Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvorfor sletter folk et program

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære AMINOer.

Hos ENGODSAG.DK har vi udviklet Det Gode Program - et lille stykke freeware, som man gratis henter ned på sin computer - og på den måde er velgørende, når man handler via nettet. Vi kigger for tiden på, hvorfor nogle brugere vælger at slette programmet - og hvad er i det hele taget gælder på det område. Mine spørgsmål er derfor:

1) Hvad er normalen for procentsatsen for antal uninstalls - altså hvor mange procent vælger i reglen at slette et program igen?
2) Hvilke begrundelser kender I evt. til som de typiske for, hvorfor man sletter det igen?
3) Hvad er jeres erfaringer med, hvad der skaber loyalitet og fastholdelse omkring et program - eksempelvis vores?

På forhånd tusind tak for input...


Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jonathan!

Personligt afinstallerede jeg programmet igen, da det tog for mange ressourcer på maskinen i forhold til hvor meget jeg fik det brugt. Det er selvfølgelig også en vanesag at få det brugt nok.

 

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kurt,

 

det var hurtigt svar :-) Det er klart, men nu tager programmet nu ikke mange ressourcer. Det har nogle fejlagtigt troet, fordi det er synligt, når man starter op - en fejl der bliver rettet i næste opdatering. Men system-ressourcer sluger det ikke. Fortsat god dag...

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg beklager, mit forrige indlæg var vist baseret på en tidligere udgave af programmet der tog flere ressourcer.

 

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg oplever fra softwarefirmaer jeg har arbejdet med gennem tiden, at mange folk gerne lige vil prøve et eller andet program af, men at mange efterfølgende vælger at afsinstalere det igen, holder op med at bruge det eller "glemmer" at installere det igen når de får ny computer. Den procentvise fordeling af de mange forskellige personlige årsager til dette kender jeg ikke.

Det undrer mig nu ikke så meget at de sker. Der er trods alt stor forskel på "lige at prøve noget" og så lade det ligge på computeren - eller geninstallere det næste gang man får en ny. Det der til gengæld godt kan undre mig nogle gange er, at folk beholde trial-programmer på deres computer længe efter at trialen er udløbet og det er holdt op med at virke. Og endnu mere underligt er det næsten, at de så lige pludselig, lang tid efter, vælger at købe det. Jeg har oplevet trial-kunder på software købe produktet over 1 år efter at trial-versionen holdt op med at virke på deres computer :)
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu har jeg ikke lige prøvet jeres program - men ser jeg nogle spændende freeware programmer installerer jeg dem ofte. Finder jeg så ud af at det ikke er noget jeg kan bruge, eller der er bedre alternativer - så afinstallerer.

Men i jeres tilfælde vil jeg sige at det er sådan noget som ressourcer som tæller, og hvis folk ikke bruger programmet - så vælge de fleste trods alt at afinstallere.

// Jesper Skov

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har programmet installeret, og det irriterer mig at programmet spørger om jeg vil støtte børnefonden som jeg har valgt, hver gang jeg går ind på en side som samarbejder med engodsag.

Jeg har flere gange overvejet at afinstallere det af netop denne ene grund, men har valgt at beholde det da jeg hellere ser pengene gå til et godt formål fremfor at havne i XX.dks lommer.

Er det muligt at programmere programmet til at fastholde ens valg, uden hele tiden at spørge?

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/6/2006 4:42:38 PM Forfatter: Mikkel deMib Jeg oplever fra softwarefirmaer jeg har arbejdet med gennem tiden, at mange folk gerne lige vil prøve et eller andet program af, men at mange efterfølgende vælger at afsinstalere det igen, holder op med at bruge det eller ''glemmer'' at installere det igen når de får ny computer. Den procentvise fordeling af de mange forskellige personlige årsager til dette kender jeg ikke.

Det undrer mig nu ikke så meget at de sker. Der er trods alt stor forskel på ''lige at prøve noget'' og så lade det ligge på computeren - eller geninstallere det næste gang man får en ny. Det der til gengæld godt kan undre mig nogle gange er, at folk beholde trial-programmer på deres computer længe efter at trialen er udløbet og det er holdt op med at virke. Og endnu mere underligt er det næsten, at de så lige pludselig, lang tid efter, vælger at købe det. Jeg har oplevet trial-kunder på software købe produktet over 1 år efter at trial-versionen holdt op med at virke på deres computer :)

 

Hmmm.. mon ikke nogle af de personer der sidder med en udløbet trial evt. har cracket den og senere finder ud af at en cracket version ofte er noget bras?

På den anden side synes jeg ikke det er så underligt at der kan gå et år fra at en trial er udløbet til at man køber.. jeg har mange programmer jeg godt kunne tænke mig.. og pengepungen ville være tom hvis jeg skulle købe dem alle nu og her.. (ikke kun fordi programmer koster penge.. men det ville nok lige kræve lidt mere puter-plads også)

 

Ang. afinstallering af programmer.. så har jeg det helt på samme måde som du beskriver.
Jeg installerer ofte alverdens små freeware programmer og pludselig så er maskinen bare fuldstændig overfyldt med alverdens skrammel (suk er det mon en sygsom at man installere alt hvad der findes af freeware??? :p) og så bliver det slettet lige fra en ende af...

 

Håber det kan bruges :-)

MVH Mette

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/6/2006 3:53:53 PM Forfatter:engodsag

1) Hvad er normalen for procentsatsen for antal uninstalls - altså hvor mange procent vælger i reglen at slette et program igen?
2) Hvilke begrundelser kender I evt. til som de typiske for, hvorfor man sletter det igen?
3) Hvad er jeres erfaringer med, hvad der skaber loyalitet og fastholdelse omkring et program - eksempelvis vores?

På forhånd tusind tak for input...



Jeg synes det er vigtigt at sammenligne jeres program med andet end freewareprogrammer. Normalt giver programmer brugeren en fordel ved at løse en opgave, mens jeres program kun giver brugeren mulighed for at hjælpe andre. Fint formål men svært at sammenligne med et økonomiprogram eller ligende. Derfor skal I nok se på programmer, hvor brugeren yder noget. Et eksempel er SETI, der lytter efter radiokommunikation fra grønne marsmænd (eller noget i den stil - jeg er måske lidt skeptisk), hvor brugerne stiller deres pc''er til rådighed til behandling af data fra nogle lytteposter. Noget af det jeg har oplevet, der virkede, var brugerne indbyrdes konkurrence om at yde så meget som muligt. Men den loyalitet, der var tale om her, var jo ikke i forhold til et stykke software men i forhold til sagen. Så mit bud er, at I skal glemme loyalitet i forhold til et stykke software men arbejde på at skabe loyalitet i forhold til En God Sag.

 

 

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Henrik Morell har jo ganske ret, når han peger på, at man nok skal overveje, hvordan man generer loyalitet mere generelt og ikke kun til programmet - spørgsmålet er så, om man ikke kan få programmet til også at være et værktøj til dette.

Nu blev det jo tidligere nævnt i denne tråd, at vedkommende overveje at afinstallere, fordi det poppede op for tit. Omvendt kunne det jo være, at det egentlig blot poppede op på nogle irriterende tidspunkter. Hvis programmet er fuldstændig usynligt glemmer man det jo, mens et mere aggresivt program bare er en pain in the...

Så ved installationen af programmet og i informationen på jeres hjemmeside kunne I jo dels åbne for, at der via mails eller via programmets egen drift med jævne mellemrum (fx hver 14. dag) kom nyheder, remindere, opfølgende spørgsmål, særlige gode sager eller alt muligt andet som på den ene side øger vidensgraden omkring jer og på den anden skaber en løbende sammenhæng mellem den givende adfærd og viden om hvad gavn det har gjort. (For ganske mange er det jo egentlig lidt frustrerende at give penge eller gøre en eller anden indsats, hvis man ikke får at vide, hvad der så kom ud af det).

I vil aldrig kunne forhindre afinstallationer, men jeg har da oplevet omkring andre programmer, at de havde indbygget et par spørgsmål til brugeren under afinstallation, så udbyderen fik bare lidt mere viden på dette punkt. På den måde ville I jo kunne opbygge jeres helt egen statistik, som under alle omstændigheder vil være bedre end de generelle.

Med venlig hilsen
Lars Münter  

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)