Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

daarlig betaler - men aktiv paa amino

Side 1 ud af 5 (49 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 436
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er havnet i den situation, at jeg har leveret et produkt til en kunde, som ikke har betalt. Betalingsfristen er for laengst overskredet, og de foerste efter dette hvor jeg ringede og proevede at faa betalingen hjem, blev jeg loejet overfor hver gang. Enten havde han betalt, hvor han saa naeste gang jeg ringede ikke alligevel havde betalt, eller han havde sendt mig kvitteringen for betalingen osv osv. Naar jeg nu proever at ringe tager han slet ikke telefonen. Jeg proever at kontakte ham via hans hjemmeside, og han svarer ikke. Jeg sender sms'er - ogsaa uden resultat.

Der er dog det ved det, at jeg hver dag ser ham her paa Amino. Han skriver indlaeg og svarer paa indlaeg hver evig eneste dag. Hvordan skal jeg gribe det her an? Hvordan skal jeg faa betalingen hjem?

MVH Adam

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

3 rykkere med 10 dage imellem og til sidst sende den til inkasso. Gøre opmærksom på det i rykkerne.

Øv, øv, øv, hvor er det træls at være i sådan en situation. Men om kunden er på Amino eller ej, gør ham jo ikke bedre end andre dårlige kunder.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja, eller en enkelt rykker med 10 dages betalingsfrist, påskrevet at sagen ryger til inkasse hvis der ikke betales.

Hvis der er gået lang tid og der er blevet rykket for det flere gange er der ikke ligefrem nogen grund til at gå igennem 3 rykkere først.

Mvh Peder

Fra Roskilde
Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Send ham til inkasso (det koster dog en % del)

2. Tag forbi ham, og få en ROLIG snak med ham om mulighederne.

3. Send en mail med 10 dages frist for betaling, ellers så bliver du jo nok nødt til for andre´s skyld at fortælle din sag her på Amino.dk, så andre ikke løber ind i samme problem med vedkommende. Hvis han er aktiv dagligt, så er interessen nok ikke så stor for det.

Punkt 3 er nok lige til grænsen, men det kan være det sætter lidt skub i sagerne

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

sandfær-andersen:

3 rykkere med 10 dage imellem og til sidst sende den til inkasso. Gøre opmærksom på det i rykkerne.

Der er intet lovkrav om 3 rykkere med 10 dages mellemrum når vi taler B2B.  Ved B2C vil jeg dog anbefale at man laver rykker mindst 3 gange, her må du opkræve max 100 kr. pr. gang i rykkergebyr dog max 3. gange med 10 dages mellemrum.

Mvh

Ravn

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

3. Send en mail med 10 dages frist for betaling, ellers så bliver du jo nok nødt til for andre´s skyld at fortælle din sag her på Amino.dk, så andre ikke løber ind i samme problem med vedkommende. Hvis han er aktiv dagligt, så er interessen nok ikke så stor for det.

Punkt 3 er nok lige til grænsen, men det kan være det sætter lidt skub i sagerne

 

Ja det er da helt sikkert grænsen, et meget dårligt forslag - ville da være kedeligt at skulle læse om det "beskidte vasketøj" her på Amino.

Send de 3 rykkere og send derefter sagen til inkasso.

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Fra midtjylland
Tilmeldt 13. Oct 08
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville:

Skrive til ham ms, eller indtaling på telefonsvarer og fortælle at du gerne vil have en aftale omkring betaling som i begge kan være tjent med.

Hvis ikke det hjælper, vil jeg i de indlæg han skriver herinde:

Hej xxx

Jeg har prøvet at få kontakt med dig via hjemmeside, mail, og telefon , men der kommer ikke rigtig noget svar retur, men jeg kan se du er aktiv herinde.

Hvis jeg har de forkerte oplysninger, adresse og telefon, så send mig en pb, det haster en lille smule da betalingsfristen er overskredet en smule, for eller skal vi jo til og omkring inkasso, politi osv, og det bliver det jo ikke billigere af

Mvh

xxx

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 436
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de hurtige og meget klare svar. Den samlede opfattelse er helt klart inkasso.

Michael: Du har ret i, at punkt 3 er grov, og jeg oensker skam ikke at oedelaegge hans ry fuldstaendigt, men man kan jo sige, at hvis han kan goere det en gang, kan han goere det igen, og det ville vaere surt for andre at staa i den samme situation.

Jeg ville gerne tage forbi ham, men desvaerre er han flyttet til udlandet (i sidste uge tror jeg faktisk), saa det er desvaerre umuligt.

Jeg ville gerne undgaa en inkassosag, da det inkluderer saa meget boevl, saa jeg vil hoere om I maaske har erfaringer med andre maader end inkasso som har vist et godt resultat?

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 436
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Torbjoern: Og der skulle jeg saa skrive vores navne i stedet for XXX?

Fra midtjylland
Tilmeldt 13. Oct 08
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det ville jeg gøre, jeg har gjort det men en der ikke VILLE betale

Men husk at der er forskel på folk der ikke kan betale og folk der ikke vil betale.

Dem der ikke vil, skal have af den skarpe skuffe.

Dem der ikke kan, skal du hjælp til at betale lidt efter lidt Smile

Side 1 ud af 5 (49 indlæg)