Filosofien bag Det Gode Program og ENGODSAG.DK er, at alle skal blivevindere. Dvs. at hjælpeorganisationerne skal have penge, de kan gøre en forskel med, og for forbrugerne skal det være gratis at hjælpe. Det betyder så også, at e-butikkerne skal have noget ud af det - og det er den positive markedsføring, de får, når vores lille vindue kommer frem. Vi er med på, at det kan irritere, hvis det kommer for tit, men omvendt kan man ikke helt slå det fra. Dimitri nævnte, at det popper op for tit - ville det være acceptabelt, hvis det eksempelvis kun kom frem én gang om dagen/ugen, eller hvad vil idealet være her - og skal det gøres brugerstyret? Det er en god idé løbende at pushe info om den forskel, det gør, men vil det ikke også irritere folk, hvis disse informationer popper frem for tit? Men koblingen mellem givende adfærd og gavn er godt set - skulle det så f.eks. være en ugentlig status på beløbet, der er indsamlet, eller? Til de af jer der ikke har programmet - vil I ikke prøve at hente det og så skrive, hvad I evt. mener, man kunne forbedre for at folk ikke sletter det? På forhånd tusind tak... |
Da jeg installerede programmet, har Jeg én gang valgt hvilken hjælpeorg. jeg vil støtte. Hvorfor skulle Jeg ville støtte Børnefonden når jeg handler hos forretning1.dk men ikke når jeg handler hos forretning2.dk?
Jeg har netop installeret programmet for at kunne støtte via min handel, og derfor er jeg int. i at så mange penge som muligt går til BF, og derfor ser jeg ingen grund til at de pop-ups kommer frem på noget som helst tidspunkt.
I stedet kunne der komme der komme en pop-up frem med teksten, "Tak for din støtte. Du har nu støttet med xx kr.", men sørg for at folk ikke skal foretage sig noget for at fjerne den, plus at den hurtigt forsvinder, samt at den ikke sinker loadingen af siden.
Helst så jeg at alle pop-ups forsvandt, da jeg vil støtte, men ikke ønsker at se pop-ups konstant. Evt. kan I jo gøre det til tilvalg inde i programmet. "Ønsker De at blive gjort opmærksom på når De støtter, eller ønsker De ikke at se pop-ups".