Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate content - URL: / vs. /index.html

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København NV
Tilmeldt 30. Jan 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle I kære SEO folk!

 

Nu sidder jeg og piller lidt ved en hjemmeside, og jeg mener at kunne huske at man skulle sørge for at redirecte alle forespørgsler på http://www.url.com/ til eksempelvis http://www.url.com/index.html, hvis altså første URL viser det samme som index.html. Husker jeg rigtigt so far? Smile

 

Men så til det tekniske.. Hvordan skal jeg, ligesom, gøre det? Big Smile

Jeg har mulighed for at lave en Rewrite, men hvordan den præcis skal se ud, ved jeg ikke helt?

Fra Næstved
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ikke helt med, men hvis du har "index" som startside, vil den selv forstå at den er startside når du går ind på www.url.com. Du skal bare ikke ligge "index.html" i en mappe, men i root.

Hvis du vil gøre din side mere "professionel" ville jeg forslå dig at downloade visual web developer light :) det er helt gratis, og så kan man altid opgradere til professional hvis man en dag skal rode med databaser feks. Det er et super program, og så kan du skrive dine sider i C#.. Syntes personligt at C# er nemmere, og at rode med asp.net er også lige til :) hvis man har viljen til at lære og læse op på nettet.

Det hjælper dog at ha' en ven der har kendskab til det, da det til tider kan være noget forbandet noget at rode med.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Det nemmeste vil være, hvis du blot undlader at linke til /index.html i din interne linking, men sørger for, at alle interne links til forsiden peger til domænet. Så vil brugere og søgemaskiner aldrig havne på /index.html. (altså med mindre de taster den direkte, men det sker nok temmeligt sjældent).

Fra København NV
Tilmeldt 30. Jan 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Frank, det er selvfølgelig den nemmeste løsning, det kan jeg godt se :-D

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny:

Hvis du vil gøre din side mere "professionel" ville jeg forslå dig at downloade visual web developer light :) det er helt gratis, og så kan man altid opgradere til professional hvis man en dag skal rode med databaser feks. Det er et super program, og så kan du skrive dine sider i C#.. Syntes personligt at C# er nemmere, og at rode med asp.net er også lige til :) hvis man har viljen til at lære og læse op på nettet.

Kan du ikke lige fortælle mig hvorfor en side bliver mere professionel hvis man bruger Visual Developer?

Johnny:

Det hjælper dog at ha' en ven der har kendskab til det, da det til tider kan være noget forbandet noget at rode med.

Hmm, du skrev da ellers lige, at asp.NET var ligetil?

Fra Næstved
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg mener med det, er at du så nemmere kan indsætte funktioner :)

Og ja det er ligetil, hvis man ikke skal bruge svære funktioner. Lige til at gå igang med, og sætte sig ind i.


Du kan jo selv prøve det, så kan du se hvad jeg mener.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)