Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår er et link et link?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 3. Feb 07
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht. link building har jeg brugt Alexa.com og Googles link: til at se, hvilke indgående links vi og vores konkurrenter har.

Er der nogen, der ved, hvorfor Alexa f.eks. ikke rapporterer de samme indgående links for forskellige websteder? Der er f.eks. et linkkatalog, hvor både vi og nogle af konkurrenterne er registreret, men det er kun for nogle af siderne, at Alexa.com registrerer, at linket findes.

Jeg har tjekket linkkataloget, og de bruger ikke nofollow på nogen af linkene. Det var ellers min mistanke, at der var nofollow, hvis man ikke selv linkede til linkkataloget

 

På forhånd tak,

Johnny

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Johnny

Jeg kan ikke svare dig med hensyn til Alexa, men hvis du vil finde links på dig selv og konkurrenterne er Yahoo second to none. Brug dette link: http://siteexplorer.search.yahoo.com/ 

Er der mere end 100 links bliver det hurtigt svært at se skoven for bare træer. Så kan du med fordel bruge mit værktøj www.backlinks-checker.com som trækker på de samme data fra Yahoo, men grupperer dem per domæne, og ikke er begrænset til de første 1000 links.

Mvh Jesper Jørgensen

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny: Udover det svar som Jesper har givet, så skal det lige siges at google kun viser de links som google mener er relevante for dit site. Så det er absolut ikke alle links den viser.

Jesper: Fedt værktøj! Hvis det evt. kunne udbygges med også at vise hvilke ankertekster der er brugt, så ville det være ultimativt :)

Fra Køge
Tilmeldt 3. Feb 07
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for linket, Jesper.

Min umiddelbare undren gik på netop Alexa og hvorfor det registrerer et link for et domæne og ikke for et andet. Kilden til linket må jo næsten have samme værdi i Alexas øjne, selvom det kun er registreret for nogle domæner og ikke andre.

Fra Hillerød
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnny,

Det kan der være flere forklaringer på. Det kan f.eks. være at linket fra linkkataloget til din konkurrent har ligget i på forsiden, under "nyeste links" eller noget i den stil, da Alexas bot kiggede forbi, mens dit link ikke gjorde det. Hvis botten så ikke arbejder i dybden, har den måske ikke fundet dit link i linkkatalogets normale struktur.

Men Jesper har allerede været inde på det. Drop Alexa og brug værktøjer baseret på Yahoo Siteexplorer, krydret med Google webmaster tools til din egen side for at få bedst muligt styr på backlinks.

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)