Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tyske varer til døren - via website

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Ved ikke om der var andre der så denne nyhed i morges i TV. Jeg tænkte ihvertfald - nu skal der sgu leges mellemmand. Altså lave en form for website mellem den tyskegrænsehandler og forbrugeren i Danmark.

Tror i dette på nogen måde kan lade sig gøre? Og nogen der er friske på at starte det op hvis det er til.

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=462013

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Ideén er sådan set god nok, men mon ikke det flader lidt ud når den tyske moms bliver sat op engang, vist nok til 19% næste år?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Shopman.dk havde gang i det samme tilbage engang i tiden. Men jeg kan
se at de har droppet det igen og nu blot sælger "forhandlerlisten".
Tror
desværre de danske og tyske priser er ved at udjævne hinanden. Som jeg
husker det fra sidste jeg var i Tyskland så var der ikke meget at spare
på en kasse øl i forhold til danske tilbudspriser og hvis deres skat
går op så bliver det nok endnu mindre profitablet at være mellemmand.

Så skal man ind og kigge på produkter som ikke kan købes i DK, f.eks.
Red Bull eller måske hvis DVD film er billigere i Tyskland.






Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Og så skal man vel også lige tænke på om man må markedsføre og sælge Red Bull i Danmark, røg det ikke ud i kulden da det vist var såkaldt "funktional food" og ikke må sælges her?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Tror det meget normalt af få 3x30 dåse bajser til omkring 130 kr dernede, det vil jeg tro du ikke kan finde i danmark nogle steder. Og 3x24 dåse cola for 99kr kostede det ihvertfal for 3 uger siden jeg var der.

Sidst jeg købte 6 dåse øl i fakta gav jeg 6 kr stykket eller deromrking :) Så det kan stadig betale sig. Og så er slik dernede meget billigt også, og elektronik som i er inde på. Så ideen er da meget fed :)



Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay... carlsberg/tuborg eller diskount? Sidst jeg var i Tyskland kostede det 70,- rammen for C eller T
Måske jeg fejlvurderer markedet, jeg har ikke selv hentet varer i Tyskland i mange år

Hvis der er mulighed for at hente varerne og pålægge udgifter og en
lille profit for indsatsen så tror jeg der er et godt marked i
Nordsjælland og StorKbh. Måske også den nordlige del af Jylland

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan se Tuborg koster 149 for 3x24 i denne uge i Fleggaard, det jo enlig meget billigt. http://www.dandiscount.dk/Default.aspx?ID=46
Er ikke lige klar over hvad de koster i danmark hvis man køber en kasse, men det vel omkring 100 kr for en kasse.



Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Det er da muligt det EU´s generaladvokat mener det er lovligt, men hvis det danske skattevæsen

tolker det anderledes kan det have lange udsigter for EU´s generaladvokat at få skattevæsenet banket på plads.

 

Jeg mener nu også der står et eller andet på de exporterklæringer man skal udfylde nede

ved Mutter Poetsch, om at man erklærer at det er til eget forbrug, så det skal man nok have

i baghovedet inden man kører derned efter et vognlæs.

Fra Nørrebro
Tilmeldt 2. Apr 06
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

Jeg tror den helt store hindring for forbrugerkøb i udlandet er hvorledes man som forbruger forholder sig til reparationer, defekter mv. Såfremt nogen kunne tage den bold og lave to-tre "servicecentre" i DK så tror jeg på langt større salg.

 

Mvh.

 

KF

Selected Media - Online Marketing bureau 

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg håber at jeg kan bidrage med lidt, da jeg bor så tæt på grænsen til Tyskland, som man næsten kan (Padborg).

 

Det er rigtigt at den tyske moms bliver sat op til 19%, men for fødevarer og alm. dagligvarer forbliver den 7%, så det var måske her man skulle satse ??? 7 vs. 25 er jo alligevel en del

 

Det er også rigtigt at man "kun" må tage øl med hjem til eget forbrug og max 11 liter, -men da SKAT ofte kun kontrollerer lastbiler og biler med store anhængere, så er der mange, som tager meget mere med og med stort held pga. SKATs manglende ressourcer.

 

Nogle nævner også Dandiscount, som også kaldes Fleggaard, -og hvis det bliver sådan at man må bringe varer ud i fremtiden, så kan I være helt sikre på at de nok skal være med på vognen. Dette ved jeg selvfølgelig ikke med sikkerhed, men da de er den største virksomhed her i området indenfor grænsehandlen, -og faktisk er ret godt med mht. internet osv. Så er jeg ret sikker på at lugter de en god forretning, så er de også med - og de bliver svære at konkurere med, men det ville være dejligt med denne konkurrence for os forbrugere.

 

Selvom jeg bor så tæt på grænsen, så er det alligevel ikke så tit at jeg kører derned og handler - og faktisk ser vi, som bor i Padborg, rigtig mange tyskere, som handler her i Danmark, da de hellere, som os, vil have f.eks. Kærgården og dansk mælk og kød. Disse varer bliver i Tyskland betegnet som "luksus" varer og er ikke mange ører billigere dernede i forhold til Danmark, da det jo er importvare for dem.. Så man skal have danskere til at spise tyske pølser og kød m.m. før der er noget at spare...

 

Det var blot lidt info fra en grænseborger

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)