Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En side fjernes

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man på sin hjemmeside skal fjerne en side fordi den ikke er aktuel mere hvordan skal man så håndtere det? skal siden bare fjernes og der skal vises en læse-venlig fejlside eller skal man skrive noget indhold der begrunder fjernelsen eller skal man bare linke til forsiden?

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel meget et temperamentsspørgsmål, og et spørgsmål om hvor god en service du vil give dine brugere.

Bliver jeg mødt af en "Not found" meddelelse, så er det meget sjældent at jeg forsøger at finde en anden vej ind på en given side. En auto-redirect kunne måske være en idé.

- Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Hillerød
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis nogen linker til siden, skal linkværdien ikke gå tabt, og derfor skal linket ikke ende i en 404-side, læsevenlig eller ej. Hvis ingen linker til den, er der lidt mere frit slag.

Bliver den uaktuel, fordi den bliver erstattet af nyere indhold, vil det være naturligt at redirecte til det nye. (f.eks. en 2008-prisliste, som bliver redirected til en 2009-prisliste.).

Men ellers er det i mine øjne lidt smag og behag, om siden skal væk eller der skal tilføjes noget tekst om, at den ikke længere er aktuel.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ville bare fjerne siden, ellers vil du få en masse ekstra arbejde hver gang du fjerner en side.

Evt. kan du have en side i stil med dette her :

http://www.easywebhost.dk/index.php?name=News&file=article&sid=4

Menupunktet bør så måske hedde noget andet, men det fortæller hvad der er sket på siden og hvorfor.

mvh

Mogens

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Niels

Frank svarede på den del med redirects. Er der indgående links skal det udnyttes.

Men ellers bør du undersøge om den side har skabt profit til din forretning. Hvis den har:

1) Hvad er det så for et kundebehov siden opfyldte,

2) Kan kunden stadig få opfyldt det samme behov på dit site?

Hvis ikke, så er det usandsynligt at du kan tjene penge på dem der kommer forbi, og så spiller det ikke den store rolle hvad der sker. Hvis ja, så er det bedst at informere om at "X er erstattet af Y, klik her for at se produkt Y". Så er der en god chance for at tjene på de besøgende.

Mvh Jesper

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv lavet en standard 404 fejlside - som i bund og grund ganske enkelt er et brugervenligt sitemap med links til de vigtigste sider på mit website. På den måde er der større chance for at brugerne søger vider på mit website i stedet for at klikke tilbage.

Overvej også om du skal have en lokal site search på denne fejlside - hvis du har et stort site.

Er der eksterne links til din underside anbefaler google at du 301 redirecter den et andet passende sted hen på dit website.

Jeg har dog lidt bøvl med min standard fejlside  - umidddelbart virker det hele fint, men headeren returnerer "200" i stedet for "404" - så det er vistnok ikke så godt alligevel. 

SEO er jo sådan set ikke så svært - hvis det ikke lige var for den milliard små detalier man kan lave ged i. Surprise

 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

JanBalslev:
Jeg har dog lidt bøvl med min standard fejlside  - umidddelbart virker det hele fint, men headeren returnerer "200" i stedet for "404" - så det er vistnok ikke så godt alligevel. 

Svaret på dit problem findes i denne artikel om 404-sider

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det -- desværre er jeg på en windows server så det er åbenbart lidt noget andet.

Jeg har bedt hostingfirmaet ændre indstillingerne i IIS eller sådan noget - hvortil de har svaret at det vil de gerne hvis jeg lige kan fortælle dem hvordan de skal gøre det :-)

DOOH Stick out tongue

SÅ nu har jeg fundet en anden host - linux 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

JanBalslev:

Jeg har bedt hostingfirmaet ændre indstillingerne i IIS eller sådan noget - hvortil de har svaret at det vil de gerne hvis jeg lige kan fortælle dem hvordan de skal gøre det :-)

Det var da godt nok nogle amatører.... Det kunne de havde fundet hurtigt på Google..... tsk tsk tsk.. godt du kom væk :)

 

Jeg har fået rigtigt mange gode svar (faktisk alle sammen næsten) og jeg vil flikke noget sammen og forklare kunden.. Så må vi se hvad de vil gøre. De har også en masse dumme urls (pagexxx.asp) som skal laves om til venlige urls.... puha.. får helt sved på panden.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)