Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

klamphugger eller SEO eksperter?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Hinnerup
Tilmeldt 30. Apr 08
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Jakodan ---- Du kan jo ikke samligne Adwords med SEO optimering.

Adwords er pay pr. click det vil sige at man oprette en google konto og selv udvælger de søgeord man vil betale for. Når en bruger så søger på det ord bliver en side vist på google som reklame banner, enten øverst på siden eller i højre side i kollonen.

Adwords er gratis at oprette og man betaler således kun for den trafik man får. Man kan selv styrer hvor man ønsker, at ligge eller man kan lade google bestemme dette.

Eks. ordet webshop koster omkring 20 kr. for at ligge på den bedste placering som er øverst på siden som nr. 1,2 eller 3. Det bør man ikke betale en virksomhed for at sætte op for en, da det er ganske gratis selv at gøre.

Derimod SEO optimering - det er en størrer videnskab, her går man ind og laver en intern optimering af siden, hvor man udvælger en række ord som skal nævnes somh <h1> overskifter, links billeder med navnet etc. derudover laver men en række eksterne optimeringer hvor man fra andre sider nævner orderne og linker over til den side man ønsker frem på søgemaskinen. Det kræver stor ekspertise og et kæmpe vedligeholdene arbejde.

Typisk pris dog afhængig af valgte søgeord vil ligge på omkring 20000 - 50000 for 5 ord plus et fast månedlig beløb for vedligeholdelse.

Hvis folk er i tvivl om hvordan Adwords virker så skriv til mig så skal jeg lave en forklaring på hvordan man sætter det op, ganske gratis.

Med venlig hilsen

Besthosting.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig flot konvertering må jeg sige! 6 % er ihvertfald højt indenfor webshops, så skynd dig at få kontakt til en SEO mand og få gang i SEO! Eftersom at SEO tager tid, ville det måske være en god ide at smide nogle penge i noget adwords eller lignende.

Er ham seo gutten du har fat i fra amino?

 

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Karsten Lund:
Det at de ikke vil garantere dig en top 5 placering er vel mere et tegn på realisme end på "klamphuggeri" som du antyder.

Der er vel ikke noget galt i at tage ansvar for sit arbejde, og vurdere at man kan få folk i top 5 for et givent fast beløb. Hvis dem der udøvede SEO var så meget eksperter, så burde de måske være bedre til at vurdere resultatet af deres arbejde?

Hvis man har 10 kunder, og det kun lykkedes at få 8 af dem i top 5 på et søgeord, så må det da bare være at hæve sin pris 25 %, så har man vel tjent det samme. Kunderne har fået en garanti, og 2 kunder måske endda et gratis produkt.

 

 

Jimmy

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår udemærket din problemstilling Omar.

Det er altid svært at vurdere om man får noget for pengene når man ikke selv har den store indsigt i hvad der skal laves, hvordan det laves og hvor lang tid det tager.

Så kan man pænt betale, og håbe på at udbyttet bliver derefter Smile

Så kan udemærket godt forstå din tvivl.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for de pæne ord, Nina!

Lige for at slå fast: SEO og AdWords er ikke det samme. Vi har også hjulpet Jakodan med SEO, og de ligger i top 5 med alt, hvad de ønskede. Men det er rigtigt, at vi ikke længere kunne forsvare at fakturere Jakodan en månedlig betaling for pasning af deres AdWords, da der ikke kunne hives mere ud af dem.

De er i øvrigt leverandør til en af vores andre virksomheder, og der kan vi slet ikke undvære dem. Så vi er nok mere i lommen på dem end omvendt, Omar ;-)

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Dimsedut:

Der er vel ikke noget galt i at tage ansvar for sit arbejde, og vurdere at man kan få folk i top 5 for et givent fast beløb. Hvis dem der udøvede SEO var så meget eksperter, så burde de måske være bedre til at vurdere resultatet af deres arbejde?

Hvis man har 10 kunder, og det kun lykkedes at få 8 af dem i top 5 på et søgeord, så må det da bare være at hæve sin pris 25 %, så har man vel tjent det samme. Kunderne har fået en garanti, og 2 kunder måske endda et gratis produkt.

 Jimmy

Det kan du have ret i Jimmy, min svar var nok også mest møntet på hvis det kun var søgeord med meget hård konkurrence, hvor en garanti måske ville være det samme som at skrive en blanko-timeseddel til kunden. Som sagt er jeg ikke selv SEO ekspert, og ville bare kaste et alternativt syn på sagen da "klamphuggeri" virkede stærkt provokerende på mig. Specielt da Omar ikke ummidelbart selv har haft nogle erfaringer der viser at der er såkaldte "klamphuggere" derude.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det du har brug for er en god kontrakt. Hvis du får lavet en kontrakt på, hvad han skal levere, hvordan man måler at han har leveret det, hvornår, hvordan etc, ja så kan du sove roligt om natten. Er han en klamphugger kan han ikke opfylde kontrakten. Er han dygtig, bliver både han og dig glade. Og det er hjørnestenen i ethvert sundt forretningsforhold.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Langhoff:

Jakodan ---- Du kan jo ikke samligne Adwords med SEO optimering.

Ja, se der havde du så lige beviset for, hvor lidt forstand jeg har på det..
De har lavet begge dele for os - både adwords og seo.

De har ændret nogle ting på vores hjemmeside og fået nogen links ind.. og et eller andet med nogen koder.. og noget med at ændre tekster og sådan..
Faktisk ved jeg ikke præcist hvordan, havde jeg vidst det, ville jeg gøre det selv :-) I hvertfald er vi fx på et ord som emballage gået fra side jeg-kan-ikke-tælle-til-det til nr. 4 på side 1.

De har også holdt styr på vores adwords, som vi oprindeligt selv havde lavet og tilmeldt os..
Og det kan godt være, det er gratis at gøre det selv, men hvis man har lige så lidt forstand på det, som jeg, er det måske ikke en god ide..
Vi fandt da i hvertfald ud af (dvs thomas fandt ud af for os) at en del af de søgeord vi havde, faktisk kostede os flere penge end vi tjente.. og så delte de ordene op i flere grupper (høj og lav et-eller-andet), fordi det var noget med, at det er bedre at have de høje for sig, fordi de lave trak dem ned.. tror jeg..
Hm, ja, jeg har virkelig ikke forstand på det, vil hellere bruge min tid på det jeg er god til, at sælge emballage :-)

Det vigtige for mig er, at det har virket - og der kom flere penge i kassen, end vi har givet ud!
Vi valgte løsningen med at betale 1300 om måneden, om det er dyrt ved jeg ikke - men jeg har det sådan, at jeg vil hellere give lidt ekstra for at få en professionel til at gøre det, så jeg ved, at tingene er 100 % i orden.

Fra Hinnerup
Tilmeldt 30. Apr 08
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Du har ret i at man skal lade folk der har forstand på tingene klare det for en, eller ihvertfald betale en for den nødvendige vejledning.

Lige for at give et eksempel på SEO for din virksomhed. Så vil mit umiddelbare bud være et dine vigtigste søgeord er følgende:

Kuverter, poser, gaveindpaknig, kontorartikler etc.

Det vil sige at går man ind i google og skriver kuverter vil de sider der er korrekt lavet rent SEO mæssigt blive vist først det er cabi.dk, postdanmark, visible.dk.

Du kommer altså ikke frem på side 1.

Men kigger man på sponserede links (ADWORDS) kommer du frem som nr. 2. og det er fint, men du kunne have sparet pengene for SEO da du ikke har en placering du kan bruge til noget.

73 % vil klikke på de første øverste i venstre inkl. sponserede links, 7 øverste i venstre side ( herefter vil brugeren kigge til højre. )

 

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Her beviser Besthosting så hvor dårlig man faktisk kan udbyde SEO!

Christian Langhoff:

Lige for at give et eksempel på SEO for din virksomhed. Så vil mit umiddelbare bud være et dine vigtigste søgeord er følgende:

Kuverter, poser, gaveindpaknig, kontorartikler etc.

Nu ved jeg ikke hvad etc. dækker over, men fx kuverter og poser må da være ord som vil konvertere et sted i omegnen 0,05 - 0,15 % hvor fedt er det at rangere højt på dem? Vi snakker måske en ROI på min. 5 år.

Enhver idiot kan få besøgende på sit site, tricket ligger i hele tiden at finde de lavest hængede frugter.

 

Jimmy

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)