Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvorfor sletter folk et program

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er en fornøjelse med alle de gode input - bliv endelig ved!

Filosofien bag Det Gode Program og ENGODSAG.DK er, at alle skal blivevindere. Dvs. at hjælpeorganisationerne skal have penge, de kan gøre en forskel med, og for forbrugerne skal det være gratis at hjælpe. Det betyder så også, at e-butikkerne skal have noget ud af det - og det er den positive markedsføring, de får, når vores lille vindue kommer frem. Vi er med på, at det kan irritere, hvis det kommer for tit, men omvendt kan man ikke helt slå det fra. Dimitri nævnte, at det popper op for tit - ville det være acceptabelt, hvis det eksempelvis kun kom frem én gang om dagen/ugen, eller hvad vil idealet være her - og skal det gøres brugerstyret?

Det er en god idé løbende at pushe info om den forskel, det gør, men vil det ikke også irritere folk, hvis disse informationer popper frem for tit? Men koblingen mellem givende adfærd og gavn er godt set - skulle det så f.eks. være en ugentlig status på beløbet, der er indsamlet, eller?

Til de af jer der ikke har programmet - vil I ikke prøve at hente det og så skrive, hvad I evt. mener, man kunne forbedre for at folk ikke sletter det? På forhånd tusind tak...
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Da jeg installerede programmet, har Jeg én gang valgt hvilken hjælpeorg. jeg vil støtte. Hvorfor skulle Jeg ville støtte Børnefonden når jeg handler hos forretning1.dk men ikke når jeg handler hos forretning2.dk?

Jeg har netop installeret programmet for at kunne støtte via min handel, og derfor er jeg int. i at så mange penge som muligt går til BF, og derfor ser jeg ingen grund til at de pop-ups kommer frem på noget som helst tidspunkt.

I stedet kunne der komme der komme en pop-up frem med teksten, "Tak for din støtte. Du har nu støttet med xx kr.", men sørg for at folk ikke skal foretage sig noget for at fjerne den, plus at den hurtigt forsvinder, samt at den ikke sinker loadingen af siden.

Helst så jeg at alle pop-ups forsvandt, da jeg vil støtte, men ikke ønsker at se pop-ups konstant. Evt. kan I jo gøre det til tilvalg inde i programmet. "Ønsker De at blive gjort opmærksom på når De støtter, eller ønsker De ikke at se pop-ups".

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Som udgangspunkt er jeg meget modstander af små fikse programmer som man liiiige skal downloade for at gøre dit eller dat.

Et utal af installationer og afinstallationer af små fikse programmer ender altid med rod på harddisken, efterladte drivere/indstillinger/etc., og til sidst en sløv computer. Derfor skal der VIRKELIG meget til at jeg downloader et program. Det er jo ikke til at gennemskue hvor meget det lille fikse program reelt laver, og specielt HVAD det lille program laver. Tracker det mit arbejde/færden på Internettet/noget 3.?

Jeg er sikker på at ENGODSAG kun har gode intentioner, men jeg er også sikker på at der er andre som sidder og brygger på konspirationsteorier når et freeware program er downloaded - især når det har fat i Internettet...

Måske I skulle overveje en anden løsning?

mvh Carsten
Fra Kongsted
Tilmeldt 5. Jul 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror vi kan dele brugerne op i to grupper

1 folk der ukritisk d/l en hel masse junk, der kan gøre deres maskine hurtigere-bedre-flottere.

og

2 folk der ved hvad de laver, hvad angår spyware/adware og lignende

gruppe 1 har så mange ting liggende at de ikke har styr på dem og mister 90% af dem når de reinstallerer/køber ny maskine
disse vil man ikke kunne ramme med et spørge skema ved afinstillation, fordi de som regel ikke afinstallerer, men snarere sletter det hele
disse er samtidig gruppen der ikke ser ilde på popups, fordi de så bliver om at:
1 de støtter en god sag
2 maskinen laver noget


gruppe 2 er meget kritiske, og putter kun få ting på maskinen, og kun hvis de har gode erfaringer fra kolleger/kammerater
Disse vil have velskrevet "transperant" kode, der gør det den skal og kun gør dig opmærksom på hvad den laver via en ugentlig/månedlig mail/besked(popup)
Disse vil kunne rammes af et afinstallations spørgeskema, da de rent faktisk er beviste om afinstallationen
Disse vi også have en hel masse instillings muligheder for bla. notifiers/gui/cpu-forbrug...

mine 2 cents


Fra København
Tilmeldt 22. Oct 05
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har det helt ligesom Carsten. Jeg kan ikke udstå, at min computer bliver ''cluttered'' med alskens programmer. Der skal kun være det nødvendige, så jeg er sikker på at Windows kører nogenlunde hurtigt og stabilt så længe som muligt. Et program skal være ualmindeligt velgørende, før jeg installerer. Et program der tilsyneladende registrerer hvilke hjemmesider jeg browser, har ubehagelige konnotationer, og jeg finder det umuligt at tro på at det INGEN ressourcer bruger.

 

Dimitri må jeg også give ret: Pop-ups er en absolut dræber. Jeg vil hellere slå et barn ihjel for at undgå en popup, end at få en butik til at betale penge for at jeg ser en. Brugerundersøgelser rundt omkring i hele verden viser, at over 90% af brugere betragter pop-ups som lige så irriterende som spam. Vi er helt ovre i den hårde ende af hadkategorien. Personligt synes jeg at programmer som jeg selv har installeret, som derefter anvender pop-ups er endnu mere irriterende end pop-ups på nettet - fordi jeg føler at jeg personligt har dummet mig ved at installere det og min popup-blocker virker ikke på dem. Det er en af grundene til at virusprogrammer og softwarefirewalls er henvist til papirkurven. Jeg gider simpelthen ikke bruge min tid på deres evindelige og altid fuldkommen ligegyldige, generende, blokerende og ofte aktivitetskrævende henvendelser. Så hellere en uskadelig virus hvert tredje år. Hvis man er heldig får man endda en virus med lidt humor indbygget.

 

Med andre ord, jeg ville kun anvende en webbaseret støtteordning, som ikke virkede ''inficerende'' på min hverdagsfærden. Jeg vil gerne støtte ting, og gør det flere gange om måneden på den eller den anden måde. Men jeg vil IKKE generes på tilfældige tidspunkter, hvis jeg har en anden agenda i min færden på nettet. Henvendelser til mig skal komme som led i min naturlige søgen på nettet.

 

...men alt det her er jo personligt fnidder og besvarer ikke nødvendigvis spørgsmålene. Så jeg vil prøve at give en brainstorm-vurdering af den grundlæggende idé (som heller ikke besvarer spørgsmålene ;-).

 


Idéen er jo bestemt god. Nogen installerer programmet, og mange er ganske givet tilfredse og glade for det, men...

 


1) Jeg ville udvikle programmet som plugin til de gængse browsere i stedet for en windows-executable.

På den måde kunne de deltagende forretninger også på en nem måde markedsføre Det Gode Program. Denne form for programmel ville efter min vurdering sandsynligvis møde mindre modstand hos brugerne, end et ''klassisk'' program. Hvis programmet ikke har overdreven generende adfærd i øvrigt.

 


2) Jeg ville satse på at rense programmet for popups.

Hvis det kunne vises integreret på hjemmesiden man besøger, at der støttes vil det være ''lækrere'' og sandsynligvis ikke genere nogen. Min fordom er at det er de færreste brugere, der ALTID vil være interesseret i at SKULLE bruge tid på en god sag, når de opdager en butik, som de måske ikke vil købe noget i. Det svarer lidt til, at man bliver stoppet af en pågående ''gadesælger'' fra Unicef hver eneste gang man går ind i en ny afdeling af Magasin. Man kan godt bruge folks dårlige samvittighed i markedsføring, men det er risikabelt i store doser. Kommunikationen med programmet skal derfor være (eller føles) 100% brugerinitieret. Den kunne være bundet op til en webbaseret portal og/eller være integreret i den regulære betalingsproces i webbutikken.

 


3) Jeg ville gøre mere ud af en webbaseret ''indkøbsportal'', hvor man direkte kunne browse deltagende virksomheder.

Muligheden er allerede implementeret rimeligt godt på hjemmesiden. Fok
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for de virkeligt gode input. Bliv endelig ved!

Programmet bruger selvfølgelig nogle få ressourcer, men det er minimalt - det er højest en psykologisk effekt, fordi det viser sig, når computeren startes op. Det ændrer vi i næste opdatering, for nogle tror så, at programmet sløver computeren, hvilket det aldrig kan gøre - heller ikke rent teknisk.

Vi bruger ikke pop-ups, men en lille reminder, som ikke fungerer ligesom en pop-up. Men vi har overvejet alternativer - men igen skal det også give bonus til virksomhederne, for ellers ønsker disse jo ikke at bakke op - hvis de ikke også får value for money. Vi har overvejet et vindue, der lukker sig selv, hvor man ikke skal klikke, eller alternativt at lægge det op i baren ligesom en Google Toolbar - er det en bedre ide?

1) Hvad mener du med et plugin - det er det jo i princippet nu rent teknisk. Vil du ændre funktionaliteten, eller hvordan?



2) Det kan ikke rent teknisk vises integreret på websitet, men man kan placere det andre steder og på andre måder i browseren. Nogle gode idéer?

3) Det er en god ide med one-click. Forestiller du dig man smider en drop-down med alle butiksnavnene på forsiden, eller?



Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Mht. ressourcer, så oplevede jeg faktisk her til morgen at min computer var meget sløv. Et kik i Task Manager viste, at "Det gode program" brugte knapt 19.000 Kb. af hukommelsen.

 

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra København
Tilmeldt 22. Oct 05
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/8/2006 10:18:42 AM Forfatter: engodsag Tak for de virkeligt gode input. Bliv endelig ved!

1) Hvad mener du med et plugin - det er det jo i princippet nu rent teknisk. Vil du ændre funktionaliteten, eller hvordan?



2) Det kan ikke rent teknisk vises integreret på websitet, men man kan placere det andre steder og på andre måder i browseren. Nogle gode idéer?

3) Det er en god ide med one-click. Forestiller du dig man smider en drop-down med alle butiksnavnene på forsiden, eller?



 

Denne gang vil jeg prøve at holde mig lidt konkret til det eksisterende produkt. ;-)

 

1) Ja, jeg ville foretrække at programmet eksempelvis var integreret i min browser og dermed også kun var aktivt når browseren var det f.eks. Der kunne fint være en lille "det gode program"-knap i browserens menu, som så kunne kalde en oversigt over butikker op. Når jeg siger plug-in, så mener jeg at man installerer direkte til browserens environment, som når man installerer sikkerhedssoftware hos banker osv. osv. At jeg ikke skal downloade et selvstændigt program, men at jeg installerer direkte i browseren.

 

2) Jeg ville arbejde med at få de deltagende virksomheder til at reklamere med at de var med i "En god sag"-ordningen. De må kunne gøres interesserede i at lukrere på den goodwill associationen potentielt medfører. Voilá - en grad af integration på hjemmesiden.

 

3) Jeg forestiller mig at indgangen til "en god sag" er brugsrettet, for folk der skal ud og købe ting på nettet. På den måde kan den brugerorienterede funktionalitet i sig selv være med til at præsentere konceptet for nye brugere.

 

Må videre. Datterens to-års fødselsdag skal fejres.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kurt,

 

så er det i hvert fald ikke Det Gode Program, som gør din computer sløv, eftersom det forbrug svarer til 1/3 af et åbnet browservinduet og 1/3 af, hvad f.eks. Outlook bruger til at være åbnet. Så det er ikke det, som sløver din computer :-)

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jonathan!

Nej, jeg har masser af andre ting på min computer som kan sløve den. Studsede blot over det forholdsvist store hukommelsesforbrug for et lille program der "blot" skal ligge inaktivt i proceslinien.

 

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)