Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alkohol fri diskotek ;)

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Nikolej okay cool, tror også det kunne være en fed ide, men ser man det som en forretning så tror jeg man skal lade være, hvis det kun er engang om måneden. Vi har halballer her i byen, som jeg også har spillet til nogle gange, og de bliver ikke holdt på grund af det forretningmessige, men på grund af at skrabe nogle penge ind til forskellige ungdomsorganisationer.

Men ideen er meget fed, vi overvejede engang at leje lokaler et sted jeg arbejde engang og så lave techno fester, men det blev aldrig til noget, selvom ejerne var med på ideen, men vi turede ikke på da værende tidspunkt at hoppe ud i det :-(

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mk

 

Nej jeg tror heller ikke man skal arrangere det for det forretningsmæssige.

Når/hvis jeg arrangerer en fest, bliver det i første omgang for at prøve det, få oplevelsen og erfaringen - Derudover er der masser lokal pr for både mig og mit mobildiskotek at hente. Men jeg synes det kunne være rigtig spændende at prøve.

 

Du kaster da om dig med ideer:-) Du har ret, der er ret mange muligheder - Og dem tror jeg også man skal udnytte. Som du selv siger er tingene kun på mode ganske kort tid for de helt unge, så det gælder om at forny sig konstant!

 

Nogen der ved med SKAT, hvis jeg vil arrangere en fest hvor alt overskudet går til en forening/klub? Skal SKAT indover?

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :
haha ja men har nu også haft et par dage at tænke over ideen, så har et par sider med arrangementer at tage af ;-)

Ja det klart, havde jeg ikke lige tænkt på at du kunne få noget PR ud af det :-)

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Infernal featuring Kicking Kidz

På lørdag skal Kicking Kidz fra musikskolen optræde sammen med Infernal
på det alkoholfrie diskotek Watermill i Brokrup. "Det bliver helt vildt
fedt at spille From Brokrup to Berlin med Lina og Paw" siger Lars fra
8.C på Brokrup Skole, der sammen med de tre andre medlemmer af Kicking
Kidz i de sidste måneder har arbejdet intens med en specialudgave af
Infernals hit From Paris to Berlin passet til Brokrup.

Udover samspillet med de to bands, så vil de også spille hver deres
minikoncert. Infernal med en række af deres hit og Kicking Kidz med
covernumre af ørehængere på både dansk og engelsk.

mk fra Watermill er meget tilfreds med den succes det alkoholfrie
diskotek har fået med unge mennesker fra hele oplandet, der kommer hver
weekend for at få danset og hygget i trygge rammer uden sprut og røg.
"Vi har satsets på at give de unge helt specielle oplevelser uge efter
uge. Samspillet med populære kunstnere og de unge selv har været et af
de største trækplastre. Om to uger kommer Niarn som skal spille sammen
med DJ KrisKras alias 14-årige Jesper fra Ollested og hvor dansegruppen
Up''n''Down med fire piger skal optræde til.

Blot et fiktivt eksempel på en artikel, som kan bruges som inspiration.
Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Personligt tror jeg ikke at I vil kunne få økonomien til at hænge sammen, når det skal være råd til husleje, løn, vareforbrug, forsikring mm.. Et simpelt regnestykke siger : Der er plads til 300 gæster (hvis der er fuldt hus), I tager 30 kr. i indgang og har åbent fredag og lørdag hver weekend. Det giver 30x300x2x4 = ca. 72.000 kr. pr. mdr. i entre (forvent ikke den store baromsætning - måske 10-15.000 kr. pr. mdr.) hvis der vel og mærke er fyldt HVER gang. Det virker for mig urealistisk!

 

Hvis det skal hænge sammen, ville jeg leje en hal (eller lignende) og starte med at lave et arrangement en gang om mdr. (for at teste om konceptet holder, inden man smider penge efter en ombygning/renovering af lokalerne).

Har selv et par bekendte som gør lidt i branchen - www.event4you.dk – og de har haft succes med bl.a. at lave forskellige tema’er/afdelinger med forskellig musik stilarter (adskilt i forskellige rum).

Blot mine tanker om dette emne!
/K (tidl. natteravn med 13 års erfaring fra branchen...)


Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja det også der jeg tror der kunne være et problem, dog er dit regnestykke urealistisk, da hver gæst så skal ligge 6,25 kr om måneden. Det er nok lidt højere ;-)

Det nok der vi ville kunne skilles os fra de fleste andre, her får du ikke en pose chips og en sodavand, her får du noget som ligner noget, ligesom når de voksne er i byen og gladeligt giver 40 kr for 2 cl sprut og en paraply ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :
En af mine kammerater er bartender på det alkoholfri diskotek, jeg omtalte tidligere. Han siger at ungerne sommetider brækker sig, fordi de drikker så meget sodavand - hvis det er rigtig, så lægger de nok mere end 6,25/mrd :)

Dog skal det også siges, at det åbenbart ikke er den samme succes, som da jeg stadig boede i Thisted (de to ting har dog intet med hinanden at gøre ;)).
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Har enlig ikke gjordt de vilde overvejelser omkring økonomien. Men lad os sige de ligger 20 kr pr mand, som jeg stadig syntes er lavt sat. Så får du jo et helt andet regnestykke.

20 krx 300x2x4  = 48.000 kr + entre 72.000 kr  det så 120.000 om måneden.

Dertil kommer indtægter fra events uden for de normale åbningstider, og indtægter fra hjemmesiden. Lad os forestille os den siger 150.000-200.000 kr om måneden.

Det så når der er fuld knald og det er et hit, det modsatte gider jeg ikke regne på

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi tager lige lommeregneren frem igen...



Mit regnestykke byggede på en entre på 30 kr. pr. person.

Dette vil give en total entre indtægt på 72.000 kr. pr. mdr..

 

Jeg går udfra at de 20 kr. pr. person du omtaler er bar omsætning?

Dette vil som du skriver give en total baromsætning på 48.000 kr. (hvilket jeg tror er urealistisk - hvad fik du i lommepenge som barn? Husk på at de skal bruges til at det sjov og det er desværre ikke kun jer).



Dvs. at vi som udgangspunkt har en "fast" indtægt på 120.000 kr. (før skat).

Hertil vil du så lægge indtægt fra hjemmesiden - hvilke indtægter? Kender umiddelbart ingen diskoteker som tjener penge på deres hjemmeside (måske til banner annoncer, men det er peanuts).



 

Mht. events så kan du muligvis hive til sponser midler hjem, men tror altså ikke det er noget guldæg.

Synes du skulle prøve at sætte dig ned og lave en budget, der er ALTID poster man ikke har tænkt over.

Dertil skal det tilføjes at forsikringer på diskoteker ligger i den dyre ende - husk du skal også forsikre dit personale samt dine gæster.



Udover budget, så prøv at lave (eller få lavet) en bruger og område undersøgelse - det ville være rart at vide, hvad de unge i dit område ønsker og om de er villige til at betale.



/K

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :
haha ja det var nu ikke banner reklamer jeg tænkte på. Men som jeg sagde tidligere så kunne man lave noget alla boogie, og der kunne man jo tjene på sms tjenester, ved dog ikke hvor meget det er pr. sms, der er billede materiale som man kunne lave sms venlig osv.  det jo kun fantasien som sætter grænsen, og den er stor her skulle jeg hilse at sige ;-)

Det spændende er jo at ingen rigtigt har gjordt det, og er der nogle som bruger penge i dette samfund så det de unge og deres forældre. Så om Lille Benny bruger 50 kr om måneden på disko dasko, eller om han propper sig med slik for 50 kr om måneden hjemme foran computer skærmen (50 kr rækker nok kun til en tur slik) ser jeg ikke som et problem, men som en udfordring.

Unge har først et behov når de bliver gjordt opmærksom på det, sådan gælder det faktisk også voksne :-)

Hvad unge får i lommepenge i dag ved jeg ikke, og tror ikke helt det kan sammenlignes med da jeg var barn, men jeg drak da min sjat af sodavand og senere alkohol når der var skolefester, halballer og byture.

Men et vildt skud vil jeg tro i gennemsnit så bruger forældrene imellem 1000-2000 kr om måneden på deres guldklumper sådan hos en gennemsnitlig familie.

Jeg nægter at tro 50-100 kr om måneden er et problem for den aldersgruppe.

Angående forsikringer har jeg ikke styr på, men det kan da opklares :-)



Side 2 ud af 4 (34 indlæg)