Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PageRank forklaring

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni i bund og grund er i jo enige, men det er ikke det spørgsmålet går på.

Han spørger: "Tæller 2 links fra samme side mere end et" og svaret er: "Ja det gør de" uanset om det er mosevand eller Aqua D'or. Forskellen er om han får 2xMosevand eller 2xAqua D'or, men han får 2, og det er svaret på spørgsmålet :).

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej ikke helt.

Det kommer nemlig an på hvilke sider linksene kommer fra - derudover så vil mængden af links også typisk reducere værdien af det enkelte link.

Så 2 links fra mosevands sider behøver ikke være mere værd end 1 link fra Aqua D'or - og 2 links fra mosevand kan faktisk reducere værdien fra Aqua D'or siden mere end de 2 links tilføjer af værdi - og netop derfor er det _kvaliteten_ som er det afgørende.

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, men "Hvis jeg har to links fra et givent domain, fra forskellige undersider", altså fra samme domæne (så må det da enten være mosevand eller Aqua D'or). 2x mosevand må da være bedre en 1 mosevand og 2 Aqua D'or bedre end 1 Aqua D'or? Ellers har jeg misforstået spørgsmålet.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Et website kan gode have sider af forskellige kvalitet så nogle sider er Aqua D'or og andre Mosevand - pointen er altså stadig at det ikke kan betale sig at beregne det i kvantitet men derimod i kvalitet og at 2 links ikke nødvendigvis er bedre end 1 - det kommer an på kvaliteten er det enkelte link.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronnik, jeg kan ikke helt finde ud af om du ønsker at bidrage med viden til trådstarter, eller om du blot synes det er sjovt at diskutere for diskussiones skyld. Men jeg kan ikke rigtigt se at dine svar bidrager konstruktivt til debatten, og de er så indsnørklede i forbehold at selv ikke hvis man forstod hvor du vil hen, ville man kunne bruge det til at finde ud af om 2 links er bedre end 1.

Jeg tror at alle kort er lagt på bordet, og det må være op til den enkelte læser at vurdere hvis svar der giver mest mening. Jeg trækker mig derfor fra debatten da den ikke længere gavner nogen. Er der nogen udover Ronnik der har uddybende spørgsmål svarer jeg gerne på disse.

/Jesper

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gør trådstarter opmærksom på at man ikke bare kan regne med 1 link som 1 stemme fordi der er en kvalitativ værdi som er det som det i virkligheden handler om - og derfor handler det ikke om stemmer - men om hvilken kvalitativ værdi et link har.

Det kvalificere altså debatten at jeg nuancere de faktiske forhold - man kan så konstatere at du via et 8 år gammelt link mener at det ikke handler om kvalitet og at Google heller ikke har ændret algoritmen og som du ovenikøbet påstår ikke er ændret i de efterfølgende 8 år - på trods af at Google jo i mellemtiden stort set har parkeret det oprindelige PageRank system og jeg tvivler på nogle andre ud over de meget få antal personer der rent faktisk har adgang til den pågældende algoritme tør udtale sig om hvordan den ser ud nu.

Istedet for at indgå i debatten og medgive at det er den kvalitative forskel der er afgørende - som er mit budskab - vælger du så et super defensivt retorisk kneb imens du svømmer baglæns - hele vejen ud af debatten.

Ahh nu glemte jeg at foreslå mit efter svar som det rigtige...

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har ikke yderligere at tilføje i forhold til min forrige mail. Det er spild af alle parters tid at fortsætte debatten. Udnævn dig selv til vinder hvis det gør din dag bedre...

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)