Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alkohol fri diskotek ;)

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Sidder med en lille ide til en forretning, den er i sin spæde start men vil gerne hører nogle meninger om den, fra nogle af jer andre.

Vi er to gamle nattelivs rotter som sidder og pønser på en ide. Vi har altid drømt om at starte noget op i nattelivet. Men efter en del år som slaver for andre, ved vi hvad det kan give af problemer, og vi er lidt i tivivl om vi enlig er parate til det, så kom den lyse ide :-) Vi starter sku et alkohol fri diskotek.

Sådan som i de gode gamle dage i ungdomsklubben og folkskolen når der var bal på skolen.....

Denne gang vil det så ikke være på skolen med mobil diskotek, men et rigtigt diskotek, et diskotek med bartendere, DJ, dansere osv.

Fredag og Lørdag fra 18-24.

Fra aldergruppen 6-10 klasse, det vel omkring 12-17 år, man kan så diskutere hvor fedt det er for en på 16-17 år, så det nok ikke dem vi skal satse på, men de er velkommen aligevel ;-)

Det attraktive skal selvfølgleig være vores location, som altså bliver et rigtigt diskotek, med rigtige DJ´s som spiller den fede musik, og det fede lys og lyd, bartendere som levere de fedeste alkohol fri drinks, og snacks, evt mad har vi ikke lige tænkt til enden.

Vi har cirka 2000 potentielle kunder i området hvor vi havde tænkt os at åbne det.

Problemerne myndighederne, forældrene, skolerne. Hvad vil sådan folk sige til sådan et projekt ?

Vi har selvfølgleig tænkt os at få et samarbejde med natteravnen og hvad der ellers findes, af sådan organisationer, og have en god dialog med forældrene, det kan jo gøres på mange måder.

Aktiviteterne kunne jo være mange.

Men økonomien er vi lidt i tvivl om ;)  Der er cirka plads til 300 på dsikoteket, i den nuværende form. Så er der fyldt op hver fredag og lørdag ville det økonomiske nok hænge sammen :-) hvis der ikke er tja :)

Entre 30 kr, så har vi til lønningerne på en god dag.

Hvad syntes i ?  og ikke mindst har i set noget ligende nogle steder, man kunne få nogle erfaringer fra ?


Vil da også gerne hører fra forældre med børn i den alder hvad de ville sige til at lille Benny tager på disko lørdag aften med gutterne :-)
Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er vild med ideen; dog vil jeg anbefale jer at genoverveje et eventuelt samarbejde med natteravnene osv., da det i forvejen vil være en udfordring for jer ikke at fremstå som et tamt fritidshjem der serverer saftevand og leger sanglege i rundkreds, men i stedet fokuserer på at skabe et sted der fremstår helvedes cool og med fokus på at skabe en helt vild fest, blot uden alkohol. Det er altafgørende at skabe et sted som de unge synes er cool, og det tror jeg ikke at konstant patruljerende natteravne i orange regnfrakker vil hjælpe jer med (dermed ikke sagt at jeg ikke værdsætter natteravnenes indsats). Med ovenstående mener jeg ikke kun natteravnene, men alle aktiviteter der kommunikerer det samme. Har I overvejet også at lave stedet røgfrit?

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja røgfri bliver det også, det jo børn vi snakker om, så det vil nok være det mest naturlige.

haha ja det har du ret i, det med natteravnene, havde jeg ikke lige tænkt på :-)

Ja det skal være uber cool, der skal fyres op til den vildeste fest, og tro mig sådan unger går amok, det er 100 gange feder end at holde fest for voksene, har kørt mobil diskotek i mine unge dage ;-)

Vi har selvfølgleig også en ide til noget hjemmeside, som måske ville kunne være med til at gøre det mere atraktivt, altså et community for de unge, hvor de kan se billeder fra weekendens fester, der skal være konkurrancer osv.  hvor man feks kunne få fribilletter osv.  Få skaffet en masse sponsorgaver osv. Sådan noget boogie list agtig, hvord e også kan stemme på en top 10 som skal spilles weekenden efter osv.   der er masser af muligheder.

Man kunne have live bands engang imellem som kom, lokale kendisser som bartender osv.  

ja mulighederne er mange :-)

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Lyder bestemt som en god sund ide. Ser dog problemer i at det reelt er ganske lidt at det skiller sig ud ''normale'' ungdomsklubber, og at alkoholalderen jo desværre er bekymrende lav i DK.

Held og lykke med projektet under alle omstændigheder.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja ser man sådan på det så har ungdomsklubberne nok mere at byde på, aktivitetsmessigt, vi skal sælges på det coole at gå i "byen" som 12 årige og feste igennem, hygge med gutterne på et rigtigt diskotek, tjekke de lækre piger ud fra klassen osv. ;-)
Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvordan har I defineret målgruppen? Umiddelbart fremstår det urealistisk at der hver fredag og lørdag kommer 300 ud af 2.000 potentielle gæster.

I øvrigt vil jeg notere at jeg selv og flere bekendte +20 år ville finde det attraktivt med et alkoholfri diskotek, omend det faktum muligvis er ligegyldigt i forhold til jeres koncept.
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ved heller ikke om det er for højt sat, men kan da huske da jeg gik i folkeskolen, og vidre der fra i nogle år, der var der da tryk på hver torsdag, fredag og lørdag. Faktisk i den samme location som vi vil bruge nu, den er dog for et år tid siden blevet ændret til cafe, men indretningen er intakt ;-)

Men har lidt svært ved at bedømme det, jeg tror ikke man kan lave ret mange paraleller med voksen verden, de unge skal bare have det sjovt og opleve så tit som muligt tror jeg. Så om vi kan trække 15% af kunderne hver fredag og lørdag ved jeg ikke, men jeg tror det.

De ligger jo ikke med tømmermænd dagen efter, så de kan sagtens passe andre fritids akitviteter, hvis der er kamp søndag eller hvad det nu kan være.

Så alt i alt syntes jeg ikke 15% lyder meget, men ved det ikke, og det nok også mere da der er talt 9 og 10 klasserne med.

Nej det vil aldrig gå her at lave alkohol fri diskotek for voksene ;-)  det er byen for lille til, og da slet ikke hvor der er børn.

Jeg tror det kunne kører godt, men vi er også inde på et område hvor det med et kan gå ned af bakke. Tænkt feks på Avis overskriften "Der bliver solgt stoffer på diskotek XXXXX"  så vil der nok gå mindre end en uge før der ikke kommer folk der. Også derfor jeg tror dialog med kommeune, forældre, organisationer osv. ville være en vigtig del. Strange straffe når reglerne bliver brudt, måske enda have noget styr på hvem der kommer på diskoteket, ved ikke det er en svær ting :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Natteravnene går aldrig indenfor, men hvis det bliver en stor nok succes skal de nok give sig til at gå rundt udenfor.

Af lignende koncepter kan nævnes www.young-club.dk/, der bliver afholdt i www.dampmollen.dk 's lokaler på udvalgte søndage. Det er en stor succes, hvor køen går helt ud til vejen. Dog tvivler jeg på at de ville kunne få nær så mange kunder i butikken, hvis det var tre dage hver weekend.  En del af deres image får de jo gratis fra storebror, da Dampmøllen er det sted de ældre søskende fester - og det dermed bliver blåstemplet.

Det med community er sikkert en god idé. På Young-Clubs hjemmeside bliver gæstebog brugt heftigt efter hver fest - det undrer mig faktisk at de ikke har tilkoblet det store JustParty-system, da jeg snildt kunne forestille mig de unge bruges det ligesom de bruger Arto.dk

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Det var spas!! Jeg har et mobildiskotek, og har lidt planer om at arrangere nogle fester for selv samme målgruppe som Jeres!

 

Jeg vil dog leje lokaler og stille op med mobildiskotek - Derudover vil det heller ikke være hver weekend! Og det er sådan set det eneste sted jeg tror i kan få problemer - Jeg tror ikke det bliver svært at få samlet en masse unge, en gang om måneden måske! Hvis i har åbent hver weekend ryger det spændende og nye hurtigt - sådan var det i hvert fald da jeg var mindre og der var fester på ungdomsskoler osv.

 

Jeg har også tænkt mig at få et godt samarbejde med kommunen og det lokale erhvervsliv - Der er jo så meget snak om unge, der laver ballade - Et lokalt initiativ der kan få de unge væk fra gaderne, og til noget sodavandsdiskotek i stedet har god mulighed for at få en masse pr.

 

De lokale firmaer har jeg tænkt mig at kontakte, med henblik på at de kan sponsorere annoncer og evt gavekort til alle dem der skal stå få det praktiske - Derimod kan de få positiv lokal reklame på evt. hjemmeside og til festen og i evt. pr i lokalavis.

 

For at få det op og køre, kan det første overskud gå til noget lokalt - sportsklub, ungdomsklub whatever.

 

Jeg tager mig den frihed at nuppe ideen om en mindre portal med billeder, chat osv. :-)

Jeg vil meget gerne høre, hvis i går videre med ideen - Evt. vi har nogle ideer vi kan udveksle.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Ser godt ud :-) Angående hjemmesiden, så tror man skal passe på at lave det for arto agtig, der jo begrænset med brugere og får man først mærket "dødsygt" så man lost i de unges verden. Det også en af udfordringerne som jeg syntes kunne være spændende, hvordan man holder stedet staig in, også efter 3 måneder ;-)  Det jo en meget kræsen kundegruppe, hvor mange ting er døgnfluger, lige fra hvad de tar på af tøj, til musiksmag, og bog indpakningspapiret.

Så der skal nok være gang i gaden, og fornyelse er nok kode ordet.

Men jo mere jeg tænker over det, jo mere spændende kunne det være, der kunne jo laves så ufatteligt meget, også udenfor de normale åbningstider. Feks når konfimrationstiden kommer, så lav en hverdagsaften et mode show, med de førende butikker i byen, hvor de unge så kan komme end og se på tøj. Bare en hurtig ide. Også når der sker noget i byen, det kunne feks være open by night som vi har her nogle gange om året, hvor man så kunne have åbnet så forældrene kunne komme ind og se hvad det var for noget sammen med deres børn, og så have forskellige aktiviteter osv. 

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)