Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Masseudsendelse af mails.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har igen fået mail fra 'El-Retur', hvori de skiver om nogle nye regler på batteriområdet. - Og det er da OK, at de gør det.

Men jeg kan ikke rigtig forlige mig med den måde de udsender deres mails på. Det er sådan ALLE mailadresserne (måske 100 adresser) er synlige for ALLE modtagerne.
Alle adresserne er nemlig skrevet i "TIL"-feltet i mailen

At jeg personlig ikke bryder mig om denne fremgangsmåde er en ting, men var det ikke fremme på et tidspunkt, at det faktisk var en meget uheldig måde at gøre det på, idet adresserne faktisk skulle skrives i "BCC"-feltet i sådanne tilfælde.
Var det ikke noget med, at man, hvis man stod på en sådan liste, nemt kunne blive et offer for spam og andre ubehageligheder, hvis nogen udefra kom ind på en pc, hvor mailen lå?

Gør afsenderen noget uhensigtsmæssig, eller er det bare mig der synes det.

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Knud,

Ja, det er uhensigtsmæssigt at have alle adresserne i til feltet, specielt hvis det er en mail der ryger ud til forskellige mennesker der ikke kender hinanden.

HVis det er det, er det vel et nyhedsbrev, og så skal der selvfølgelig også være et sfmeldingslink, som der sikkert ikke er i sådan en mail, eller?

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

På en måde kender vi ikke hinanden, en del af os er tilmed konkurrenter .

Det er ikke et nyhedsbrev, som kan afmeldes, og vi er 'tvungen' til at modtage den information, de udsender, hvis vi er medlem af Elretur.

Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm det kan være en "mindre" fejl  men for jer er den jo pænt stor. Vi kom til at lave lignende nr engang og ikke just noget modtagerne var glade for. men det er sådan en lille ting.

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes du burde tage kontakt til Elretur, ikke bare er det ikke iorden, det er også yderst uprofessionelt.

Det rager jo ikke dine konkurrenter at du arbejder sammen med Elretur, eller omvendt.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg sidder lige og tænker på om det er lovligt at sende denne info rundt til alle, jeg ville selv blive lidt trist over min mail stod frit åben for evt. misbrug. Hvis jeg ikke påhånd har sagt ja til dette.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

De burde bruge aWeber, :)

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ret sikker på at alle mails skal have mulighed for afmelding, og hvis der ikke står noget om hvordan man afmelder sig i mailen vil det nok være ulovligt.

Vi bruger selv Aweber i øjeblikket, men de har startet med en ny prisplan, så det hurtigt kan blive dyrt. Vi er derfor ved at skifte over til profollow, som er under aweber men med samme systemer udover et nyt analytics program Aweber bruger, og man kan så spare over flere tisinde om året med den relet samme sevice. Ellers er der også getresponse, som også har dansk interface og vist også dansk tekst i afmeldingslinket.

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Pedersen:

Jeg er ret sikker på at alle mails skal have mulighed for afmelding, og hvis der ikke står noget om hvordan man afmelder sig i mailen vil det nok være ulovligt.

Vi bruger selv Aweber i øjeblikket, men de har startet med en ny prisplan, så det hurtigt kan blive dyrt. Vi er derfor ved at skifte over til profollow, som er under aweber men med samme systemer udover et nyt analytics program Aweber bruger, og man kan så spare over flere tisinde om året med den relet samme sevice. Ellers er der også getresponse, som også har dansk interface og vist også dansk tekst i afmeldingslinket.

Du kan være sikker på at det er ulovligt, hvis der ikke er mulighed for afmelding af et nyhedsbrev. Det er det nemlig.

At bruge til: feltet til alle modtageradresser, når man sender mails ud, er så vidt jeg kan finde frem til, ikke ulovligt. Det kan dog stadig give bøder fra datatilsynet såfremt de får nok klager fra modtagerne eller hvis sagen pludselig er principiel. Generelt er det mere end almindeligt dumt at offentliggøre alle adresser på sin kontaktliste på den måde.

Fra Odense
Tilmeldt 30. Dec 05
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har undervist i Outlook og mailkultur igennem de sidste 10 år, og har ofte fået netop det spørgsmål. Der er ingen tvivl om at dataloven siger at det er ulovligt at offentligegøre andres mailadresse. Så EL-Retur gør helt klart noget ulovligt i at sætte alle adresser i til feltet.

Jeg har bedt min advokat om at undersøge det for mig for et års tid siden, og han er helt enig med mig i den sag!

 

 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)