved dårlig betaler

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 167
Fra  Illux.dk Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har en del problemer, med en privatkunde der skylder 4.500 kr. for et allerede leveret produkt. Der er gået 2 måneder, hvor jeg har rykket hende på mail og telefon rigtig mange gange. Mails svarer hun ikke på og hun smækker røret på, så snart hun hører at det er mig.

Hvordan griber man denne situation an. Jeg vil gerne både have råd til det lovgivningsmæssige, men også til praktiske råd til hvordan jeg skaffer pengene. 

Venlig hilsen Nees - Business Development Engineer Medejer af Illux A/S, Elefantprint.dk og AntHouse Production.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror det eneste der er at gøre er at køre en inkassosag mod hende.

 Vi benytter Advokatfirmaet Ole Steen Christensen

Du kan om ikke andet så lige prøve at ringe til dem og forhører dig lidt omkring hvordan sådan noget foregår.

Mvh Peder

Fra Århus
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 167
Fra  Illux.dk Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Peder

Bliver det ikke dyrt at indblande advokater?

Venlig hilsen Nees - Business Development Engineer Medejer af Illux A/S, Elefantprint.dk og AntHouse Production.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa

Så vidt jeg husker så drejer det sig om en 1400-1500kr (hos Advokatfirmaet Ole Steen Christensen). Dog skal du huske på at det er debitor som kommer til at betale, såfremt vedkommende har nogen midler at betale for, kun i tilfælde hvor kunden erklæres konkurs kan du selv komme til at betale.

Men du kan jo prøve at ringe til dem og spørge, så kan du også få lidt information om fremgangsmåden.

Mvh Peder

P.s. Lige en ting som der skal gøres opmærksom på, det er noget dyrer ikke at tage sagen til en advokat, da du ellers kommer til at betale salgsmomsen for handlen samt kommer til at betale skat af beløbet.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Har gode erfaringen med at køre ud og konfronterer dem face to face, de fleste gange får de pungen op af lommen.

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Husk, hvis du sender sagen til incasso, at skrive et varslingsbrev først. Det kunne lyde noget i stil med dette:

"Ved gennemgang af vort bogholderi har vi konstateret, at du endnu ikke har betalt faktura xx stor kr. xx, der var forfalden den xx. Vi har pr. mail den xx og xx rykket for beløbet, og har forgæves forsøgt at kontakte dig telefonisk.

Vi beder dig om at indbetale det skyldige beløb kr. xx inden 10 dage fra dato, eller kontakte os med henblik på indgåelse af en afdragsordning. Såfremt vi ikke har hørt fra dig inden ovenstående frist, vil vi se os nødsaget til at inddrive beløbet ved retslig inkasso, hvilket alene vil medføre yderligere omkostninger for dig.

Det bemærkes, at renter vil blive opkrævet med xx% i henhold til vores betalingsbetingelser fra forfaldsdagen til betaling sker.

Mvh xxx "

Det er ofte nok til at få dem til at reagere. Du kan naturligvis vælge at skrive i "De"-form.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

kijo:

Har gode erfaringen med at køre ud og konfronterer dem face to face, de fleste gange får de pungen op af lommen.

Kijo, det tvivler vi ikke på!Smile. - Spøg tilside - ideen er god for mange finder et sådan besøg så behageligt, at de betaler for at slippe for den personlige konfrontation.

Henrik

Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

kijo:

Har gode erfaringen med at køre ud og konfronterer dem face to face, de fleste gange får de pungen op af lommen.

Er det ikke lidt "rocker" agtig metode?

Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

 

Prøv at læse her http://www.transcomcms.dk/

 

Det er vist ovenikøbet gratis for dig

 

Mvh

Lars

http://www.letlej.dk/

Fra hundige
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

ZaiKos

Hvordan karaktisere du så dem der ikke betaler til tiden og undertiden aldrig betaler

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)