Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny laptop

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

SimonTHK:

Brug 4k evt en fra zepto, mere kan jeg ALDRIG se du skulle bruge på den. Det er rent til grin med alle de mennesker der køber bærbare til 10k og ikke spiller computerspilpå dem, også næsten dem der gør...

Nu er der jo andet i en bærbar end CPU/grafikkort. Vægt, opløsning og generel byggekvalitet betyder meget for mange af os. Langt de færreste 4000 kr.'s laptops kører f.eks. med en opløsning på mere end 1280 * 800 px, hvilket efter min mening er spild af god plads, da de oftest er bygget i 15,4" kabinetter.

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 12:20

David Mc Nally:

SimonTHK:

Brug 4k evt en fra zepto, mere kan jeg ALDRIG se du skulle bruge på den. Det er rent til grin med alle de mennesker der køber bærbare til 10k og ikke spiller computerspilpå dem, også næsten dem der gør...

Nu er der jo andet

Ok jamen det kan da også bare være det er mig der er skør. Jeg kan dog ikke se hvad man behøver en større opløsning for for at være på nettet eller læse emails. Photoshop ja, men han skriver han ikke skal bruge det så meget og hvor nødvendigt er så de ekstra tern på skærmen? Ærlig talt ikke spor. Hvis det er for at se film skal han op i en 1900x1200 for at følge den nye standard, og at se film på en bærbar er jo at man så går på kompromi med skærmstørrelsen, men også fair nok hvis det er det man ønsker den skal bruges til og det er vigtigt for en at se film på den bærbare med den nye standard opløsning for blu-ray film.

Det er min helt egen holdning til at have en bærbar. Jeg åbner så også bare et ekstra vindue, hvis jeg syntes der mangler plads,

Der er overhovedet ikke noget galt med zeptos bærbare medmindre man smider rundt med den og ikke kan passe på sine ting. Plastikken er gennemfarvet og derfor bliver den ikke grim med tiden heller.

http://www.zeptoeksperten.dk/

Zeptos Titan B15 har lang batterilevetid, vejer 2,7kg

15.4" WXGA (1280x800)
Sis Mirage 3+ 256MB
Intel® Celeron® M585, 2,16GHz
1024MB DDR2 800MHz PC6400
120GB SATA Harddisk
DVD-RW / CD-RW
Zpro2 Wireless 300Mbit (Tilvalg)
Indbygget 3-in-1 Card-Reader
Vil størkt anbefale at tilkøbe 1-2 gb ekstra ram. 300kr per gb.
PRIS: 3.134,05  plus ekstra ram
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:28

Jeg sætter nu også samlekvalitet, driftsikkerhed og vægt over hvorvidt de sidste 100 mhz er vitale på cpu'en.

Der ville jeg helt klart vælge en IBM/Lenovo eller en Apple Macbook Pro, alt efter smag og behag.

Jeg ville ikke turde satse på et tilfældigt "budget-mærke" til noget jeg anser som værende rimeligt kritisk for virksomheden som en medarbejders arbejdscomputer.

Jeg har selv haft IBM i mere end 5 år og været meget godt tilfreds med deres kvalitet, da jeg skiftede til Mac for et års tid siden, hvor jeg dog må indrømme at samlekvaliteten ikke er i samme høje kvalitet, men dog acceptabel.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:32

Et af kravene til pc'en var, at den skal bruges til præsentationer. Det læser som at "jeg tager min maskine medj og bruger den til at vise mine præsentationer".

Det er alt andet lige NOGET lettere med en bærbar.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 12:39

SimonTHK:

Jeg spiller nu aldrig spil, aller højest noget flash-pjat på internettet, som min søsters lille net-book også sagtens kan overkomme. Alligevel ville jeg ALDRIG undvære min bærbare som i sin tid kostede 10 000, nu ca. 8 000 for tilsvarende. Skal du som mig have en computer er lille, let, har høj skærmopløsning (i forhold til skærmstørrelse selvfølgelig...), afvikler adobe CS4 smertefrit, har tabletfunktionalitet og i øvrigt er lækker og behagelig at bruge slipper du nok ikke afsted med firetusinde kroner.

Min stationære har kostet det samme, men kører de grafiske applikationer langt bedre. Det er klart at man får flere hestekræfter for pengene med en stationær. Men jeg har altså brug for et digitalt arbejdsredskab i andre situationer end hjemme på kontoret - derfor den bærbare.

Anyway.. tilbage til emnet..

Hvis du kun en sjælden gang imellem kører photoshop og ID, regner jeg ikke med at det er de tungeste projekter du har kørende. Resten - mails, office, etc. kan de fleste maskiner trække. Du kunne sikkert godt klare dig med en billig PC, men når du skitserer et budget på 6-7000 er det nok fordi du gerne vil have lidt mere end det mest skrabede. Det er da forståeligt - hvis man har råd til det syntes jeg bestemt man skal unde sig selv en ordentlig computer. Det er et uundværeligt arbejdsredskab som man bruger konstant - så må det ligesom også gerne være noget der bare virker, holder og i øvrigt er lækkert. :)

Her er de krav jeg ville stille til en bærbar til dine formål:

Portabel! - det er ligesom pointen med en bærbar, den skal være til at tage med. I min verden hedder det maks 2,3 kg. og maks 13", men det kan godt være at du har andet syn på det. ;-)

Power - de fleste processorer der sælges i bærbare i dag kan godt trække dine applikationer - derimod vil du gerne have 2gb ram. Det koster næsten ikke noget i dag. Hvis du vil have noget der kører nice, så kig efter DDR3 ram. Det sidder typisk på nyere bundkort med nyere chipsæt. Det hjælper altså systemet godt på vej. :) 

Mobilitet/fleksibilitet - Du vil have en lang batteritid! Det vil jeg i hvert fald. Det er dødirriterende at skulle spare på batteri, så den skal helst kunne holde mere end de 1,5-2,5 timer som diverse "discount-computere" kan. Overvej om du vil have en med indbygget mobilantenne og sim-kort læser. Det er lidt dyrt i abonnement, men utrolig lækkert. ;-)

Skærm - gå efter en god skærm. Den skal have høj opløsning og være rimelig let at se på, også i dårlige lysforhold.

Harddisk - Meget individuelt. For mig er 120 gb rigeligt, da jeg har musik, video og billeder på server. Hvis du skal have alt det pjat på, vil du nok ikke have noget mere harddisk!

Jeg ville nok vælge f.eks. http://www.getmore.dk/Product/Lenovo/10/1012/NS68YMD.html hvis jeg var dig. Men det er jo smag og behag. Du får lidt mere for pengene hvis du køber f.eks. hp, men også lidt mere størrelse, mere vægt og kortere batteritid, taget over en bred kam.

Skulle jeg ønske mig en computer kunne det da være en http://www.getmore.dk/Product/Lenovo/10/1012/NRRFWMD.html, men der er jeg alligevel for nærrig. ;-)

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 9. Sep 08
Skrevet kl. 13:01

jeg tror nu ikke at zeptos bærbare er mindre lækre eller mindre behagelige sammenlignet med andre bærbare.

Naturligvis er den Lenovo du linket til bedre, den koster det dobbelte men har så også en bedre CPU.

Den Zepto jeg snakker om har 4,5 t batterilevetid, og det er vist i den gode ende, så der kan den også få et tjek tegn. Jeg vil også vove at påsta at den NEMT kan klare disse kriterier, og det endda 10 præsentationer åbne på samme tid:

• Office
  • Mail
  • Internet
  • Kundetilbud
  • Præsentationer
  • En anelse photoshop og indesign
  • Vista 
  • Jeg vil mene, at man skal vælge den Lenovo hvis man har brug for fornemmelsen af at have givet lidt ekstra for en ting man bruger meget og derfor skal den være hvad? hurtigere cpu, måske bedre skruer? Hvis det passer. Lidt hårdere plast måske.

Tilmeldt 9. Sep 08
    Skrevet kl. 13:10

konklusion må være:

zepto kan nemt opfylde dine krav

det kan Lenovo også

Hvis du har 6k og lyst til at bruge dem på lidt ekstra godter, så vælg noget lignende den Lenovo. Den virker lækker har dog ikke bedre opløsning eller batterilevetid er også lavet i plast, har lidt mindre skærm, vejer en smule mindre omkring 0,4kg. Den har bedre cpu og bedre grafikkort, men ikke nok til at afvikle spil.

Tilmeldt 2. Dec 08
    Indlæg ialt: 28
    Skrevet kl. 14:09

Jeg vil foreslå dig at købr en Dell XPS m1530.

- Købte selv en for ca. 6 måneder siden, og den har fungeret perfekt. Det er en kraftfuld computer, og så veje den meget lidt, derudover er den robust, og lækker

Mvh.

Lasse Svenning Jensen

Fra Lyngby
    Tilmeldt 19. Dec 08
    Indlæg ialt: 1537
    Skrevet kl. 15:03

Hej

Lad for guds skyld være med at købe en dell.

Jeg kan klare de fleste Lenovo maskiner til meget fordelagtige priser, send mig evt. en mail med de modeller du er ude efter, så kan jeg give et tilbud på den optimale løsning, uden at gå på kompromis.

Ser frem til at høre fra dig - m.bendtsen@privat.dk

Bendtsen

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)