Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling af SP i udlandet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan udenlandsdansker få ud betalt SP skattefrit ?

 

Dette er et spørgsmål fra en dansker i Tjekkiet.

 

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattefrit nej - I og med at Danmark efter dobbeltbeskatningsoverenskomsten har beskatningsretten til sociale pensioner, herunder - vil jeg mene -  SP-bidraget.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Flensburg
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej for lige at følge op på det - hvordan kan jeg trække min private pension ud af Danmark, når jeg er bosiddende og og tjener mine penge i Tyskland og teoretisk ikke mere har noget at gøre med Danmark...

Jeg tror jeg har en 600.000 - 800.000 kr. stående på pensionskontoer i Danmark.. hvad kan man gøre...

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm. Du kan jo hæve dem mod beskatning, idet Danmark har beskatningsretten til udbetalingerne uanset om du bor i Tyskland eller i DK og uanset om du hæver dem i tide eller i utide.

På papiret kan du også overføre dem til en tysk pensionsordning men det forudsætter at det tyske pensionsinstitut indordner sig et krav om at de skal foretage indberetninger til de danske skattemyndigheder og det gør de ikke. Sagt med andre ord. Det her med at man nu kan foretage indskud på udenlandske pensionsordninger holder ikke i praksis. Det er udelukkende spil for galleriet med det formål at undgå at få EU domstolen på nakken. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Bent

Har par klienter i Tjekkiet.

De er meget fleksible Music Tror ikke den holder alligevel

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)