Kære Aminoer. Jeg har for nylig åbnet en lille internetbutik, og har indtil videre haft stor success.. Dog har der været en enkel meget træls episode :( Jeg modtog en ordre der skulle betales med bankoverførsel. Af min godhed, og selvfølgelig fordi jeg vælger at stole på folk, sendte jeg varen afsted med det samme. Jeg skal jo gerne have et godt ry her i opstartsfasen og så det som en rigtig god service... Problemet er så, at jeg endnu ikke har fået nogen penge fra kunden endnu! Det drejer sig om en ordre på 600 kr. købt midt i januar. Jeg har efterfølgende skrevet til kunden at jeg stadig savnede betaling, hvor jeg fik svar tilbage om, at dette var en forglemmelse. Jeg har nu for to uger siden sendt en ny faktura med et rykkergebyr på 50 kr., men jeg har endnu ikke set nogen penge :( Jeg er i øjeblikket i gang med at lave en ny rykker til kunden med endnu 50 kr. i rykkergebyr... Eller skal jeg måske sætte 100 kr. på? (Det er vist maks, efter hvad jeg har hørt!?) Eller hvordan skal jeg forholde mig til situationen? 6-700 kr. er jo ikke meget til en inkasso-sag, eller er det? Jeg vil helst ikke selv have yderligere omkostninger ved det, men jeg vil jo også gerne have mine penge... Har nogen et godt råd til, hvad jeg skal gøre? På forhånd mange tak :) Knus Susanne Himmelblå. |
Selvom man altid kan være bagklog, er det ikke en god ide at sende, før pengene er kommet ind på kontoen.
I min shop har jeg helt fravalgt muligheden for at betale vha bankoverførsel, da de ordrer, der kommer ind med denne betalingsmulighed aldrig blev betalt.
Det er sjovt at sidde og bestille varer, og "det betyder jo ikke noget, når man ikke skal betale med det samme".
Du kan bare håbe på at kunden er så ærlig, at pengene bliver sat ind. Inkasso kan vist ikke betale sig for så lille et beløb.