Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Teknisk forklaring på SEO

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Der er en masse debat her på forumet om SEO, hvad der virker og ikke virker. Så vidt jeg kan læse mig tli på Wikipedia handler SEO om at tilrette HTML'en, så den bliver nemmere for søgemaskinerne er indexere. Er det korrekt forstået, at SEO udelukkende handler om at tilrette HTML? Eller er der andre tekniske aspekter, der er vigtige i forhold til SEO?

Jeg gætter på, at der er en masse blødere sider af SEO (så som udvælgelse af ord), det er ikke disse sider jeg er interesseret i at høre om.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Virkelig enkelt sat, så handler SEO om, at søgemaskinerne har nemmere ved at læse din hjemmeside. Det ligger i ordet : Search engine optimization - Søgemaskineoptimering. Man optimerer sin hjemmeside til søgemaskinerne. 

 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas,

Tak for svaret. Det er dog ikke helt det jeg efterlyser. Jeg er interesseret i at høre, hvad præcis det er man foretager sig, når man laver SEO? Søgemaskinerne kan naturligvis kun kigge på HTML og HTTP. Jeg kan komme på ting som:

  • Bruge semantisk HTML (h1, title)
  • Have læsevenlige URL'er (om-os istedet for index24.html)

Hvad ligger der ellers i det?

Grunden til jeg spørger er fordi, der er en tråd andetsteds på Amino om, hvordan teknologien indvirker på SEO og jeg vil gerne forstå lidt bedre, hvad argumenterne for og imod i virkeligheden dækker over.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Martin Østergård har skrevet en glimrende artikel, der giver et hurtigt overblik over den tekniske del af søgemaskineoptimeringen. Artiklen nærmer sig to-års fødselsdag, men holder stadigvæk :-)

Mvh. Anders

Anders Lund
Lund & Andresen IT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Lund:

Martin Østergård har skrevet en glimrende artikel, der giver et hurtigt overblik over den tekniske del af søgemaskineoptimeringen. Artiklen nærmer sig to-års fødselsdag, men holder stadigvæk :-)

Super, mange tak for det. Det forklarer ganske fint, hvad jeg havde behov for at vide.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)