Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

12 HA jord

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære venner,

 

Jeg får mulighed for at købe 12 HA god dansk jord med tilhørende gård mellem Roskilde og Ringsted. Jeg har selv et par gode ideér til hvad det skal/kan bruges til. Men lad mig høre jeres mening om hvad der man kunne bruge 12 Ha til i dag.

 

Fakta:

- Adgang til egen mose. ( eftertragtet fiskested)

- 12 Ha med blandet sand og lerjord (noget ligger håjt andet lavt). drives i dag som landbrug.

- 4 længet gård, stuehus + 3 erhvervsbygninger.

- Tilhørende lade

 

Fyr løs! - censur hæmmer gode idéer og muligheder. Der er helt sikkert nogle muligheder, som jeg ikke har tænkt på.

 

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

Et par bolde i luften kunne være:

 

Et "Actioncenter" med paintball, forhindringsbane, crossbane, fiskeplads (som du selv siger), og des lige. Altså voksne drenge''s legeplads :)

Det kræver selvfølgelig noget kapital.

Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad med landbrug?... har hørt det ligesom internettet skulle være kommet for at blive

 

Jeg har hørt der skulle være udvikling i markedet for summercamps efter amerikansk princip. Altså at skippe børn afsted 3-7 dage på en slags lejrskole, hvor de kan få en masse gode oplevelser, og få kammerater over lidt længere afstande end dem fra klassen og hjemme på vejen.

De første danske modeller har fokus på slanke-ophold dvs. primært for overvægtige børn, som på kort tid får lært en masse om kost og ernæring...

 

Skulle man ikke kunne forestille at en actionpacked camp med fede lege-muligheder kunne være god nok for alle børn.

 

Markedet må vel konkluderes at være i udvikling fordi de seneste 10 års indryk af unge mennesker i København nu har fået småkravl, og at de i skrivende stund ikke alle har råd til at droppe 2V''eren og finde et lille hus med have i Valby... fordi det koster spidsen af en jetjæger. Hvordan får Karl-Axel så luft under vingerne... summercamp på midtsjælland!...

 

.. så har du da noget til om sommeren.

 

kontakt www.suhrs.dk for forbindelse til ernæringseksperterne der måske står på spring til at indtage din gård med en busfuld overvægtige unger.

 

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
 

- Omkring summercamps og actionparker, lyder det jo spændende. Tankerne omkring en ATV-bane, kan jo evt. også flettes ind i en af ovenstående. Så kan jeg også få levet min egen drengerøv igennem

 

Selvom det kræver noget kapital, så tror der er noget godt i det. Folk bliver jo nok ved med at være fede...

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Der var engang en herinde med et swingerclub projekt, tror hans beliggenhed var noget nær det samme som det du snakker om her, så det kunne da være en mulighed :-)

Ellers ferieboliger det jo blevet populært :-)

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Udlejning af hestebokse.

 

Jeg har kendskab til branchen og mange steder på sjælland bliver en boks udlejet for op til 3.000 kr. om måneden.

20 hestebokse kræver en stald/bygning på ca. 300m2, og  koster i omegnen af 150.000 kr. Bokse nu om dage holder nærmest evigt, så du kan tjene pengene ind igen mange gange.

Der er iø 10% aminorabat på staldvinduer og 5% på bokse og stalddøre- og porte

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du siger fiskested, vil jeg ikke opfordre dig til at åbne et decideret P&T, der er simpelthen ikke penge nok i det...


Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 02:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/7/2006 10:58:36 PM Forfatter: Dimitri Hardorff

Når du siger fiskested, vil jeg ikke opfordre dig til at åbne et decideret P&T, der er simpelthen ikke penge nok i det...



 

- Hvis jeg vil gøre noget i fiskeri, bliver det ikke P&T. Men, jo... der kan sagtens være penge i det. Ørsted ørredvand er et glimrende eksempel herpå. De lider vist ingen nød. Det er måske ikke reglen.

 

Jeg tror ikke på et desideret mega-boom indenfor lystfiskeindustrien i DK. Dog har jagt&fiskeri altid interesseret mange, så med det rette koncept, kan man nok godt drive noget fornuftigt. Det bliver ihvertfald ikke nogen hovedforretning jeg kmmer til at satse på. men jeg har overvejet det som et element ved siden af.

 

Dimitri, du må gerne smide mig en PB med dine erfaringer, for jeg kan se du har nogle...

 

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 02:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er korrekt at der er en håndfuld der tjener okay på det. Men det er en meget usikker branche!

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Odense SØ
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 07:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad med at få jorden over i byzone, for derefter at udstykke den til parcelhusgrunde, grundene bliver solgt dyrt på sjælland og specielt ved tilbudsgivning.
Side 1 ud af 2 (19 indlæg)