Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S kontrakt udfyldelse

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Feb 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle :)

Vi er 4 personer som er ved at starte virksomhed op, jeg er ved at lave vores I/S kontrakt.

Ps har fået en advokat til at kigge den igennem gratis når vi har skrevet den.

Nok om det her kommer vi spørgsmål:

Hvad skal man skrive om i nedenstående paragraf?

§ 8. Interessentskabets ledelse og tegningsret Interessenterne forestår i fællesskab den overordnede planlægning og drift af virksomheden og er forpligtede til at stille deres arbejdskraft loyalt til rådighed herfor.

Interessenterne tegner hver for sig interessentskabet vedrørende den daglige drift.

 

VH

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan man jo ikke svare på da man ikke kender jeres virksomhed og det I ønsker nedfældet, men det du har markeret med sort ligner i mine øjne det rene anarki. Der kunne man have en bestemmelse om en tegningsret omhandlende dagligdags-beslutninger op til et bestemt beløb men med den formulering kan en interessent forpligtet I/S'et ubegrænset (medmindre andet følger af en anden bestemmelse). Jeg må sige at jeg syntes det er livsfarligt at finde en standardkontrakt som der så lappes på i sådan en situation. Men fint at lave et forslag og få en advokat til at gå det igennem hvis det er noget som ligger indenfor pågældendes område. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)