Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kommerciel virksomhed i privaten - definition privat/erhvervs forhold

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AminosBig Smile

Et lidt kryptisk spørgsmål ang. vurdering af hvornår man betragtes som erhvervskunde eller privatkunde hos sin Internetudbyder.

Der er 2 situationer, som jeg gerne vil have lidt respons på, skal de betragtes ens eller er der en forskel og i så hvad er forskellen.

1. enkeltmandsfirma køres hjemmefra, momsregistreret trods omsætningskravet ikke er opnået, webshop køres/hostes selv på server i privaten. Haves en fibernetforbindelse privat, med tv,tlf,internet. Da det ikke er det eneste domæne på serveren er det en god blanding af forretning og privat, så der fratrækkes intet af dette i virksomheden.

Som kontaktnummer ti firmaet er oplyst privatnummer

2. Enkeltmandsfirma køres hjemmefra, momsregistreret trods omsætningskravet ikke er opnået. Der sælges udelukkende på Trendsales og Qxl og dette gøres foran skærmen privaten. Haves en fibernetforbindelse privat med tv, tlf, internet. Som kontaktnummer til firmaet er oplyst privatnummer

Kan der i begge tilfælde kræves erhvervsabonnement på firbernetforbindelse med argumentet kommerciel virksomhed?

Kan der i begge tilfælde kræves erhvervsabonnement på telefon (her også mobilabonnement)?

Nogen, der ved om det er muligt at have privatabonnementer på tv og telefon på en erhvervsfiberforbindelse (kundeservicemedarbejder ikke til stede, derfor spørger jeg lige her)?

...

Min årsag til at spørge er at jeg satser på at der herinde er nogen, der hjemmefra kører deres virksomhed og har måttet have været "rundt" om dette emne.

 

God weekend

Christina

 

 

 

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, lidt kryptisk spørgsmål. Jeg læser spørgsmålet som, at internetudbyderen kræver erhvervsabonnement? Jeg ville først finde ud af, hvilke kriterier udbyderen har betinget sig for hhv erhverv og privat - dette må stå i deres salgsbetingelser eller noget. 

Jeg vil ikke tro, at internetudbyderen i nogle af tilfældene kan kræve, at der skal tegnes erhvervsabonnement, medmindre det klart står i deres forretningsbetingelser. 

Jeg har telefon på mit erhvervsabonnement på fibernet. Når det er selvstændigt erhverv, hæfter du uanset hvad for regningen personligt. Der kan være fordele ved at have et erhvervsabonnement. Jeg lader f.eks. firmaet betale ALT der har med internet og telefoni at gøre, fastnet som mobiler, og lader mig beskatte af 3.000 årligt. Men jeg kunne lige så godt have valgt at fortsætte mit privatabonnement, og så forholdsmæssigt fordelt udgiften mellem firmaet og privaten.

Jeg tror ikke, at jeg kan komme det nærmere - jeg kan slet ikke få øje på, hvorfor og hvordan en udbyder skulle kunne gå ind og blande sig.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu gælder de 3.000 kr. i fri telefon kun lønmodtagere hvis det skal være helt rigtigt, men i praksis anvender selvstændigt erhvervsdrivende også denne sats, selvom det kan angribes. I praksis er det dybest set vanskeligt at lave en korrekt fordeling med taletidskort, fri snak mv.

Jeg ville da også bruge de 3.000 kr. på et privatabonnement.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)