Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af et Holdingselskab af en ven - hjælp

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 28. Oct 08
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har en ven som har et ekstra Holding selskbab han ikke skal bruge, her står ca. 65.000 kr. på en konto som hører med.

Vil høre jer om man bare kan købe det af ham for en pris vi finder ud af og så bruge dette selskab som mit eget og kan man evt. lave navnet om på det. Er der noget man skal være opmærksom på.??

Jeg vil gerne lave et Aps, hvad gør man nemmest, skal jeg lave et helt nyt holding selskab med 125.000 og så et aps, eller kan jeg købe det ovenover nævnte og så putte lidt flere penge i det eller hvad er bedst..

 

Håber I kan hjælpe

Vh

Tonny

Blogger på www.stomien.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der der skal være værdier for 125.000 kroner i et Anpartsselskab vil der efter min opfattelse ikke være nogen gevinst ved at købe ovenstående selskab.

Til gengæld risikerer du at købe "ligene" med, hvis selskabet skylder penge til nogen, så er det pludseligt dig der står med balladen.

Så jeg ville helt klart vælge at stifte et nyt selv.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 28. Oct 08
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal lave et Aps med en anden ven, hvilket vil sige at hvis jeg så laver et nyt holdingselskab og skyder 65.000 kr. ind i det fælels Aps, så har jeg selv et holding selskbab hvor der så bare står 60.000 kr. og dem ved jeg ikke om jeg får brugt.

 

Det kan være jeg kun skal give måske 40-45.000 kr for et holding selskab hvor der som sagt står de 65.000 kr. Vil det ikke være ok?

 

vh

 

Tonny

Blogger på www.stomien.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder forkert i mine ører, hvis der er likvider for 65.000 kroner i selskabet og du skal give mindre end det for det.

Jeg ville nok vende det med en revisor/jurist inden jeg ville turde kaste mig ud i sådan et eventyr.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helt enig med Anders i denne sag.. pas på .. der kan ligge nogen grimme ting under overfladen.

Hvorfor vil han sælge det? - og hvorfor vil han sælge til 20k under prisen af likvider i boet?

Mvh Christian

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Tilmeldt 28. Oct 08
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sådan at han har to holding selskaber, et fra hams selv og et fra hans gamle parterner, de lavede sammen et aps fra deres holdingselskaber, hvorfor der så stadig står 65.000 kr tilbage. Han har så købt vennen ud og har so to holdingselskaber.

Hvis han skal trække de penge ud igen, skal han betale skat af dem og det er derfor jeg vil kunne få dem lidt billigere end hvad der står i det.

 

vh

Tonny

Blogger på www.stomien.dk

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Umiddelbart vil jeg sige hold dig langt væk. Hvis det er så attraktivt hvorfor brugte han/de andre så ikke dette overskydende holdingselskab som nyt fælles driftsselskab under de to holdingselskaber. Hvis han har givet 65.000 kr. for anparterne i det selskab så sker der ingen beskatning. Tværtimod får han et fradragsberettiget tab på 20.000 hvis du eksempelvis køber for 45.000 kr.

Jeg siger ikke at der er nogle lig i lasten eller at de prøver på at tørre dig. Det kan også skyldes uvidenhed. Hvad skal du iøvrigt bruge selskabet til ? Kunne jo være der var  andre muligheder 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Odense SV
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan godt være, at jeg spørger dumt.. Men hvad er forskellen på et holding og et ApS?
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Elnegaard:
Kan godt være, at jeg spørger dumt.. Men hvad er forskellen på et holding og et ApS?

Den eneste forskel er sådan set blot anvendelsen af selskabet.

Et holdingselskab har til formål at eje anparter/aktier i andre virksomheder og kan f.eks. være et ApS eller et A/S eller en af de andre selskabsformer der findes

Et ApS kan så enten være holdingselskab, eller blot et driftsselskab som ejerne så ejer andelene i personligt.

Ovenstående er lidt forenklet, men giver vist svaret på dit spørgsmål, ellers udbyder jeg (eller nogle af de andre her i tråden) det gerne for dig.

Et almindeligt ApS er der ikke længere revisionskrav til, men der er revisionskrav til holdingselskaber, men i praksis kender jeg ikke nogen der har et ApS som ikke har det revideret.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er helt enig med Anders og Bent her.

Hold dig langt væk fra at købe det selskab. Din ven som købte en anden ven ud, ville aldrig behøve at købe den anden vens holdingselskab, så der er noget, der ikke stemmer her.

Desuden overtager du alle forpligtelser, som det selskab måtte have gjort og du aner ikke, hvilke det kan være. Det ville være det nemmeste for din ven at lave en solvent likvidation af selskabet og få sine kontanter ud af selskabet igen fremfor at tabe 20K på at sælge det videre til underpris.

Hold dig væk fra det, er mit råd.

Bedste hilsner,

Flemming

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)