Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billige produktfotos af børnetøj

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kunne også være interesseret.

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle de positive tilbagemeldinger og gode ideer. Jeg vil helt klart gå videre med ideen og prøve at udvide til også at kunne håndtere ting, der ikke skal fotograferes fladt, lige ovenfra (som børnetøj ofte bliver).

Jeg har desværre ikke haft tid til at tage kontakt til nogen af jer, da jeg er blevet hårdt hængt op på mit almindelige job, samt har et par foto-opgaver, som lige skal afsluttes.

Jeg vil forsøge at få kontaktet jer i løbet af den næste måneds tid.

Med venlig hilsen

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Som jeg ser det, giver det et forkert indtryk at prissætte sig så billigt. Jeg kommer uvilkårligt til at tænke "når det er så billigt, kan kvaliteten ikke være god". Det er muligt at det ikke passer, men hvis jeg tænker på at du f.eks. skal trække 600 kroner hjem i timen, giver det 15 stykker tøj i den første time og 30 stykker i hver af de efterfølgende. Det giver dig fra 2 til 4 minutter pr optagelse til at lægge tøjet an, rette folder, evt stryge det mod pladen, tilpasse lyset til stoffet og selvfølgelig trykke på aftrækkeren. Dertil skal også lige includeres at du skal overføre billederne fra kamera til computer, evt rawkonvertere og rette kontrasten, farver mm. for at få en ensartet resultat.

Det er muligt at det lader sig gøre med et godt resultat, men min kommentar er at det er for billigt.

Vh Brian R

Fra Skive
Tilmeldt 9. Nov 08
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Kan bestemt se et marked for gode fotos.... har selv www.pinocchioshop.dk og vi slås da med kvalitet/tidsforbrug på billederne. Tror bare du skal et led tilbage, altså ud til vores leverandører. De er jo også super trætte af når det ligner lort. Vi har helt fotostudio og en af vores leverandører har forespurgt om vi ville tage deres billeder for dem, det har vi så ikke tid til....  Men der er altså et behov hos leverandørerne!

Luise

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian,

Du rammer lige ned midt i en af mine største overvejelser. Prisen er lav, og det kan også godt være, at jeg har været for positiv - det vil tiden vise. Den er sat udfra en timepris på 300 kr. og en forventet gennemsnitlig "produktionstid" på 4 minutter for hvert foto - alt inklusiv. (Det er ikke taget ud af den blå luft :-) Jeg har ingen forventninger om at kunne levere et resultat, der kan måle sig med veletablerede professionelle fotografer, der kæler for hvert billede, til den pris.

Kvalitetsmæssigt vil det være væsentlig bedre end de "hjemmefotos", man typisk ser i mindre web-shops, men der vil selvfølgelig ikke være tid til at kæle for detaljerne, da det skal laves som masseproduktion. Lige netop børnetøj er utrolig ensartet foto-mæssigt, så konvertering og justering kan laves lynhurtigt  og stort set automatisk for 80% af billederne, hvilket levner ekstra tid til de resterende mere besværlige. Derved kan der opnås et ensartet og godt resultat. Jeg har arbejdet meget tæt sammen med produktionsingeniører i mit almindelige job som software- og elektronikudvikler, og der lærte jeg en hel masse om at effektivisere.

Indtil videre er projektet dog nok udskudt et par måneder pga. andre opgaver.

Mvh.

Carsten

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Carsten

Som jeg læser diverse svar ovenfor, er der (også) et behov for en produktfotograf der har en super kvalitet.
Du kunne jo lave en "web-shop-pack-shot" til ingen penge og en "annonce-pack-shot" til flere penge. Så kan du også forsvare at du måske ikke lige har strøget tøjet før fotografering hvis kunden har valgt Lada løsningen i stedet for Mercedes'en.

Hvis du har brug for et par fif ifm automaticering af billedbehandlingen og/eller fritlægning, er du velkommen til at maile.

Vh Brian

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)