Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PageRank forklaring

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEO-eksperter!

Hvis jeg har to links fra et givent domain, fra forskellige undersider, til min egen side "tæller" dette så som en, eller to "stemmer" i Google's PageRank system? .. Som jeg har forstået det, er det ligesom et valgsystem, nu flere links til min side - nu bedre PageRank!

Endvidere er der nogen som har kendskab til et tool, der giver mulighed for at tjekke hvor mange der reelt linker til ens site?

 

På forhånd tak :~)

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej sådan hænger det ikke sammen.

PageRank - som ikke rigtigt bruges til noget som helst andet end "blæreretten" - handler om kvalitet og ikke kvantitet.

Yahoo Site Explorer er ret god og bruge

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans spørgsmål er okay. Det er bare baggrunden for spørgsmålet, som er ude at hænge :)

Af hvad jeg har forstået, så spørger han bare om to links fra side XXX til side YYY tæller én eller to gange, hvis linkene er fra to forskellige undersider på side XXX. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra København
Tilmeldt 2. Sep 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kristian

Hvis du bruger firefox kan du instalere et plugin og derefter bruge siden:
http://www.linkdiagnosis.com/ til at tjekke hvem der linker til dit websted.

bare klik ind på linkdiagnosis instalationen er ret nem.
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

De to links vil tælle som to stemmer, men pagerank alene har kun en lille indflydelse på din sides ranking. Sørg hellere for at links har gode anker tekster og linker til de rigtige sider på dit site.

Du kan bruge mit værktøj www.backlinks-checker.com til at checke hvem der linker til dit site.

Mvh Jesper Jørgensen

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

De 2 links tæller som 2 "stemmer" i forhold til SERPS - men da ikke i forhold til PageRank.

At opfatter antal links som kontribuerende til PageRank vil i bedste fald være misvisende når nu hele konceptet på PR er kvalitet og ikke kvantitet - Dermed vil en værdi af 1 "stemme" altså kunne være den samme som værdien af 1000 "stemmer" og dermed mister "stemme" metaforen sin forklaringskraft eller logiske værdi da det er det kvalitative og ikke det kvantitative der er afgørende for PageRank.

Af samme årsag kan du se websites med få 100 indgående links og PR 5 og websites med 100.000 indgående links og PR 3 f.eks.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ronnik

Du kan læse mere om PageRank her: http://infolab.stanford.edu/~backrub/google.html.

Algoritmen nævner intet om kvalitet, men nogle links overfører mere PageRank end andre links, så ja 1 "godt" link kan overføre mere PageRank end 1000 "dårlige". Men 2 gode links overfører alt andet lige dobbelt så meget pagerank som 1 godt, og 2 dårlige links dobbelt så meget som 1 dårligt.

Mvh Jesper

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja lige præcis - og derfor er det at sammenligne det med stemmer jo også fuldstændigt afsporet.

Kvaliteten er lige præcis forskellen på gode og dårlige links - var der ikke en kvalitativ forskel var der jo ikke gode eller dårlige links men kun links.

Så det er altså temmeligt paradoksalt hvis begrebet kvalitet ikke er det som skal anvendes i værdisætningen af "stemmerne" (links) fremfor kvantiteten.

Nu kan jeg ikke huske helt præcist hvornår det er den oprindelige tekst du linker til at udgivet man var det i ikke i år 2000 så vidt jeg husker - og altså dermed over 8 år siden nu - PageRank havde et meget konkret formål den gang og en betydeligt anderledes fremtidsudsigt end det endte med - altså som noget stort set ligegyldigt som ingen effekt har på SERPS.

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan se kvalitet som forskellen på mosevand og en flaske Aqua D'or.

Kvantitet kan ses som forskellen mellem et glas vand og en tankbil vand.

Tre tankbiler mosevand er ikke det samme som kvalitet.

Jeg havde "gode" og "dårlige" links i citationstegn fordi ordene ofte forbindes med kvalitet, men i forbindelse med PageRank er der udelukkende tale om kvantitet. Nogle links overfører pagerank svarende til et glas vand, andre svarende til en tankbil. Det ændrer ikke ved at to links alt andet lige overfører mere PageRank end et.

Det skal nok passe at artiklen (og dermed formlen) er fra 2000. Formlen er stadig den samme som dengang. Om PageRank værdien så har relevans er en anden snak.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må have ualmindeligt gode kontakter hvis du kan stå inde for at formlen er den samme i dag som den gang ;) ikke mindst taget i betragtning at hele PR projektet jo stort set er skrinlagt i forhold til dets oprindelige formål som et kvalitetsbarometer for indekserede sider i google.

Det er nogle sider overfører værdi som et "glas vand" og andre som "en tankbil" er lige præcis udtryk for en kvalitativ forskel i værdien af de enkelte links og dermed også et meget fint svar til trådstarter på at nej hvert link er ikke bare en stemme - det handler om kvaliteten af linket og dermed det antal stemmer som hvert link kan bidrage med - kommer linket fra en PR9 side vil det typisk give en afsmittende effekt der er høj på en PR skala hvorimod det måske i forhold til de meget mere interessante SERPS kan have en ringe værdi hvis ikke der er relateret kvalitativt til det ønskede søgeord eller søgesætning som man søger at få værdi på.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)