Hej. Lige fra 1. dag af har jeg haft problemer med min nye Iveco kassebil (3500 kg), og problemerne bliver ved med at hobe sig op. Iveco gider ikke svare på mine henvendelser selv om de har lovet at skaffe en byttebil for at reparere fejlene som de faktisk har erkendt eksisterer. Al kommunikation (og reklamationer = består af nu ca. 12 punkter) foregår via mail som de kvitterer for men de reagerer simpelthen ikke. Jeg har faktisk bedt dem om at tage bilen retur og give mig en ny bil eller pengene retur. Da min virksomhed er 110% afhængig af at bilen kører optimalt hver dag ja så skal der ske noget inden det går helt galt men tavshed er guld............ Jeg forventer at få lavet en FDM test på bilen for at have mine påstande sort på hvidt (er jo nødvendig i en retssag) og jeg ser ikke andre muligheder end at kontakte en advokat for at få dem i snak. (telefon kommunikationen har hidtil kun givet mig en sludder for en sladder) (Iveco afdelingen som jeg har/prøver at have kontakt med skifter en del ud i personalet hvorfor jeg har rettet henvendelse direkte til salgschefen. Han gider heller ikke svare på mine henvendelser) I dag skal bliver man jo næsten fattig af at åbne døren til et advokat kontor, så jeg ved ikke om I ved om der findes andre muligheder som er billigere? eller om I kan anbefale en med speciale i biler? (FDM tager sig ikke af erhvervsmæssige retssager) |
Det er de færreste autohandlede der gider bruge tid på mail..
Et firma skulle bruge et tilbud på en helt ny stor varebil, specialopbygget og kun 1 ud af 4 forhandlere gad svare indenfor 1 uge.
Forhandler 2 svarede efter 3 måneder, men da var tilbudet afgivet til den første..
De sidste tilbudsgivere hørte firmaet aldrig noget fra..
Du bør nok møde personligt frem med bilen og spørge om hvad de vil gøre ved manglerne!!
mvh