Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Effektiv markedsføring, hvordan?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 13. Jun 06
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Alle virksomheder skal markedsføre sig, store som små! Spørgsmålet er bare hvilken markedsføringsform der er bedst? Har I erfaringer med hvilke markedsføring der virker, og hvorfor de virker for jer... Naturligvis er der forskel på virksomheders markedsføringsbudget og målgruppe, men hvad er jeres konkrete viden om hvilken markedsføring der har effekt?

 

Er det avisannoncer? Online marketing, bannerbytte, viral markedsføring, mund til mund, opsøgende salg over telefonen... eller?

 

Personligt har jeg dårlige erfaringer med avisannoncer, de virker ikke for mig. Har dog ladet mig fortælle, at hvis en avisannonce skal have effekt, skal annoncen gennemtænkes meget grundig i forhold til pladsering, farve, tekst og målgruppe. Men for mig er det ingen fidus, har brændt pengepungen flere gange... Derimod bruger jeg pressen og mit netværk til at sprede ordet for mig, det virker... men er der andre former for markedsføring jeg overser udover de dyre løsninger?

 

Mvh

Tommy Duus

Kort&Godt.info/ DASK-online.dk

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, Tommy...

Mine favoritter er klart PR og online markedsføring (som vi selfølgelig selv arbejder med også). Det er efter min mening de mest effektive og ROI-rige strategier der findes... Viraler KAN også være geniale, men det kræver altså et produkt der kan bære det

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Alt der ligner offline holder jeg mig fra fremover; flyvers, husstandsomdelte reklamer, radioreklamer og avisannoncer er alle afprøve op til flere gange. Ingen af dem matcher tilnærmelsesvis de resultater jeg kan måle ved AdWords, online samarbejder og søgemaskineoptimering :)
Tilmeldt 13. Jun 06
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, AdWords kan jeg også kun anbefale... søgemaskineoptimering er jeg ikke helt skarp til, det skulle jeg måske gå lidt dybere ind i ;-)

 

Tommy2

Tilmeldt 13. Jun 06
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :
 Kære Marcel

 

Du skriver at viral markedsføring kan være genialt, hvis produktet kan bære det... er det ikke mere et spørgsmål om hvordan det er produceret?

 

Tommy2

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa!

 

Jeg sidder selv i øjeblikket og arbejder på en flyer der skal husstandsomdeles (af de kære spejdere), min målgruppe er blandt andet også dem der måske ikke er så kyndige på nettet...

 

Hvordan er jeres erfaringer med den målgruppe? Klikker de ind på adwords???

 

Min egen logik siger mig at en flyer vil ramme dem rimelig godt, men måske tager jeg fejl?

 

MVH Mette

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Det jeg mener er, at det nok ikke er alle type produkter der kan bære viral markedsføring, så stærkt som  BullGuard Antivirus f.eks. gjorde det... Det skal være et stærkt produkt og et stærkt brand/navn, før jeg tror man kan få en god portion ud af det... Men hvem ved. Det kan også være man kan gøre underværker med viral markedsføring for en bager :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Bullguard har mig bekendt ikke fået det store ud af deres viral marketing andet en kendskab. Så vidt jeg ved solgte det ikke en bjælde og derfor har de heller ikke lavet noget i lang tid.



Dbh Martin



Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay... Jamen det skal da nok passe, hvis du siger det... Det var bare den måde jeg fik kendsskab til deres navn (og fik deres navn slået fast) og som mange af mine bekendte fik deres navn ind i hovedet... Så hvis det var det der var formålet, virkede det jo nok meget godt... Men hvis strategien hed salg, så skal jeg ikke gøre mig klog på det

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Nummer 1 har ret sikkert været salg. Kendskab er rart, men salg er bedre i deres tilfælde.
Vi har selv leget meget med viral og noget har virket rigtig godt, andet har bestemt ikke.
Man skal tænke meget på sin målgruppe og binde kampagnen sammen med produktet. At se en mand bliver bidt i sine ædlere dele af en hund, får ikke folk til at købe sikkerhedsprodukter. Men det har da sikkert været sjovt at lave ;-)

Dbh Martin
Side 1 ud af 2 (17 indlæg)