Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi er ikke længere nummer 1 på Google

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg og en kammerat er admins på Danmarks største forum for krybdyr...

http://star-reptiles.dk/forum/index.php

 

For et godt stykke tid siden havde vi en gut til at hjælpe os på siden og siden dengang er vi næsten forsvundet fra søgemaskinerne...

Vi har ligget nr 1 på adskillige søgeord igennem flere år og burde også ranke meget højt da der på siden er tilknyttet et stort forum som idag tæller over 3000 brugere.

Vi har masser af indlæg hver eneste dag og google har idag indekseret således http://www.google.com/search?q=site:star-reptiles.dk&hl=da

 

Problemet er at når man søger på eksempelvis krybdyrsforum eller på søgeord som er skrevet tusindvis af gange på forumet så dukker der ingenting op ?

Når jeg søger på hvor mange der linker til siden så er der kun ganske få selvom da jeg lavede søgningen for et stykke tid siden så var der flere hundrede der linkede til siden ??

 

Jeg håber der er en venlig sjæl derude der kan fortælle mig hvad der er gået galt.....

Vi har haft slettet en robot.txt der har blokeret søgemaskinerne i at finde siden, tilsyneladende er det en som den person der skulle hjælpe os som har installeret den.....er det muligt at denne person har installeret andet som gør at google slet ikke finder vores sider ?

Siden og Forumet har kørt siden 2003 og er dagligt besøgt af ca 1300 mennesker hvor af mange poster indlæg omhandlende hobbyen så noget må der være galt ???

Fra Hillerød
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg søger på krybdyrsforum, ser jeg jeres forum på en 4. plads.

Men I kan gøre nogle ting for at hjælpe jer selv lidt på vej:

1) Optimere jeres titler. Hvis I f.eks. gerne vil til tops på krybdyrsforum, så må ordet meget gerne indgå i title på jeres forside. Den hedder pt. "Star-Reptiles Debat - Boardindeks". Ikke ret sigende for, hvad der foregår på siden. Eksempelvis kan jeres underforum "Generel debat" også med fordel omdøbes til "Generel debat om krybdyr", så Google ikke er i tvivl om, hvad emnet på siden er.

2) Få nogle flere backlinks med en passende ankertekst. I har masser af links til jeres side, men teksten på næsten alle er en variation over Star-Reptiles. Prøv f.eks. at tilmelde jer en stribe linkkataloger med nogle tekster, der indeholder ord som forum, krybdyr m.m.

Hvis I gør blot de to ting, vil jeres placering formentlig blive forbedret ganske betragteligt på mange udtryk.

PS: Mht. at tjekke, hvor mange der linker til jeres side, så lad være med at bruge link-kommandoen i Googles søgefelt. Den giver bevidst kun et mindre udvalg af de relevante links. Brug enten Yahoos Siteexplorer eller Googles Webmaster Tools.

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej RJL for det første så er jeres metaframe med de keywords som søge maskinen skal finde jer på væk. det eneste der er tilbage er en tom metaframe dvs. at søge maskinen ikke aner hvilke keywords i gerne vil findes på, i har 774 inlinks nummer 1. på google har 18.125 inlinks når man søger på keywordet krybdyr nu ved jeg ikke om det var krybdyr som i lå til tops på before. men dette skal ihvertfald lige proppes ind i jeres sides kilde kode 

<meta name="keywords" content="krybdyr, xxx, hvad i nu vil have, yyy, osv." />
<meta name="robots" content="all" /> (skal proppes ind et sted mellem <head> og <style>)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Fra Hillerød
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

delinda:

<meta name="keywords" content="krybdyr, xxx, hvad i nu vil have, yyy, osv." />


Hej Delinda,

Meta keywords bliver ikke brugt af Google til at rangere sider efter, så det kan i hvert fald ikke være årsagen til noget som helst.

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej frank det ved jeg godt men det fortæller robotten hvilke keywords man gerne vil findes på

Fra København
Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

 

Det er rigtigt at der ligger et link på side 1 nr 4 men det er jo bare et simpelt indlæg fra en bruger....med alle de indlæg der er lavet hvor krybdyr indgår så burde der da være mange flere links på google ?

Ellers tak for forslagene indtil videre, vi er i fuld gang med at tilmelde os div linkkataloger osv.

Kom bare med flere forslag til hvad der kan gøres bedre. Stick out tongue

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

delinda:

Hej frank det ved jeg godt men det fortæller robotten hvilke keywords man gerne vil findes på

Hej delinda

Det må du altså ikke gå og sige, for det er direkte forkert. Google læser overhovedet ikke meta keywords. Hvis du ikke vil tage mit ord for det, så tjek Googles retningslinjer for webmastere. Der står det også.

Noget helt andet er, at det er "god skik" at bruge meta keywords, da andre søgemaskiner læser dem i et eller andet omfang.

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:
Mht. til indgående links, så brug Yahoo som Frank nævner

Hej RJL

Du kan også bruge vores 'Hvem linker til mig' tool, som er baseret på Yahoos data:

http://tools.op.dk/inlink-check.php

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

>>Det er rigtigt at der ligger et link på side 1 nr 4 men det er jo bare et simpelt indlæg fra en bruger....

Hvilken side fra dit site mener du burde ligge øverst i stedet?

>> med alle de indlæg der er lavet hvor krybdyr indgår så burde der da være mange flere links på google ?

Prøv at uddybe hvad du mener, det er ikke helt klart. Prøv fx. at nævne et søgeord hvor du mener dit site ikke er placeret godt nok.

>> Ellers tak for forslagene indtil videre, vi er i fuld gang med at tilmelde os div linkkataloger osv.

Hvad angår indgående links kan du også bruge mit www.backlinks-checker.com. Det trækker på data fra Yahoo, men er ikke begrænset til de maksimale 1000 links.
Mvh Jesper Jørgensen

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)