Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg bruge komma eller bindestreg ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Skal jeg bruge komma eller bindestreg når jeg laver søgeord og er det det samme jeg skal gøre når jeg skriver titler på billeder og titler i links ?

Det ville være som en ond drøm hvis jeg sidder og skriver det hele med komma og det så skal være med bindestreg for at søgemaskinerne kan opfange det.

Jeg er også igang med at skrive en artikel i min webshop og har i den forbindelse linket til en del varer i shoppen....er der mon en der kan fortælle mig om det er optimalt det jeg har gjort eller skal der laves noget om.

http://bonniedyrecentersundby.dk/article_info.php?articles_id=3

Fra Hillerød
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det er en rigtigt fin artikel, som giver viden til læseren og linker helt korrekt og i kontekst til passende produkter. (inkl. fin brug af ankertekster).

Mht. dit hovedspørgsmål, så skal du bruge komma for at adskille de forskellige ord/sætning i meta keywords.

Når du skriver tekster i titler på billeder og links, skal det udelukkende være til læseren, for titler har ingen værdi i søgemaskinerne.

Alt-tekster på billeder bliver læst af søgemaskinerne, men bør indeholde en læsbar tekst (som selvfølgelig kan komme til at indeholde et passende nøgleord eller to).

Fra København
Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 101
Fra  SMM Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Din artikel er rigtig god og du skal bruge komma. Godt indhold giver point hos søgemaskinerne og giver folk lyst til at linke til dine sider. Vær hele tiden opmærksom på din linktekst, "Sundby Dyrecenter" eller "Tilbehør til kæledyr" er bedre end http://www.bonniedyrecentersundby.dk

Frank Hellerup Madsen skriver:

"Når du skriver tekster i titler på billeder og links, skal det udelukkende være til læseren, for titler har ingen værdi i søgemaskinerne."

Dette er ikke korrekt. Det artiklen omtaler er et tag i links som kaldes Title. Det har ikke noget at gøre med sidens title som ligger i header med tagget <title></title>

Title tagget i headeren (det som vises i browseren og vises som linktekst i søgemaskinernes resultatsider) er det vigtigste enkeltelement i on page optimering.

Fra København
Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 101
Fra  SMM Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Rettelse!

Frank Hellerup Madsen

Ved nærlæsning tror jeg faktisk at det du mener er i fuld overensstemmelse med artiklens indhold, nemlig at title i forbindelse med links og billeder ikke betyder noget, men at sidens title er meget vigtig, sorry!

Fra Hillerød
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg skrev i indlægget, skulle meget gerne være i overensstemmelse med artiklen, jeg linkede til, for den har jeg også skrevet Wink

Og jo, det handlede kun om title attribute på links og billeder, ikke side-titles. Dem kunne jeg aldrig drømme om at negligere.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)