Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedømmelse og en smule hjælp til nybegynder

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Jeg har læst en del i det skjulte på foumet her, men idag oprettet en profil for at spørge de kloge hoveder til råds Stick out tongue

Jeg har i nogle år haft en webshop hvor der kun var muligt at betale med bankoverførsel og da denne betalingsmåde ikke ligefrem er den smarteste så måtte jeg se mig om efter en anden og bedre shopløsning med betalingsgateway.

Jeg fik oprettet lidt forskellige demoer og fandt hurtigt ud af at Openbizbox fra Goldenplanet var den eneste jeg kunne finde ud af sådan bare en smule.

Administrationsmodulet er så nemt at selv en meget grøn nybegyndersom mig kan finde ud af at lægge varer på hylderne osv osv Embarrassed

Efter at have læst en del om søgemaskineoptimering og alle de ting man selv kan gøre så er jeg blevet meget i tvivl mht mit valg af shopløsning...

Er det mon fornuftigt at vælge shopløsningen fra Goldenplanet ? set ud fra at jeg er temmelig nybegynder og først nu har fået øjne op for at jeg gerne vil lære lidt mere om SEO

Er der muligheder i Openbizbox standard webshop som gør at jeg selv kan finde ud af hjælpe med at få siden op på google osv ?

Mit domæne er først lige blevet aktivt så der er desværre ikke så mange der linker til mig endnu...det kommer nok til at hjælpe en smule når mit gamle domænde redirecter til det nye.

En søgning på Yahoo gav 0 Links...det er jo ret træls

Jeg har meget svært ved at gennemskue hvor det kan betale sig at blive linket fra....flere af dem jeg har søgt hos skriver at der kan gå fra 12-16 måneder før end de kigger på min ansøgning.....Ick!

Er der en venlig sjæl der kan skrive nogle eksempler hvor det kan betale sig at tilmelde sin webshop...udover de gængse som google og Yahoo selvfølgelig.

Jeg vil blive rigtig glad for en konstruktiv kritik af min webshop, selv syntes jeg farverne er kedelige men der er ikke så mange at vælge i mellem når man ikke selv kan programmere dem osv osv.

Og ellers tak for et super godt forum .

Fra København
Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har faktisk lige lavet dit første indgående link så...:)

Ang. links så kig nogle sider igennem herinde, der er en del tråde med gode links til sider hvor du kan filføje link og informationer om din webshop.
Her er bla. en god liste af danske link kataloger

Ang. SEO så kan det godt betale sig at læse en del om det herinde, men det tager meget tid, så har man ikke lyst og tiden til det, er det nok værd at overveje et par af SEO folkene herinde fra, de er også altid hjælpsomme med gode råd hvis man selv vil rode lidt med det.

Du kan da starte med at læse lidt om SEO her... søgemaskineoptimering

Ellers tage et gratis online SEO kursus

Fra København
Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Tusind tak for dit svar....vil dog også gerne høre fra andre der bruger openbizbox fra Goldenplanet , hvis der er nogen derude ? Big Smile

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender desværre ikke den shopløsning, men hvis du beholde det nuværende domæne uanset hvilken løsning du ender med at bruge, så kan du ligeså godt starte med at få en masse indgående links til siden, mens du venter på svar herinde.

Et rigtig godt sted at starte er semoblog's imponerende liste over danske linkataloger, hvor du gratis kan tilføje din webshop og få et link til den. Bare husk at ankerteksten i linket skal indeholde nogle af de ord som du gerne vil ende med at kunne findes på når man søger på google.

Hvis du skriver hvilke søgeord du har i tankerne, så er der sikkert nogen herinde der vil kommenterer på om de er gode at satse på.

Fra København
Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob,

Helt gratis er det vist ikke..det koster penge pr link man vil tilmelde sig.

Jeg har forsøgt at tilmelde webshoppen forskellige kataloger men syntes det er svært at finde dem der omhandler min branche som er Dyrehandel og udstyr til hund, kat, gnaver og krybdyr.

Søgeord jeg gerne vil findes på : Krybdyr, slanger, kæledyr, hundeartikler, katteartikler, hunde, katte, dyreartikler, bare for at nævne et par af dem Big Smile

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

RJL:
Helt gratis er det vist ikke..det koster penge pr link man vil tilmelde sig.

Det er gratis at tilmelde sig til de kataloger på listen. Semoblog tilbyder også en linkbuilding service, som koster penge, men alle katalogerne på listen er gratis.

RJL:
Jeg har forsøgt at tilmelde webshoppen forskellige kataloger men syntes det er svært at finde dem der omhandler min branche som er Dyrehandel og udstyr til hund, kat, gnaver og krybdyr.

Det er rigtigt at det er bedst at finde kataloger som omhandler din branche, men alle links kan bruges. Så tilmeld dig bare alle sammen. Bare tag 10-20 stykker hver uge, så det ser naturligt ud.

RJL:
Søgeord jeg gerne vil findes på : Krybdyr, slanger, kæledyr, hundeartikler, katteartikler, hunde, katte, dyreartikler, bare for at nævne et par af dem

Det lyder som udemærkede ord, dog bør du overveje at optimere din side efter en kombination af 2-3 ord. For det første er det lettere at komme til tops på long tail keywords når man er nybegynder og for det andet er der rigtig mange folk der søger på 2-3 ord for at gøre søgningen mere specifik.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du skal (som Koludabyg også anbefaler) starte med at læse noget mere om søgemaskineoptimering, for du får ikke noget ud af at have en super venlig seo-shop hvis du ikke selv forstår hvad du skal gøre for at få noget ud af den. :)

Se min side med gratis spil for børn og unge. Feedback er velkommen.

Fra København
Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob,

Ja, så fandt jeg ud af hvordan jeg tilmelder mig de forskellige...tak for hjælpen Big Smile

Jeg havde ikke tænkt over det med 2-3 ord af gangen...det må jeg vist hellere gøre.

Hvad vil du ellers mene at siden mangler ? fyr bare løsStick out tongue

Fra København
Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Jeg syntes jeg har læst og læst men damn hvor er der mange fremmedord og fagudtryk som en dyrehandler ikke har forstand på og det er vel pga af folk som mig at der findes SEO firmaer Big Smile

Jeg er nok nødt til at henvende mig til nogen der kan hjælpe mig mod betaling for selvom jeg godt kan lide at rode med tingene selv så er der alt for mange ting jeg ikke har forstand på.

Jeg har læst rundt omkring hos SEO firmaerne at de tager omkring 1000+ moms i timen for deres arbejde.....det er immervæk mange penge for en lille erhversdrivende som mig, selvom de måske kommer i kassen igen på et senere tidspunkt så skal de jo osse betales.

Jeg syntes det er meget uigennemskueligt og svært at forstå hvad man får for de penge som firmaerne tager for deres arbejde....og hvor mange timer skal der bruges før end man ligger nogenlunde hos eksempelvis google ?

Skal et firma eksempelvis bruge 50+ timer på at hjælpe en lille butik som min så vil jeg nok få rimelig svært ved at betale så mange penge som SEO koster.

Skal jeg tolke dit indlæg som at du mener openbizbox er super seo venlig ? isåfald skal der måske slet ikke så meget til som jeg måske går og tror ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)