Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

daarlig betaler - men aktiv paa amino

Side 2 ud af 5 (49 indlæg)
Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Til RAVN...

 

du svarer at der ikke er nogen lovkrav om 3 rykkere....   Det er synd at vildlede andre på Amino...

Selvfølgelig er man beskyttet og der findes en lov herom - Nemlig  § 9 B

Og den foreskriver endda at der er en fast takst for rykkergebyr kr. 100,-  og at der ikke må svares moms heraf.  Rigtig mange prøver sig med for høje rykkergebyr...

Ellers tjek http://www.intrum.dk/1274_DAN_R.asp

 

 

Fra Thisted
Tilmeldt 5. Nov 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Adam

Det er aldrig sjovt at havne i den situation. Jeg har hjulet nogle firmaer med at få deres penge hjem.

Som mange andre skriver skal du sende en rykker til kunden. En rykker er nok., men husk at beregne renter smat tilskrive et rykker gebyr : Teksten kunne være:

Jeg har adskellige gange prøvet at ringe til dig, hvor du har lovet mig betaling, men har indtil dags dato ikke  set nogen betaling fra dig. Jeg synes selv at jeg har været tålmodig, men nu må det være slut.

Jeg forventer din betaling eller en aftale omkring betaling indenfor 10 dage fra dags dato ellers vil sagen blive overdraget til advokat og samtlige omkostninger vil blive påskrevet dig.

Jeg ville sende brevet anbefalet, således at du har en kvittering på, at han har modtaget brevet.

Hvis han ikke reagere indenfor fristen skal du sende det videre til advokat som herefter overtager sagen. Advokaten skal have en kopi af fakturaen, rykkerbrevet samt al kommunikation som der har været. Det koster et gebyr, men min erfaring er, at når truslen om at sagen bliver sendt til advokat kommer, betaler kunden som regel. En inkasso advokat vil ligeledes sende brevet til kunden og informere om , at hvis betaling eller betalingsaftale ikke sker, vil registrering i RKI blive foretaget.

Det er ikke godt for firmaet at stå i RKI.

Hvis du skulle have spørgsmål eller mangler hjælp til noget, så skriv endelig : info@kontorservicenord.dk

Men må give dig ret i, at det er meget irriterende at der findes disse typer på Amino, men der kan nok ikke stilles så meget op.

Håber at du får dine penge hjem.

Med venlig hilsen

Eva Jakobsen

 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

mp130965:

Til RAVN...

 

du svarer at der ikke er nogen lovkrav om 3 rykkere....   Det er synd at vildlede andre på Amino...

Selvfølgelig er man beskyttet og der findes en lov herom - Nemlig  § 9 B

Og den foreskriver endda at der er en fast takst for rykkergebyr kr. 100,-  og at der ikke må svares moms heraf.  Rigtig mange prøver sig med for høje rykkergebyr...

Ellers tjek http://www.intrum.dk/1274_DAN_R.asp

 

 

Magen til sluder du skriver ! 

Prøv lige en gang at læs hvad der står i den lovtekst du selv referere til, inden du begynder at klandre mig for at vildlede andre her på Amino.

Loven du referere til er rente loven, jeg må skuffe dig hverken den eller nogen anden lov sige noget som helst om at der skal fremsættes 3 rykkere til skyldner.  Derimod siger loven at der højst må fremsendes 3 stk. rykkere med gebyr på max 100 kr med minimum 10 dages mellemrum.

For en god ordens skyld skal jeg dog lige nævne at det i B2C vil være en rigtigt god ide at fremsende 3 rykkere, da man så står rigtigt godt i en evt. retsag.

Vis os endeligt hvor det er du mener der står noget som helst om at der skal fremsendes 3. stk  rykkere til skyldner.

 

Renteloven

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1408

 

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/42/

 

Mvh

Ravn

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

KNS:

Hej Adam

Det er aldrig sjovt at havne i den situation. Jeg har hjulet nogle firmaer med at få deres penge hjem.

Som mange andre skriver skal du sende en rykker til kunden. En rykker er nok., men husk at beregne renter smat tilskrive et rykker gebyr : Teksten kunne være:

Jeg har adskellige gange prøvet at ringe til dig, hvor du har lovet mig betaling, men har indtil dags dato ikke  set nogen betaling fra dig. Jeg synes selv at jeg har været tålmodig, men nu må det være slut.

Jeg forventer din betaling eller en aftale omkring betaling indenfor 10 dage fra dags dato ellers vil sagen blive overdraget til advokat og samtlige omkostninger vil blive påskrevet dig.

Jeg ville sende brevet anbefalet, således at du har en kvittering på, at han har modtaget brevet.

Hvis han ikke reagere indenfor fristen skal du sende det videre til advokat som herefter overtager sagen. Advokaten skal have en kopi af fakturaen, rykkerbrevet samt al kommunikation som der har været. Det koster et gebyr, men min erfaring er, at når truslen om at sagen bliver sendt til advokat kommer, betaler kunden som regel. En inkasso advokat vil ligeledes sende brevet til kunden og informere om , at hvis betaling eller betalingsaftale ikke sker, vil registrering i RKI blive foretaget.

Det er ikke godt for firmaet at stå i RKI.

Hvis du skulle have spørgsmål eller mangler hjælp til noget, så skriv endelig : info@kontorservicenord.dk

Men må give dig ret i, at det er meget irriterende at der findes disse typer på Amino, men der kan nok ikke stilles så meget op.

Håber at du får dine penge hjem.

Med venlig hilsen

Eva Jakobsen

 

 

Hej Eva

Lige en lille kommentar.

Du og mange andre ser ud til helt at have glemt ,at det siden januar 2005 har det været muligt at sende en sag direkte til inkasso i fogedretten uden at gøre brug af advokat. I kan læse mere om forenklet inkasso her: 

http://www.domstol.dk/frederiksberg/rettenssagsomraader/Pages/Forenkletinkasso.aspx

 

Mvh

Ravn

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man er ikke forpligtet til at sende 3 rykkere - jeg har skrevet et blog indlæg om inkasso og rykkerskrivelser og der udforming blot til info...

Hvis man har en debitor, en der har fået en faktura som enten bare ikke betaler eller som ikke betaler, fordi vedkommende ikke vil betale, fordi vedkommende fx. bestrider grundlaget for fakturaen, så er der tale om 2 situationer:

1: en der har fået en faktura som enten bare ikke betaler:

her skal man sende en rykker forud for at man sender sagen i retten for at få en dom. gør man ikke det, får man ikke tillagt omkostninger til den hovedstol man påstår dom for. dommen skal man jo bruge for at bære kravet videre i fogedretten.

2: eller som ikke betaler, fordi vedkommende ikke vil betale, fordi vedkommende fx. bestrider grundlaget for fakturaen:

her skal man ikke nødvendigvis sende en rykker og vente 10 dage, for det hjælper jo ikke en dyt, så her kan man anlægge sagen straks fordringen er forfalden. det vil dog altid være fornuftigt, at sende en rykker alligevel - eller i hvert fald bekræfte overfor debitor, at man forstår, at vedkommende ikke mener at jeg har et krav mod ham, hvorfor jeg ved forfaldstid vil anlægge sagen mod ham...

 

 

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En vigtig detalje i denne sag er, at vi alle skal være opmærksomme på at vurdere vores kunders betalingsevne og -vilje hele tiden. Også selvom de virker som flinke Amino-amigos. Jeg har flere trælse hængepartier med folk herindefra. Den værste er én, som har grinet min bogholder lige op i hovedet i telefonen og sagtl: "Du ved jo godt, at det ikke kan betale sig at forsøge at inddrive så lille et beløb!" - Han er på vej i RKI.

mvh Hans

Fra Thisted
Tilmeldt 5. Nov 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Det ved jeg godt.

Nu valgte jeg at fortælle hvordan jeg håndtere disse sager, idet jeg har et kanont samarbejde med min advokat.

Men dejligt at du lige gør mig og andre opmærksomme, hvis vi ikke skulle vide det.

Fortsat god dag

Med venlig hilsen

KSN

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

En vigtig detalje i denne sag er, at vi alle skal være opmærksomme på at vurdere vores kunders betalingsevne og -vilje hele tiden. Også selvom de virker som flinke Amino-amigos. Jeg har flere trælse hængepartier med folk herindefra. Den værste er én, som har grinet min bogholder lige op i hovedet i telefonen og sagtl: "Du ved jo godt, at det ikke kan betale sig at forsøge at inddrive så lille et beløb!" - Han er på vej i RKI.

mvh Hans

Ja, nogle gange kan det blive en principsag!

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
Også selvom de virker som flinke Amino-amigos. Jeg har flere trælse hængepartier med folk herindefr

 

velkommen i klubben...

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
velkommen i klubben...

Tak, Jacob - jeg tror desværre, der står "medlem nr. 1" på mit medlemskort...

mvh Hans

Side 2 ud af 5 (49 indlæg)