Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Info om konkurenter.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi er ikke lokale i dit område. Men hvis det har interesse må godt få vores priser. Kontakt mig.
Jesper Sommer Salg- og marketingchef i fitinfitness.dk
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er sådan ca. samme prisleje jeg beskæftiger mig med. Priserne kan ses på min hjemmeside, sådan ca. priser altså. Er det noget jer herinde finder negativt eller er det godt ?.

Hej Brian

Til det første, så er det altid et skrøbeligt område at lægge sine priser ud til spot og spe, men i samme omgang giver det gennesynlighed for potentielle kunder, at de uden for meget besvær kan sidde og lege lidt med priserne på deres notesblok foran computeren... Omvendt, så er det jo som oftest sådan at der er mange forskellige faktorer med til at en given opgave (for mit vedkommende) giver en given pris, og derfor er det vanskeligt bare at kaste en prisliste i hovedet på folk, og tro den holder stik 10 ud af 10 gange...

Bryder mig selv ikke så meget om at kontakte nogen, og så prisen er laaangt højere end forventet nemlig.

Til det er der kun at sige, at der er kunder & leverandører til alle, så det er bare om at klø på og fastholde dine priser, uanset om du bliver presset i pris (selvom det kan være svært hvis du er "sulten") men det er en ond spiral at lade sig presse, for det gentager sig næste gang, og næste gang igen...

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 05:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Mine hjemmesidepriser med tilhørende cms starter ved 4500,- Jeg fastsætter prisen ud fra hvor mange timer jeg vurdere at den pågældende opgave vil tage.

 

Samtidig spille det en rolle hvilken opgave det drejer sig om, hvis opgaven virker super spændende går jeg gerne lidt ned i pris eller bruger nogle ekstra timer af egen lomme, da jeg så har mulighed for at lære en masse og samtidig får en god reference.

 

 

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/29/2006 9:32:28 AM
Forfatter: WebAssistance
Sætter man prisen lavere, så skyder man sig bare selv i foden. Det er lige før, at man ikke bliver taget seriøst hvis man går længere ned. Alle virksomheder er jo klar over, at man også skal leve i de næste mange år, og et godt samarbejde starter med, at man betaler hvad det koster.





Jeg er en af de her "små drege" der kan lave lidt i min fritid - og jeg hygger mig med det, befinder mig ikke på et vældig højt niveau prismæssigt. Jeg føler simpelthen, at jeg snyder mine kunder, hvis jeg som 16-årig tager mere end 100 kr i timen. Og et CMS system, som jeg har programmeret én gang, og som jeg måske kan sælge ca. 20 gange på et halvt års tid vil jeg ikke sidde og tage 5000 kr for. Godt nok er det et system, som jeg har brugt lang tid på at udvikle, og som jeg jo heller aldrig bliver færdig med, men 100 000 på et halvt år - det er utrolig meget for mig. Og hvis jeg så kun skulle sælge det 10 gange, så ville jeg stadig føle at jeg har snydt mine kunder.

Men hvis jeg feks nøjedes med 1000 eller 2000, så mener du altså, at jeg skyder mig selv i foden?

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror det kommer meget an på hvilke kunder man har.

 

Har du små enkeltmandsselskaber som også er hobby virksomheder eller helt små virksomheder, så skyder du ikke dig selv i foden ved at være så billig, men så snart virksomhederne bliver lidt større, så tror jeg ikke på de vil benytte et så billigt tilbud.

Det er bare vigtigt du husker at gøre det klart fra start at du er 16 og det er et fritidsfirma. Man kunder ønsker et lidt mere levedygtig virskomhed, hvor man kan være sikker på at få support onsdag morgen klokken 9. eller kunne få support på systemet om 1½ år.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg oplever MANGE - specielt større - kunder, der smutter med det samme, når de hører, hvor gammel jeg er - så det er slet ikke dem jeg skal satse på. Ikke at jeg bebrejder nogen.

Kunderne er mest helt små og nye virksomheder samt privatpersoner. Jeg er heldig at have en god kundekreds lokalt - og mund-til-mund metoden vinder jeg meget på her i byen. (bor 15 km vest for esbjerg, - jeg så nogle snakke om jyder tidligere i tråden :)) Jeg vil bare gerne det videre. Jeg har det i virkeligheden meget bedre med at forhandle over internettet - eller ihvertfald mere internet-baseret. På den måde har jeg lettere ved at gennemskue hvad det er kunden er interesseret i, og de kunder, som jeg finder på internettet, kan jeg for det meste også hurtigere sætte ind i hvad det er jeg har i tankerne med deres nye webside.


Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :
> eller kunne få support på systemet om 1½ år.

Når man kigger på branchen som helhed mener jeg ikke at man alene på baggrund af at folk "kun" er 16 år kan sige at der er mindre sandsynlighed for at de er der om 1½ år. Jeg synes i hvert fald jeg har set mange CMS komme og gå igennem tiden - og jeg kan ikke huske at nogle af de andre der forsvandt var lavet af 16-årrige.

Sorry, men jeg synes det virker en anelse nedværdigende hvis du mener at Mattias SKAL fremhæve (som et problem) at han kun er 16 år. Man kunne med samme nedladenhed forlange at andre skulle oplyse hvis de har f.eks. kvindelige udviklere - for de er jo ikke så teknisk dygtige, vel? Vrøvl! Hvis du mener at folks alder (køn, sex eller andre ligegyldige ting) er en særlig god faktor til at vurdere kvalliteten af en leverance, så tror jeg du ender med at købe meget lort, og overser en helle masse guld.

Så, Mattias, bare klø på og lad være med at lytte så meget på triste mennesker der mener din alder er et problem. det er det ikke! :)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Som du dog kan sige det Mikkel.

Jeg var på intet tidspunkt nedværdigende, men som du selv kan høre på ham så hopper mange virksomheder fra når man hører alderen. Jeg har selv været den alder og selv været i nøjagtig samme situation.

Jeg sagde på intet tidspunkt han ikke bare skulle klø på, for det mener jeg bestemt han skal. Jeg mener bare man bør være ærlig, for ellers står man pludselig og har brugt 20 timer på noget og så stejler virksomheden når de finder ud af man er 16 og har en uddannelse ved siden af. Det behøver overhovedet ikke været noget som helst negativt i aldren, og jeg siger ikke han skal ligge det ud som et problem, det kan på mange måder vendes til positive ting, jeg synes bare det skal frem.

 

og om en 16 årig lever længere end en virksomhed i den branche ved jeg ikke, du har på sin vis ret. Men sådan tænker andre virksomheder der skal have lavet en hjemmeside bare ikke, når de ikke kender branchen.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for opbakningen, Mikkel!

Jeg har i øvrigt fulgt mange af dine råd i mit CMS, som dog ikke står heeelt færdigt endnu.. (noget med meta tags osv :))

Men faktum er, at mange af de mennesker, der står for at vedligeholde hjemmesider i de større firmaer, smutter når de hører min alder. Og jeg nægter altså at gå rundt og lyve - jeg må bare finde nogle markeder hvor jeg er velkommen. Nogle gange er det ligeså slemt som hvis Microsoft markedsfører sig på Linux-forumer.

Jeg har sågar været udsat for (flere gange) nogle af disse større firmaer bestille en hjemmeside til - for mig - mange penge, lader mig arbejde 10-20 timer på den, hvorefter de "efter lidt research har fundet ud af at de måske burde handle et andet sted".. Og man ved jo godt, at denne research har vist, at jeg ikke er gammel og grå endnu. En af dem har jeg endda set lave et lille indlæg på Amino på et tidspunkt...

Men man lærer.. Jeg har ihvertfald lært, at jeg aldrig nogensinde igen skal budgettere med store handler.. Heller ikke selvom alt er aftalt :/ Ja ja, jeg kunne godt give mig til at brokke mig, men jeg orker det ikke. Jeg synes nemlig at det er meget mere interessant bare at arbejde videre med de glade kunder :P


Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mathias

Kæmp du bare videre - du har al min opbakning - det er kanont, at et så ungt et menneske har mod og overskud til at kæmpe og bide dig fast på cms-markedet..go for it obivan..may the force be with you..respekt!!!

 

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)