Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Møbler som søgeord?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle Seo hajer,

Hvordan optimeres søgeordet "møbler" på google? Jeg tænker, det indeholder jo ordet "ø". Bør man hellere optimere med ordet moebler?

Jeg vil gerne have så mange fordele og ulemper på emnet - da jeg ved herinde er mange der ved en masse om emnet :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er ingen forskel på at optimere til danske ord eller ord på andre sprog. Det er nøjagtigt de samme faktorer der spiller ind - herunder web-arkitektur, tekster og links. Alle de store søgemaskiner kan sagtens forstå de danske tegn.

Den eneste forskel er, at du ikke bør benytte danske tegn i hverken domæne, kataloger eller filnavne. Her skal du bruge phonetisk omskrivning.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Men .... hvem søger på "møbler" ? Tongue Tied

Hvis jeg skal bruge en sofa, en lænestol, en reol eller et skrivebord, så søger jeg da på det. Jeg skriver jo heller ikke "transportmiddel", hvis jeg leder efter en scooter ..... lidt forvirret her ??!

Venlig hilsen
Ole

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde bare en bange anelse om at søgemaskinerne "undlod" ø´et så møbler blev til "mbler", og det derfor måske var smartest at optimere på ordet moebler - fordi de så bedre kunne forstå det.

Men demib - du mener ikke det er noget problem.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

>Men demib - du mener ikke det er noget problem.

Nej, jeg VED det ikke er noget problem :)

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke bare vil tage deMibs (kloge) ord til efterretning, kan du jo prøve at taste "møbler" eller andre ord med danske bogstaver i søgefeltet hos Google eller konkurrenterne. Der vil du se en lang række fine resultater, hvor de danske bogstaver er med.

@Ole, der er faktisk en grufuld masse søgninger på "møbler", hvis du tjekker Googles søgeordsværktøj. Også det eksakte udtryk. Det må være folk på jagt efter inspiration - eller måske på jagt efter one-stop-shopping og et komplet møblement til en ny stue?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)