Du har fuldkommen ret Hans, men desværre forkommer det hele tiden. Personligt synes jeg, at folk som bevist ikke betaler mangler respekt for de firmaer som de handler med. Jeg ved godt at firmaer / kunder kan komme i situationer, hvor likviditeten ikke er tilstrækkelig til at kunne betale alle kreditorer. Men her kan firmaet eller kunden ringe til leverandøreren og få en dialog eller en betalingsaftale. Det er da i kunden interesse ikke at ryge i RKI ( i værste fald) og i firmaets interesse ikke at skulle afskrive pengene som tab. Det er meget træls at du har dårlig erfaringer med folk herfra Amino, men heldigvis er fleretallet herinde gode og ærlige folk. Med venlig hilsen KSN
|
Nåmen - hvad gør man så?
Jeg har forebygget.
Jeg har gennemgået mine dårlige betalere og fundet en række fællestræk, som jeg inde i mit hoved har stykket sammen til en risikoprofil.
Når jeg har første kontakt med en risikokunde skærper jeg min opmærksomhed og sørger for at placere den først milepæl (og dermed den første betaling) tidligt i forløbet. På den måde når de dårlige betalere kun at komme til at skylde ganske lidt. Og når de har vist deres betalingsevne og -vilje, kan man jo altid give dem lempeligere vilkår.
mvh Hans