Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alkohol fri diskotek ;)

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/17/2006 6:03:58 PM Forfatter: mk
Jeg nægter at tro 50-100 kr om måneden er et problem for den aldersgruppe.


Hjemmesiden tror jeg heller ikke du tjener det store på, men hvis du kobler det der Giraf-system på som www.dampmollen.dk har, er der selvfølgelig en mulighed. Så kan du tjene billeder på at de benytter aftenens billeder som baggrunde på mobilen eller sender dem rundt... men ved selvfølgelig ikke om det er vildt populært.

Jeg har næppe oplevet nogen bruge så mange penge på ex. tøj som 17 årige, der bor hjemme. Når de kan købe cowboybukser til 600-1.000 kroner, kan de nok også snildt bruge 100 kroner på en "bytur". Det variere selvfølgelig i de forskellige sociale lag, men ud fra mine erfaringer vil jeg ikke se børnenes rådighedsbeløb som et problem - i sær ikke hvis det kun drejer sig om 50 kroner, det kan de hurtig få stukket  hånden på vej til en sjov aften.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror såmænd heller ikke at de danske forældre har noget imod at lille Ole bruger 50 kr. på disko en gang om måneden. Men så holder regnestykket ikke igen... For hvis ALLE 2.000 børn og unge i målgruppen bruger 50 kr., ja så blir det jo altså kun til 100.000 kr. i alt - og vi kan vel ikke være helt uenige i at det er en smule urealistisk at alle 2.000 besøger jer på en mdr. (er godt klar over at nogle børn bruger mere end 50 kr., men der også nogen som ingen bruger).

 


Mht. Giraf''en så er det vist forbeholdt Crazy Daisy, Buddy Holly og hvad de ellers hedder (og personer over 18).

Men derfor kunne man jo godt lave en luck-a-like.


 

Og undskyld mig, men hvis I var 17, gad I så gå på "børne" disko hvis du kunne gå på rigtig disko???

Så tror du komme længest hvis du tager Haurum''s råd, og definere en målgruppe og undersøger deres "behov".

 

/K

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror i er alt for pesimistiske med forbruget af penge. Unge i dag
har uhyggeligt mange penge og som jeg husker det fra mine unge år, så
smed mine forældre gerne en lille skæv i hånden på mig når jeg var på
vej ud af døren til arrangementer lignenden det her.

Men enig, der er mange udgifter der skal tages højde for. Husk dørmænd,
proff udstyr, spild, sygdom bare for lige at nævne hvad der ligger lige
for i mit hovede pt.

Tror dog sagtens, at hvis projektet vinkles og fortælles rigtigt vil
kunne tillokke sponsorkroner fra både firmaer og almennyttige fonde.
Ligeledes tror jeg også at politi, sociale myndigheder, forændre,
ungdomsorganisationer mm. ville se venligt på projektet og jeg kan slet
ikke forestille mig at de ville blive kæppen i skoen.

Hvor i landet er vi henne? Personligt ville jeg gerne hjælpe projektet
igang med arbejdstimer, men kun hvis det ligger i nærheden

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Klindt så kan man jo blive ved og så drive den så langt ud ;-) Der nok også nogle som sidder der hver weekend.

Hvis du læser mine indlæg igen så er brugererne defineret, og ja er klar over de ældste i den bruger defination.

Jeg prøver at finde ud af hvad sådan noget kunne koste, skal hjem på ferie i næste uge.

Nicolai er ganske enig. Har en del kontakter så udstyr er ikke noget problem at få fat i, samt mandskab og location, som min tidligere chef ejer hvor han kører en rigtigt tam og taglig cafe i øjeblikket ;-)  Så huslejen kan forhandles til en rimelig pris da stedet har kørt meget ringe de sidste 10 år, med få undtagelser.

Det ligger lang fra dig, faktisk i den anden ende af landet ;-) hvis dit postnummer holder.

Men vil prøve at gå lidt vidre med det i min ferie, så må vi se om det ville kunne holde økonomisk, det kun en ide indtil vidre, ikke noget som nødvendigvis skal realiseres, selvom jeg tror det kunne gøres for få midler, men lad os se :-)



Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Undskyld jeg blander mig , men har lige en kommentar til det hele :

 

Jeg tror måske du skal vælge at fokusere på børnene om fredagen, og så om lørdagen vælge aldersgruppen mellem 15-18.

 

Jeg har tænkt over det her ofte, og kan i realiteten ikke forstå der ikke er nogen der har udnyttet ideen noget før.

I Silkeborg som jeg vil kalde en mellem stor by, er der ingen steder for de 15-18-årige i weekenderne. Så de fleste vælger at tage ind i de "voksnes" by, men her er det jo ikke altid man kan komme ind pga. ens alder og manglende id.

 

Derfor tager den Silkeborgensiske ungdom såmænd til Hammel i weekenderne, hvor der er et diskotek som lukker vores aldersgruppe ind.


Her laver de By Night fester hvor det er vores aldersgruppe der er i centrum. Nogle fredage er det så sodavandsdiskotek i et "ægte" diskotek. og her står de så med alkometre udenfor og tjekker de unge mellem 12-15 for alkohol. På normale lørdage er det et almindeligt diskotek, dog bliver det næsten hver lørdag fra 8-11 lejet ud til fødselsdage m.m.

 

Hvis man lagde den slags diskotek i vores by ville der uden problemer være udsolgt hver weekend. Det nærmeste vi har er Event4You som er før omtalt her , men det er simpelthen total "yt" at tage til den slags når det er 12-årige børn der render rundt der.

 

Mvh Martin .

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
 På Crazy Daisy i Randers har de det sidste halve år haft gang i sådan et projekt, men de har det ikke mere, da det ikke kunne løbe rundt.  

De unge ville ikke betale, 35kr for at kom ind, 5kr for at hænge jakken og derefter 15-25kr for en "drink" med blandet sodavand - uden alkohol. Der var også mange forældre, der ikke ville sende deres små poder derned, da resten af byen også havde åben. 




Synes du skulle undersøge, hvad de unge vil betale for de forskellige ting og max bruge, inden du kommer alt for langt i dit projekt. Du skulle også overveje et lokale, der ikke ligger tæt på diskoteker med alkohol, da det godt kunne få forældrene til at sige nej. 




Tror ikke målgruppen 12-17år holder helt. Dem på 15-17år kommer ikke, hvis der er alt for mange på 12-14år og hvis du skal have dem på 12-14 til at komme, skal det være HELT forbudt, at kom ind med alkohol i blodet, selvom man er 16 eller 17år og de lovligt må drikke. Tror ikke på at, forældre til en på 12-14år vil sendes deres barn ned på et diskotek, hvis der kommer fulde 16-17årige.




Nu har jeg ikke selv børn, men jeg ville ikke sende et barn på 12-13år derned, hvis der kom fulde mennesker. Det kan godt være at børn på 12-13 år i dag, har set/gjort/hørt mere end man lige tror, men synes stadig ikke det ville være rigtigt. Det kan godt være at forældre er anderledes i dag og give deres børn lov til mere, men jeg synes ikke at børn på 12-13 år skal omgås fulde unge mennesker.




Dette kunne godt være en ting du kunne have med i din undersøgelse. Du kunne få de unge til at udfylde det samme med deres forældre. Så kan du have et spørgsmål, hvor du spørger om de godt må komme for deres forældre og hvor mange penge de må få med osv. og til sidst skal en af forældrene skrive under, så du kan se, at de unge ikke selv har udfylder skemaet. 




Hvis man ikke må kom ind med alkohol i blodet og du får forskellige bands til at spille engang i mellem, så tror jeg nok det skal gå. 




Held og lykke med projektet. 




Kristian




 




 






Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Takker for feedbacken er hjemme fra ferie og har kigget lidt på sagen og været nede og hilse på min tidligere chef, som bare venter på at få solgt alt inventar, selve bygningen har han solgt, det vidste jeg ikke. Jeg har gået og kigget på stedet de sidste to uger og fulgt lidt med i hvad der sker der, der er sket en del forandringer til den gode fordel :-)

Jeg har prøvet at vurdere lidt regnskab selvom det langt fra er noget jeg ved noget om ;-) men har fundet frem til det ikke skal gå meget galt før det ikke kan kører.

Til det med fulde folk og 15-17 årige osv.  så kommer det ikke på tale, som sagt så vil der blive gjordt en masse tiltag, så skal man ind fuld skal man være en god skuespiller ;-) der vil blive lagt stor vægt på alokohol fri i selve konceptet, så ingen problemer.

Så vil de store unge nok syntes det er en smule kedeligt, men de er enlig afstrevet som jeg også har nævnt tidligere, det vil selvfølgleig være for folk fra 12 og op til 17, men har man drukket en flaske bacardi inden så skal nok ikke regne med at stedet er noget for en, så det enlig lige godt om de er 17 eller 12.

Vil tro Crazy Daisy gør den fejl som du også er inde på, entre prisen.

Jeg tror ikke på ideen med at drive et aloholfri diskotek sammen med et traditionelt diskotek. Enten eller, har masser ideer til et "voksen" diskotek, men det ikke noget jeg har lyst til på nuværende tidspunkt eller har penge til at starte, men det kommer senere i livet :-)

Som det ser ud nu, vil jeg prøve at arbejde lidt vidre med ideen igennem efteråret. Jeg tror på at jeg skal handle lidt hurtigt, min seneste plan er simpelthen at femlægge det for min tidligere chef som driver cafe der nu, han er penge stærk og er udbrændt i branchen (han har ejet det meste af byen de sidst 20-25 år :P måske lidt overdrevet men han har ejet en del, og er ude af det nu som ejer)  have ham som partner, hvor han sidder på sin flade der hjemme og jeg bruger min fritid på diskotektet og bruger ham som sparring vil jeg tro er vejen frem lige nu, så vil prøve at komme frem med noget fornuftigt.

Jeg syntes ideen med en undersøgelse er meget god, har selv et par søskende på 12 og 14 så der kunne jeg da starte :-)

Jeg er selvfølgleig stadig åben for ideer og synspunkter :)



Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmmm.. Det med at få 10. og 9. klasses elever til at gå på et alkoholfrit diskotek, det tror jeg sQ ikke helt holder. Det kan godt være de i følge loven ikke kan købe alligevel, og ikke kan komme ind andre steder.. Meeeen.. Det er altså kun hvad der står i loven... Hvis du vil på diskotek og går i 9. eller 10. klasse er det altså ikke et problem at komme ind på de fleste af de danske diskoteker.
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 05-08-2006 12:24:16
Forfatter: Fraende Media
Hmmm.. Det med at få 10. og 9. klasses elever til at gå på et alkoholfrit diskotek, det tror jeg sQ ikke helt holder. Det kan godt være de i følge loven ikke kan købe alligevel, og ikke kan komme ind andre steder.. Meeeen.. Det er altså kun hvad der står i loven... Hvis du vil på diskotek og går i 9. eller 10. klasse er det altså ikke et problem at komme ind på de fleste af de danske diskoteker.


Det har vi så skrevet stolpe op og stolpe ned omkring, tror de fleste er enig i din spådom, mig incl.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Rigtig god idé. Crazy daisy laver noget i forvejen med succes. Dog kan der være mange problemer. Til daisys ungdoms-arrangementer, sker der også tit slagsmål og som regel er de fleste fulde. Det skyldes jo at folk drikke før de kommer til festen, så det er klart noget i skal tænke over.

// Jesper Skov

 

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)