Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drømmesamfund: Olivenolie?

Side 1 ud af 6 (58 indlæg)
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

Jeg har base i Grækenland og talte den anden dag med en græsk agronom om mulighederne for at starte en eksport af olivenolie til Danmark.

Nogen, som kunne overtales til at ytre sig om ideens holdbarhed?

Produktet kunne være økologisk olivenolie af højeste kvalitet. Tappet i fede flasker og med en brochure hængt ved, hvor familien, som dyrker og selv presser olien skriver lidt om sig selv, selv sætter et kryds med en kuglepen på et lille kort på den mark, som olien kommer fra, og eventuelt skriver under også.
Der skulle være billeder af familien osv, og eventuelt en invitation til at komme på markbesøg hver torsdag mellem kl 10 og 14 eller lignende.

 

Hvad kan sådan noget sælges for til fx ISO, Irma eller aarstiderne?

Hvordan skal den skrues sammen for virkeligt at blive eftertragtet?

 

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra København
Tilmeldt 10. Apr 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anders



Jeg synes, det lyder lækkert med olivenolien. Der er naturligvis mange
olivenolier i forvejen på markedet, men omvendt lyder dit produkt så
eksklusiv og gennemarbejdet, at der helt sikkert er en mulighed.
Danskerne er jo kommet til penge, så hvorfor skulle vi ikke også kunne
bruge dem på eksklusiv olivenolie?



Angående prisen så vil jeg anbefale dig at undersøge markedet. Men
derudover ville jeg tage kontakt til Per Bruun hos Emmerys. Sig til
ham, at du har noget af "verden", han skal smage på - så er jeg sikker
på, at han vil være interesseret.



Held og lykke med projektet.



De bedste hilsner


Tilmeldt 18. Mar 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anders.

Jeg er faktisk netop igang med at (gen)læse Rolf Jensens "Dream Society" og man må jo sige at du rammer lige i hans ånd! Jeg tror du har mulighed for at ramme plet med din idé. Især hvis du supplerer den med forskellige slags madlavningsolier (og måske også eddike) og så får en fremtrædende kok (som foreksempel Nikolaj Kirk) til at tale godt om den.... Eller hvilke muligheder du nu har i den stil. Og kan man så rent faktisk hilse på bonden når man nu alligevel har familien med på ferie - ja så er oplevelsesøkonomien vist ført til fulde.

Og jeg tror Joel har helt ret i at Emmerys er et godt sted... Men ISO og Irma kunne bestemt også være muligheder. Og husk endeligt at sætte din pris en pæn procentdel over resten af markedet - vi vil jo gerne tro på historien om den glade bonde, så vi vil da ikke risikere underbetaling ;)

 

Held og lykke med det!

 

Med venlig hilsen

 

Maria Medard

 

Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anders.

Jeg skal ikke gøre mig til ekspert på området, men vil nævne at vi har et lignende produkt (anden olie) som sagens kan sælges i supermarkedskæderne. De vil også gerne have den, men: det koster kassen blot at komme ind - medmindre du har noget virkelig unikt - og det er olivenolie ikke - uagtet at det er god kvalitet osv. En mulighed - særligt når du kun har et produkt, er at kontakte en af de mange eksisterende leverandører til kæderne. Det koster selvfølgelig også, men risikoen er alt andet lige også mindre.

Mvh/

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er storforbruger af højkvallitets olivenolie, men jeg er nok bare ikke typen der falder for en fed flaske og et billede af olivenbonden. Jeg køber super kvallitet i 5 liters dunke til rigtig gode priser - typisk engros, eller i specialicerede forretninger som Supermarco (Italliensk importør i København). Men det skal jo ikke udelukke at andre vil give "overpris" for den gode historie :)
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel

Vil gerne understrege, at der er tale om et produkt i højeste kvalitet. Pointen med indpakningen er ikke at kompencere for kvalitetsproblemer, men at efterleve en gruppe forbrugeres ønske om at kunne knytte en personlig, interessant og sand fortælling til et i forvejen hamrende godt produkt.

Jeg er ikke engang sikker på om det kan betale sig rent margin mæssigt, for der er også arbejde i den slags, men måske kan det betale sig afsætningsmæssigt.

En anden måde at sige det på er, at det kunne være interessant som dansker, som har oplevet danskeres ændrede indkøbsvaner, at samarbejde med nogle græske producenter om at tilpasse deres produkters udtryk til efterspørgslen oppe nordpå. Hernede er tomater fx stadig store og grimme, men med en helt fantastisk smag og kvalitet.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
> Hernede er tomater fx stadig store og grimme, men med en helt fantastisk smag og kvalitet.

Ja, der er ingen tvivl om at de danske landbrugsprodukter er blandt verdens dårligste. Man skal ikke mere end nogle få hundrede kilometer syd for den danske grænse førend det er svært at finde produkter af en så elendig kvallitet som de danske landbrug og fødevareindustri spiser os af med.

Men, der er mange af os der gerne vil betale for bedre fødevarer, som for længe siden er kommet over den med den pæne flaske og den gode historie - jeg vil have super kvallitet til den bedst mullige pris. Og så må det for min skyld gerne komme i en 5 liters blikdåse (hvis ellers det er godt for den konkrete vare) eller med grimme mærkater. men det er måske også fordi jeg er en af den der faktisk KAN smage forskel - så jeg har ikke brug for den fine indpakning :)

Pointen med det er, at jeg tror markedet for sådan nogle som mig vil stige endnu mere - folk der vil have de gode varer, men til den bedst mullige pris. Og der er virkelig meget at spare. Jeg kan f.eks. få super kvallitet fødevarer importeret direkte fra Ittalien i Supermarco til priser der ligner det samme som man betaler for noget dansk lort i Super Brugsen. Faktisk er den pris jeg betaler for lige netop Oliveolie, af bedste kvallitet, LAVERE end den dårlige i brugsen koster. Se det er noget jeg kan lide - men nu spiser vi altså også rigtig meget Olivenolie herhjemme :)

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel

Hvad giver du egentlig pr liter for den gode italienske olie?

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Den sidste jeg købte mener jeg kostede 69 kroner pr. hele liter (i 5 liters beholder) inkl. moms - men den var altså også ekstra god. Mums :)
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :
aha, Det er vist slet ikke et uinteressant marked. Det koster 4-5 euro hos bondemanden.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 1 ud af 6 (58 indlæg)