Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - Hvad nu?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Rasmussen:
Jeg har mellem 20 og 50 besøgende om dagen, hvilket jeg ikke syntes er ret mange. Har jeg ret, eller er det normalt nok for en side som min?

Så kan du jo gøre lidt for at lokke flere til. Tilret dine siders meta description, så de tiltrækker besøgende fra Google. Har ligge googlet sæsonjob, og her ligger du flot #1, men prøv at se den tekst som skal fange interessen hos dem der leder efter et sæsonjob:

[...]

Sæsonjob

Sæsonjob. > Elevinfo. > Jobsøgende. > Arbejdsgivere. > Annoncering. Navn ... Bliv Medlem. > Glemt Password. - Sæsonjob. Sommerjob på Færøerne - 20 pla ...
www.studieogelevjob.dk/sasonjob.php - Lignende sider
[...]
Teksten skrevet med sort (Sæsonjob -> Elevinfo...) tager Google som oftest fra meta description tagget. At skrive en god tekst her, er vigtigt i forhold til at få dem der googler til at vælge netop din hjemmeside. Kan se i din kildekode at du har forsøgt at skrive en description, men at det er gået noget galt i brugen af " " :-)
Og så er der sidens Title, som i dit tilfælde bare er "Sæsonjob". Hvorfor ikke udvide den med noget mere tekst. Hvis du holder dig inden for 60 karaktere, så bliver hele teksten vist i Google.
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Du bruger jo heller ikke ordet "studiejob" i linkteksterne til dine sider der hvor du linkbygger. Brug istedet teksten: "studieJOB og elevjob". Eller blot "Studiejob" nu hvor du alligevel iigger #1 på elevjob.

Mvh Jesper Jørgensen

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Kan du umiddelbart se hvad jeg har gjort forkert med " "? Kan se der står nedenstående på flere sider ved søgning på google.

Har "bare" gjort som jeg engang fik besked på.

Sæsonjob. > Elevinfo. > Jobsøgende. > Arbejdsgivere. > Annoncering. Navn ... Bliv Medlem. > Glemt Password

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ret banalt. Dit tag ser således ud:

<META NAME="DESCRIPTION" CONTENT=Vi har elevjob i hele landet, se dem aller her..."">
Det burde være

<META NAME="DESCRIPTION" CONTENT="Vi har elevjob i hele landet, se dem aller her...">
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil endda gå så langt som at foreslå, at du fjerner et "r" i "aller", så det bliver sprogligt korrekt. Det sælger bedre. Altså:

 

<META NAME="DESCRIPTION" CONTENT="Vi har elevjob i hele landet, se dem alle her...">

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, kan godt se hvad i mener. Betyder et " så meget?

Hvor har i fundet ´setningen

<META NAME="DESCRIPTION" CONTENT=Vi har elevjob i hele landet, se dem aller her..." ">

 

Jeg kan ikke lige finde den.

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, et simpelt " gør hele forskellen. Det er det der er så fantastisk ved computere. De har på en gang en hukommelse og regnekraft der overgår vores vildeste fantasi, og så er de alligevel så dumme, at et enkelt lille " ødelægger det hele :-)

<META NAME="XXX" CONTENT="YYY"> er et såkaldt meta tag.

Et meta tag er en oplysning om den enkelte side, som ikke er direkte synlig i browseren. Oplysningerne i meta tags bruges af selve browseren, søgemaskineroboterne og alle andre som har interesse i at tolke indholdet af din side. Der findes et hav af meta tags, som er mere eller mindre officielle, og kun ganske få er relevante.

Du kan se dine meta tags og resten af din html kode ved at vælge menupunktet "Vis kilde" i din internet explorer, eller menupunktet "Sidens kildekode" i FireFox.

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, tak for det, har nu prøvet at rette det :-)

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren. Gælder der det samme med " når det kommer til søgeord og ikke kun selve beskrivelsen?

<META NAME="KEYWORDS" CONTENT="studiejob, studiejob odense, studiejob åahus, studiejob københavn, studiejobs, studie job, elevjob, elev job, sæsonjob, sæson job, studentermedhjælp, studentermedhjælper, studerende, virskomheder, medarbejdere, ledige stillinger"studiejob, fritidsjeb, deltidsjob, elevjob, studentermedhjælp">

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps!Dit eksempel er syntaksmæssigt korrekt Yes

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)