Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 5. Jan 07
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

 

Hvis jeg starter en webshop op selv, og jeg ikke skal være momsregistrerede . Hvor meget skat skal jeg så betale ?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Agger:

Hejsa.

 Hvis jeg starter en webshop op selv, og jeg ikke skal være momsregistrerede . Hvor meget skat skal jeg så betale ?

Om du er momsregistreret eller ej har ikke noget at gøre med hvad du skal betale i skat. Dit overskud tillægges tillægges din indkomst og afhængig af dine skatteforhold besattes du med den skattprocent du har. Ligesom Skat også vil opkræve Am-bidrag.

Henrik

Tilmeldt 5. Jan 07
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan regner jeg så ud, hvad jeg så skal betale?

 

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du betaler topskat i forvejen så kalkuler med 60% skat af dit overskud. Ellers 40-45%.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 5. Jan 07
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså.

Nu er det sådan at, jeg ikke ville kunne tjene på dette her og selv give mig løn. Der er tale om "Teflon tape" Derfor laver jeg en webshop som er mit lille fritids job. Og jeg ville aldrig nogle sinde nå et topskat af det jeg ville kunne tjene. Så derfor meget rart af vide, hvor meget jeg skal betale til skat?

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger af, hvad du tjener i dit normale job. Betaler du topskat der, skal du også betale topskat af din B-indkomst. Men prøv at tast dine data ind på Skat.dk, og beregn hvad du skal betale i skat med forskellige scenarier, eller se på dit skattekort, hvor høj en trækprocent du har. Hvis du ikke overgår til en anden skatteramme, ved indtjeningen fra webshoppen, kan du nok godt regne med, at det er 8% i AM-bidrag og din normale trækprocent.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 5. Jan 07
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tjener max 5200kr mdr efter skat, pga jeg er på dagpenge.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Susanne..Topskat af B-indkomst?

Mig bekendt bliver A-indkomst og B-indkomst lagt sammen til personlig indkomst?!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det  "Sanne" mener  er naturligvis at han kommer til at svare topskat af hele B-indkomsten  hvis A-indkomsten i sig selv har ramt topskattegrænsen; Fordi de bliver lagt sammen. Jeg tror som det bliver sagt at man skal prøve at lave nogle beregninger i tast selv og få noget konkrete tal på. Så giver det nok mere mening. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja Peter, jeg mener naturligvis som Bent skriver, at hvis han betaler topskat i forvejen, vil B-indkomsten også være inde under topskatteprocenten (samme størrelsesorden). Men det er så ikke tilfældet.

Agger - du får dagpenge ... jeg bliver da meget i tvivl, om du ikke vil blive trukket i dagpenge, hvis du tjener på en webshop ved siden af .... 

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)