Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At finde nøglen til Rom!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

hey aminoer, jeg søger nøglen til Rom!

som skud på en tidligere tråd, så ville jeg lige høre om der var nogle der lå inde med noget viden/værktøj som kan hjælpe en med at finde fem til de præcise søgeord som folk benytter mest når de søger efter et givent produkt/service. 

kan jeg ved brug af adwords starte bredt også indsnævre til de konkrete søgeord?

kan jeg alene ved brug af analytics finde frem til de ord som min side bliver fundet mest på?

håber der er en eller flere som ligger inde med nøglen til Rom, for goder kan findes der :)

Mvh Omar

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 05:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Omar

Du glemte at fortælle, hvad du ville give for nøglen Coffee

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Omar,

Her er i hvert fald et bud på en metode:

Læg ud med at brainstorme på alle de varianter over søgeord, du overhovedet kan komme i tanke om. Prøv at huske alle de ord, dine kunder bruger, når de ringer. Læg evt. en notesblok ved siden af telefonen til at skrive nogle stikord ned, når folk ringer. Spørg venner og bekendte om input til søgeord. Slå op i en synonymordbog og søg på nettet med de brugte ord for at hente yderligere inspiration. Se på dine konkurrenters hjemmesider for at spionere lidt på, hvilke ord de bruger. (Hint: Hvis du bruger "vis kilde" på deres hjemmesider, vil du ofte i meta keywords kunne se, hvilke ord de optimerer efter).

Ovenstående bør give dig en god, lang bruttoliste af forskellige ord og sætninger. Dem kan du nu teste i Googles søgeordsværktøj for at få en idé om, hvor ofte der bliver søgt på ordene. Google giver et estimat, ikke helt præcise tal - men derfor er værktøjet ganske brugbart alligevel.

Herefter kan du så enten kaste dig direkte ud i at optimere efter disse ord, eller hvis du har en et lidt længere tidshorisont sætte en Adwords-kampagne op for et udvalg af dine søgeord og se, hvilke der giver besøg.

Til sidst mht. Analytics, så kan du med fordel bruge det til at finde de søgeord, som din side bliver fundet på. Men det viser jo ikke de ord, som du ikke bliver fundet på, fordi din placering er for dårlig. Derfor er ovenstående brainstorm og test en god idé.

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank you rocks.. fedt at se at martins T´s ånd lever videre i din besvarelse!! håber der er andre der gider at komme ud af det skjulte og dele lidt ud af deres viden :-)

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 02:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

nu har jeg prøvet at finde ord og brain storme kan i komme med kommentar tilfjelser eller kritik.

auto glas
autoglas
autorude
autoruder
bagrude
bilglas
bilrude
bilruder
forrude
forrude pris
forruden
forruder
frontrude
montering
montering af
reparation
reparation af
siderude
stenslag

priser

pris

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Omar,

Jeg har et par kommentarer/råd mere:

1) Tænk i endnu højere grad på sætninger med flere ord "skift af forrude" etc. Størstedelen af alle søgninger består af flere ord. Ofte vil disse også konvertere bedre.

2) Husk at tænke geografi med ind i det. Ofte vil brugere indtaste nogle geografiske søgeord også. "Ny forrude Hillerød" etc.

3) Pas på med at offentliggøre dine søgeord. Hvis du rammer guld, er det ærgerligt at have ordene liggende, så konkurrenter kan kopiere dem, hvis de falder over dem.

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

hmm super svar,

hemmeligt? men jeg troede man kunne se keywords i "kildekoden" eller lign, hvad ved jeg. hehe

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Omar

et andet værktøj du kan bruge er goggle insights.

Du kan bruge det til at sammenligne søgevolumen på nøgleord.

Her er f.eks. en søgning der sammenlgner ordne "bil" og "motorcykel" i damark de sidste 12 mrd. :

http://www.google.com/insights/search/#q=bil%2Cmotorcykel&geo=DK&date=today%2012-m&cmpt=q

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :

omar:

hemmeligt? men jeg troede man kunne se keywords i "kildekoden" eller lign, hvad ved jeg. hehe

 

Meta keywords i kildekoden betyder ingenting i forhold til Googles ranking, så man kan ikke altid gå ud fra, at de mest relevante ord står der. Men det er rigtigt, at man ofte kan bruge det til at spionere en smule på sine konkurrenter.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)