Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Info om konkurenter.

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Nogen der kender et sted hvor man kan finde info om sine konkurenter?.
Jeg taler her om firmaer i vejle/billund og omegn, som der laver samme som mig. Logoer Hjemmesider, og grafisk design i det hele taget.
Der er mange der ikke offentlig gøre deres priser på deres hjemmesider fx.
Hvordan ville jeg kunne finde priserne ville i mene?.

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Brian

Den eneste måde du kan lære deres priser at kende på er at lave en uafhængig forspørgsel på et tilbud. Du skal bare lige vide at det dog ikke alle der ser lige positivt på dette (Har selv lige fået på puklen for at bede om et Gratis Web Tjek hos en konkurrent) .
Men I mine øjne kan jeg ikke se hvorfor en virksomhed vil skjule hvad de tager for en given opgave, jeg mener - de har vel fair priser? Hvorfor så gå stille med dørene omkring det?

Hvis du er interesseret vil jeg med glæde fortælle dig hvad vi tager for en given opgave - så du kan samligne prisen.

En anden ting du kan gøre er at spørge folk herinde på Amino, hvad de er kommet af med for design af deres markedsføringsmaterialer?
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/28/2006 12:27:20 PM Forfatter:Fraende Web/DESIGNS Hvordan ville jeg kunne finde priserne ville i mene?.


Det er jo oprigtigt svært at, lave en prisliste når vi taler webdesign.
Det afhænger jo fuldstændig af omfang og der er jo sjældent to sites der er ens og der er heller ikke to kunder der er ens.
Man kan jo altid skrive, at det koster fra x antal kroner, men omvendt, er det noget værd?

Tag den pris du mener dækker dit arbejde/udgifter og værd tilfreds med det.

Min erfaring er, at pengene sidder lidt bedre fast på mine jydske kunder end på dem her fra øen

 

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/28/2006 12:54:52 PM
Forfatter: InMedia Reklame
Hej Brian
Hvis du er interesseret vil jeg med glæde fortælle dig hvad vi tager for en given opgave - så du kan samligne prisen.


Ville jeg da gerne lige høre ?..

Kan du komme med nogle pris eksempler ?..
Gerne på design af logo, visitkort og hjemmesider?.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
En helt anden ting er, at du skal passe på med at ligge dine priser efter dine konkurrenter.

Først og fremmest skal du sætte dig ned og regne på hvor mange timer det tager dig, hvad du vil have i timen, hvilke udgifter du har. Selvom du ikke har kontor er der udgifter til licenser, computere, strøm mm.

Så kan du ligge dig nogle priser, derefter kan du jo screene markedet og se om du ligger alt for højt i forhold til dine konkurrenter, hvis du gør det, så må du jo prøve regne en gang til på det, eller vælge at fokusere på noget andet end pris.

Derudover skal du også passe på med at sammenligne priser med konkurrenter. Der er jo forskel på et webbureau med 10 ansatte og kontorbygning, og en ung fyr der laver lidt mens han går i skole.  ( intet negativt i det )

Men held og lykke med det.

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har f.eks. lige givet et tilbud til et iværksætterfirma der hedder Illux.
De har fået tilbudt et brochure-design til 1400 kr. eks. moms

Hjemmesider laver vi fra 5000 kr. og op efter - alt efter om det er med cms, webshop osv.

Brevlinie (visitkort, brevpapir, kuverter osv.) tager vi typisk omkring 2000 for alt efter hvor meget der skal laves.

Men Martin har helt ret i at det kan være farligt at sætte priser efter dine konkurrenter. Men det er nu alligevel rart at vide hvad man er oppe imod, ved jeg fra mig selv :)

Men jeg synes da det kunne være lidt sjovt at høre folk her på amino hvad de har givet for tryksager og hjemmesider? Så hvis der er nogle der vil dele det med os skal de være velkomne? :)
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er sådan ca. samme prisleje jeg beskæftiger mig med.
Priserne kan ses på min hjemmeside, sådan ca. priser altså. Er det noget jer herinde finder negativt eller er det godt ?.

Bryder mig selv ikke så meget om at kontakte nogen, og så prisen er laaangt højere end forventet nemlig.

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 02:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har efter mange år i branchen erfaret, at CMS systemer i deres billigste udgave ligger lige omkring 5.000 om året incl. webhotel og email.

 

Jeg synes, at prisen har været stabil i de senere år og at prisen altså ikke vil komme længere ned.

Sætter man prisen lavere, så skyder man sig bare selv i foden. Det er lige før, at man ikke bliver taget seriøst hvis man går længere ned. Alle virksomheder er jo klar over, at man også skal leve i de næste mange år, og et godt samarbejde starter med, at man betaler hvad det koster.

Design: Jeg fortælle mine kunder, at jeg kan "banke" et banner og et logo sammen på en time... men så ser det også ud som noget der er... banket sammen på en time. Design og grafik er jo som at sælge elastik i metermål. Det vigtige er, at du kan vise dine kunder eksempler på andre opgaver og fortælle hvor meget løsningen af denne opgave har kostet.

 

Så kan kunden meget bedre selv vurdere om de vil give 500 eller 5000 kr for et banner.

 

Venlig hilsen,

Christian

 

 

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Brian Frænde

Den ca. fra-pris Du nævner på Din hjemmeside for nyt design til en hjemmeside, er også den ca. fra-pris som jeg p.t. ofte støder på hos de reklame-/designbureauer jeg ofte smarbejder med! Så jeg tror Dine priser er konkurrencedygtige på dette specifikke område!

Når Du skal afgive et tilbud på nyt design til en hjemmeside, så husk at forhøre Dig, om Du skal stå for både
  • det overordnede design og
  • designet af indholdet på alle siderne
Man skal ikke altid regne med, at det er begge dele man skal give tilbud på ;-)

Hvis man skal levere design til en af mine kunder, som har valgt mit CMS, så er det kun det overordnene design man skal levere, og det bliver jo afspejlet i prisen, da der så ikke behøver at blive lagt nær så mange timer i det arbejde, som man skal udføre på opgaven! Grunden til at jeg skriver dette, er, at jeg ofte oplever, at nye design samarbejdspartnere bliver overraskede over, at de slet ikke skal stå for designet af indholdet på alle siderne, og det kan jo være, at Du også har den indgangsvinkel, når Du tilbudsgiver på design til hjemmesider. Tænk på det når Du skal afgive tilbud, det er jo ærligt at afgive tilbud på mere end det kunden egentlig beder Dig om, og så blive soreteret fra ved en fejl, fordi Din pris jo så vil være alt for høj i forhold til konkurrenterne.

Jeg kan desværre ikke give Dig et råd omkring, hvordan Du direkte opsnuser priserne hos Dine nuværende konkurrenter. Jeg kan blot give Dig et vink om, hvordan jeg ofte oplever prislejet for nyt design til hjemmesider her i Sydvestjylland ;-)

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)