Vi er en portal med et unikt koncept og egenudviklede produkter. Markedet er pt meget stort for vore produkter, men desværre må vi konstatere, at vi har en særdeles lav konverteringsrate (fra besøg til køb) Finedes der nogle her som kan give bud på hvad 'normalen' er. Hvad opnår andre? Vi opererer i niveau 0,05%. |
Jeg vil umiddelbart tro at konverteringsrater er ekstremt forskellige i e-shops? Hvis man markedsfører meget aggresivt og bredt, vil der jo komme en masse ikke-interesserede på siden, som vil trække raten ned.
Har I prøvet at analysere siden med f.eks. google analytics for at se, hvor de besøgende på siden kommer fra, og hvor kæden hopper af for de besøgende?
Hvis de stopper lige inden "køb", må noget jo f.eks. tyde på at enten prisen er for høj, indkøbskurven er for lille, at produktet ikke er vist godt nok frem på siden, eller at kunden måske ikke har følt sig tryg ved betalingsmulighederne.
Venlig Hilsen
Allan