Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Analytics - kan ikke se forskel på organisk og betalte!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Holstebro
Tilmeldt 30. Mar 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor kan jeg ikke se forskel på, om mine besøgende kommer ind via det organiske søgeresultat eller via Adwords? Siden har kun kørt en uges tid, ved ikke om det har noget at sige?

Der står "google (organic)" ved alle, og jeg ved at stort set alle er betalte..

/Carsten

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fordi du skal have koblet din AdWords og din Analytics konto sammen. Det kan desværre godt være virkelig bøvlet - og nogle gange lykkes det slet ikke og så må du bare starte forfra med to nye konti. Brugervenligheden er på dette punkt lig nul

Fra Holstebro
Tilmeldt 30. Mar 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, det undrede mig bare lidt, da jeg har oplevet at det virkede (med en anden hjemmeside) på et tidligere tidspunkt, hvor det ikke engang var mig der kørte Adwords kampagne på siden, men mig der havde Analytics kode på den! Jeg kunne dog ikke se priser, men det behøver jeg heller ikke. Men det virker måske lidt som vinden blæser Sad

/Carsten

Fra Holstebro
Tilmeldt 30. Mar 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Analytics og Adword er allerede koblet sammen

/Carsten

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Så har du ikke gjort det rigtigt :)

Fra Holstebro
Tilmeldt 30. Mar 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm, når jeg går ind under Adword -> Analytics, så har jeg min Analytics konto der Confused

/Carsten

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen du siger jo selv at det ikke virker. Har det slet ikke slået dig at det kunne skyldes at du har sat det forkert op? Det ER altså det der er svaret - like it or not

Fra Holstebro
Tilmeldt 30. Mar 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Fair nok, jeg må se på det.

Det der undrer mig er bare, at jeg kan se om det er organiske eller betalte klik på en af de andre sider jeg sporer - selv om det ikke er mig det kører Adwords kampagnen og det ikke er koblet sammen!!

Når jeg finder svaret, skal jeg nok dele mine erfaringer..

/Carsten

Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten,

Det lader til en del har problemer med det her, så jeg paster lige et svar jeg tidligere har givet :)

 

Fungerer det stadig ikke? Google kan nemlig godt opdatere Adwords data skævt i forhold til resten af data i Google Analytics.

Ellers tjek flg.:

  1. Først og fremmest: Har du linket din Adwords og Analytics konto sammen? Hvis du kan tilgå Analytics gennem Analytics fanebladet i din Adwords konto, er det på plads. Hvis ikke, vises en guide som guider igennem hvordan du linker dem sammen.
  2. I Adwords klikker du på: My Account > Account Preferences
    Under Tracking skal Auto-tagging være sat til Yes
  3. Prøv nu at foretage en søgning på et af dine søgeord og klik på din egen annonce.
    Kig så på den URL du lander på. Er der vedhæftet en gclid variabel på url'en?
    Den kan fx. se sådan ud: gclid=CNyFsLCMi5gCFU4e3godsh5pCg


Hvis der ikke er vedhæftet en kode der ligner ovenstående skyldes det sandsynligvis en af følgende 2 muligheder:


Linker din Adwords annonce direkte til den URL som man lander på? Eller er der en eller anden form for redirect imellem hvor Analytics koden er ikke indsat?
F.eks. har jeg tit oplevet problemer med Dandomains shopløsninger når man linker direkte til domæne.dk
Her sker nemlig et redirect fra www.domæne.dk til www.domæne.dk/shop/frontpage.html

Her skal du så bare sørge for at linke direkte til den eksakte URL som brugeren lander på ved et klik på din annonce.


Det andet problem kan være at dit website simpelthen fejler når Google vedhæfter denne gclid variabel på din URL. Prøv selv at lave en test ved sætte flg. bag på en tilfældig URL fra dit site: ?gclid=test (hvis der allerede indgår et ? i din URL skal du istedet vedhæftet &gclid=test)

Hvis din side fejler når denne gclid variabel vedhæftes, har Google registreret det første gang der blev klikket på din annonce og er derfor stoppet med sætte den på URL'en. Desværre bruges denne variabel til at spore hvert enkelt klik, og er derfor nødvendig hvis du vil se omkostingsdata osv. fra Adwords i dine Analytics rapporter.

Så hvis det var her det gik galt, er du nødt til at hive fat i teknikeren på dit website. så han kan sørge for at dit site ikke fejler ved brug af dynamiske URL'er.

 

Håber du får løst problemet :)

Fra Holstebro
Tilmeldt 30. Mar 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej "Onlinemarkedsføring"

Ja, jeg fandt selv samme hjælp under Google. Alt virker som beskrevet, og gcklid kommer med over, og siden vises som den skal.

/Carsten

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)