Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kina import igen igen

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 19. May 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har læst jeres forum igennem så godt jeg nu kunne, inden jeg ville lave min første tråd, men står nu overfor en producent i kina som vil have det endelige svar inden pro-invoice til min første odre.

Fordi jeg bestiller en 20'' fods container frem for en 40'', skal der betales usd63/set (Local charges including: truck fee+custom fee+tax+document fee) er der noget jeg skal være opmærksom på her...?

Jeg er ikke helt inde i hvordan shipping delen fungere, og ved ikke om jeg skal kontakte et selskab her i Esbjerg hvor jeg bor, eller lade producenten sørge for transporten. Jeg er helt ny i faget og skal import registreres her på mandag.

Så hvis nogen havde noget effaring de gerne ville dele med en grønskolling som mig, så værsgo :)

På forhånd tak. Per

Tilmeldt 27. Jun 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan jo aldrig skade at få en "ekstern" vurdering på sagen.

- Og her kunne det da bestemt være relevant og kontakte et shipping firma.

Hvad skal du importere ? :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12664
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Crudie

 

Hvad er det du skal importere? Det lyder lidt voldsomt at sparte ud men en hel

container når du er nybegynder i import.

 

Jeg er ikke sikker på jeg helt forstår hvad du mener, men skal du betale mere i gebyre for en 20 fods container

eller hvad mener du?

Hvem skal betale for selve fragten for varerne? hvad er der aftalt mht. levering, EWX, FOB eller CIF ?

 

 

Ravn

 

 

 

 

 

 

 

Tilmeldt 19. May 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Det drejer sig om 6 sofaer, vi har ikke aftalt noget om leveringen endnu, da han afventer min sidste mail.

Firmaet sælger udelukkende til det eurupæiske marked og usa, har aftalt at betale T/T 30-70 og han sender nogle fotos af fabrikationen. Skal jeg evt. spørger efter B/L hvis det engang når så vidt, hvis de ikke sender det selv?

Det med de local charges, han opgav mig nogle priser hvis jeg fik ddet sendt i en 40' men der bliver så pålagt lidt ekstra fordi jeg vælger en 20'.

Der er plads til 12sets/sofaer i en 20', men tør ikke stå med 12 ubrugelige sofaer så vælger deres minimum ordre på 6 for at tjekke deres kvalitet.

Ville det være for stor en mundfuld for en nybegynder på 20år ?
Tilmeldt 27. Jun 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Det lyder interessant - smid et billede jeg mangler en sofa til mit kontor :-)

Du kan uploade det her

www.peecee.dk
eller
www.imgshare.net

Venter i spænding :)

Tilmeldt 19. May 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Ved ikke helt om den egner sig til et kontor, hehe.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12664
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Undskyl men det virker lidt som om du ikke helt har styr på tingene.  Du må da vide

hvad de priser du har fået er basseret på mht. levering?? hvem skal betale fragten

og hvad men risikoovergang?

 

Ved du hvad de forskelle betegnelser T/T, BL, EXW, FOB egentlig betyder?

 

Har du undersøgt hvad du skal betale i told & evt. antidumpningstold for de sofaer?

 

 

 

Ravn

 

 

 

 

 

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg bor lige ved siden af det vi kalder "Møbelbyen", en hel bydel med møbler. Det er så i Kina jeg bor

Jeg kan købe en sofa for meget få penge, men ikke om jeg ville have den inden for min dør. Det lyder fornuftigt nok at tage så få hjem som muligt, hvis det kun er 6 stk, så er transporten næsten det dyreste.

Men du skal være sikker på hvad det er for et firma du handler med, så det ikke er 2 IT studerende der har lavet en fin side og tilmeldt sig alibaba. Det er set mere end 1 gang.

 

Tilmeldt 27. Jun 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil bare gerne se hvad det er for nogle sofaer :-)
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Hej Crudie / Per,

 

1) Det med de USD 63 ser jeg ikke som noget problem udover det er en ekstra omkostning. Det er bare en ekstra premie som din leverandør tager, da det er en mindre ordre. Men alt er vel til forhandling?

 

Du bør aftale under hvilke betingelser du køber sofaerne, exw, fob eller cif (for at nævne de mest almindelige handelsbetingelser).

 

Du KAN vælge at få leverandøren til at levere CIF (han betaler for fragten og ordner alt det praktiske) eller også kan du bede om FOB nærmere aftalt kinesiske havn (du betaler for fragten og ordner alt det praktiske). Hvis du vælger sidste løsning vil jeg anbefale at du kontakter et speditionsfirma som kan give dig en pris for fragten. Ligeledes skal du tegne en transportforsikring. Du riskere at stå med alvorlig økonomisk lussing hvis containeren f.eks. falder overbord eller skibet brænder. Lad være med at få din leverandør til ordne det praktiske under FOB betingelser. Du aner ikke, hvad du kommer til at betale i fragt.

 

Helt konkret skal du:

 

1. aftale en leveringsbetingelse evt. CIF du foretager dig ikke noget med shipping. Ved FOB skal du aftale en afskibningshavn f.eks. Shanghai (dvs. FOB Shanghai).

2. du bruger dit netværk og finder en speditør du tør stole på. Du aftaler en pris med dem for transporten fra f.eks. FOB Shanghai til din dør (adresse) alt inkl. (De kan normalvis også hjælpe med forsikring).

3. får at vide hvad speditørens agent hedder i Kina og beder din leverandør sende container med dem!

4. betaler en evt. forudbetaling (30%) og beder speditøren følge op på forsendelsen

5. får kopi af B/L og tilsendt det originale B/L (nøglen til lasten) og betaler resten af købesummen (70%)

6. får en container med 6 sofaer, sælger dem og lever lykkeligt...

 

Med hensyn til told på sofaer fra Kina så er det 0 % (uden ansvar) efter varekode 9401.61.00 00 (polstrede siddemøbler med stel af træ). Du kan eventuelt kontakte dit lokale skattecenter eller ringe på 72221818 for at få bekræftet dette.

 

Det er meget normalt at man betaler 30% forud for afskibning og resten 70 % efter afskibning. Dog først når du har fået en kopi af et B/L (leverandøren kan dog altid laste brugte sokker i containeren - du ved det ikke). En fordel ved at kontakte dansk shippingfirma (speditør) er, at de kan tjekke om leverandøren overhovedet eksistere i Kina via deres partner i Kina.

 

Du kan også bruge et inspektionsfirma til at tjekke varen og kvaliteten inden afskibning. Dette koster dog en del penge og det kan måske ikke betale sig (se evt. www.sgs.com).

 

Giver gerne flere uforpligtende råd..

 

Mvh

Thomas

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)