Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drømmesamfund: Olivenolie?

Side 3 ud af 6 (58 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Told ved import fra andre EU-lande er vist nok afskaffet. ;-) Skete der ikke en eller anden folkeafstemning i den forbindelse i starten af 1970''erne? Grækenland blev så vidt vides optaget i fællesskabet i 1981.

 


 

Derudover kan man altid mail''e til Skat og spørge. De plejer at være ualmindeligt søde til at svare på alle mulige dumme spørgsmål, og så er de efter min erfaring ovenikøbet temmeligt hurtige med svarene.

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan give et eksempel. Den lokale Super Brugsen tager sommetider kvalitets kyllinger hjem fra De 5 Gårde (Prins Joachims farm i Møgeltønder er én af dem). Det er dog en satsning hver gang, for de skal minimum tage 6 kylinger hjem af gangen, og det har de svært ved at afsætte. Hallo, hvis ikke byens største butik kan sælge 6 kyllinger til de ca. 1.500 indbyggere inden de bliver for gamle, hvor er villigheden så til at betale for de gode råvarer og den gode historie?


- Så er der et eller andet Super Brugsen på din egn ikke helt har fattet. Der er nok også noget de virkelig gør forkert. Jeg vil vædde på jeg selv kunne sælge de 6 kyllinger, indenfor samme dag de var i butikken, med den rigtige markedsføring.

 

 

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kunne ikke lade være med at tjekke prisen på 500ml økologisk olivenolie i SuperBrugsen i Osted. Pris 54,95. Der var 2 flasker tilbage, og plads til ca. 20 på hylden.

 

Om der er marked? - jo, det tyder det på.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, der er vist ingen grænser for prisen lader det til. Se her, hvor man kan betale 300,- literen.
Samtidig kan man også se, at der findes produkter på markedet i lækre flasker med en lille folder bundet ved.

 

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Og så undrer nogle sig over at det er SÅ let for telemarketingterrorister og annoncehajer at snyde folk hehe :)

Som en af de gamle danske storsvindlere engang sagde: Man kan kun snyde folk der vil snydes!
Folk vil gerne tror på det umulige ... det kuuuuuunne jo være .... Din 300 kr/l olivenolie MÅ jo være bedre end min til 69 - ellers har du jo dummet dig, og det kan vi ikke lide, vel? :)

Men, sålænge folk snyder sig selv på et oplyst grundlag kan det ikke få mit pis i kog. Friheden til at vælge selv må i en eller anden grad også indeholde friheden til at tage nogle dårlige valg ind imellem :)
Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 02:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Forresten Anders, så er olivensæbe også rigtig populær, så det var måske også noget, som din græske bonde kunne levere olie til. Det vil folk (læs kvinder) gerne betale meget for  især hvis det har den gode historie og lidt groft udseende.

 

Og til mit andet lille indspark i denne tråd. Jeg håber ikke at jeg har trådt dig over tæerne Mikkel ? Men når man selv er opvokset i landbruget og rent faktisk ved at vi laver noget ordentligt, så er det sgu da træls at danskerne ikke vil ha'' det - og det vil de ikke (ihvertfald ikke størsteparten). Derfor eksporeterer vi ofte de bedste ting ud af landet. Når min svigerfar leverer grise til det danske marked, så skal de være så magre og "kedelige", men skal de til England eller blot tyskland, så er kravene helt anerledes, og til Japan er det absolut strengeste krav -og det smitter af i hele produktionskæden. Jeg har set min farfar smide de absolut bedste æbler væk eller forære dem bort, fordi folk ikke ville købe de "dyre" danske æbler. Heldigvis er tendensen ved at vende og jeg håber at der bliver flere, som gerne vil have de ordentlige varer med den gode historie. Men et faktum, som ingen kan bestride er altså at Danmark er verdens største fødevareeksportør, så helt dårligt må det ikke være, -vi skulle bare også gemme det gode til os selv.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Prøv at kør en tur rundt mellem landsbyerne i Frankrig, Italien eller Spanien og smag på de lokale fødevarer. Prøv så det samme i Danmark. Smag på varerne. Mærk nuancerne. Oplev dybderne. Når du har gjort det, er jeg overbevist om at vi hurtigt kan blive enige om, at de danske fødevarer BESTEMT ikke er de bedste der findes. Smagsoplevelsen, udvalget og kvalliteterne er simpelt hen ikke den samme.

Det Danske elandbrug er mulligvis gode til at lave landbrugs-industriproduktion, men ikke til at levere gourmetoplevelser.
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Jeg er netop hjemvendt fra nogle feriedage i det Sysjællandske,

en af dagene var vi i en større forlystelsespark ( nævner ingen navne ) hvor jeg ved middagstid så

at de tilbød "herregårdsbøf" ,dette nabbede alle 4 , og stor var skuffelsen da det blev serveret,

der var tale om noget udkogt fars der var slæbt hen over en pande i en hurtig vending,

da jeg høfligt spurgte den unge pige ved skranken om dette virkelig skulle forestille en bøf

svarede hun at det var den måde de lavede deres herregårdsbøf, samlet pris for dette måltid kr.384 incl drikkevarer.

 

Til aften fandt vi en slagter i Stege der havde overtaget nabobutikken hvor der er indrettet restaurant,

man udpeger selv sit kød i slagterbutikken der har åbent til kl 22, herefter steges dette efter kundens anvisning

og serveres sammen med en buffet , denne buffet blev hele tiden trimmet og så hele tiden meget indbydende ud.

samlet pris kr 512 incl drikkevarer.

 

Altså for kr. 128  mere, kan 4 personer få en sublim madoplevelse contra en smagsløs metervare.

 

En væsentlig ting er råvarens kvalitet, men selv den dårligste kok kan ødelægge de bedste råvarer.

 

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/17/2006 10:01:38 AM Forfatter: Mikkel deMib Prøv at kør en tur rundt mellem landsbyerne i Frankrig, Italien eller Spanien og smag på de lokale fødevarer. Prøv så det samme i Danmark. Smag på varerne. Mærk nuancerne. Oplev dybderne. Når du har gjort det, er jeg overbevist om at vi hurtigt kan blive enige om, at de danske fødevarer BESTEMT ikke er de bedste der findes. Smagsoplevelsen, udvalget og kvalliteterne er simpelt hen ikke den samme.

 

Det Danske elandbrug er mulligvis gode til at lave landbrugs-industriproduktion, men ikke til at levere gourmetoplevelser.


- Det er jeg absolut ikke enig i, Mikkel.

 

Kører du fra gårdbutik til gårdbutik herhjemme, som udbyder deres egne lokale fødevare, kan du absolut få smagsoplevelser i verdensklasse. Hvis du kører fra supermarked til supermarked, nej, så er det ikke den oplevelse du får, men der er masser af pragtfulde fødevare i de danske gårdbutikker. Det er nok også derfor de bliver flere og flere, med flere og flere specielle udbud. Det synes jeg er absolut positivt for det landbrugets udvikling, også i god tråd med spådommen om at forbrugerne bl.a. vil købe en god historie.

 

Jeg kender flere udbydere af lækre danske fødevare, og jeg kan kun anbefale deres produkter.

Prøv f.eks.

Oste fra Grambogaard

Mælk fra Osted mejeri

En masse lækre produkter fra www.gaardbutikkendirekte.dk

_______________

 

- Jeg boede på et privat fransk slot nær Dijon 7 dage sidste år, hvor vi fik paté og oste fra det franske køkken. Lækkert det var det, men de danske nicheprodukter kan sagtens måle sig med det. Det er bare ikke så kendt, ift. det franske eksempelvis.

 

Prøv det, om ikke andet så for oplevelsens skyld, og fortæl om du stadig er af samme opfattelse.

 

 

 


 

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er så sørgeligt at komme rundt og spise i diverse forlystelsesparker.. Har selv prøvet det samme og det er totalt uden smag og du har ret Hans. Alle kan ødelægge god mad ved at stege og koge det til ukendelighed, og så er det stadig dyrt.

 

Jeg bor ikke så langt fra Fakkelgården, hvor en af Danmarks førende kokke holder til (Christian Bind, fra Frankrig) og han er også af den opfattelse at man sagtens kan finde gode og ekstraordinær fine råvarer i DK, men ikke i supermarkederne. Men det gælder nu alle steder, syntes jeg (mine oplevelser). Går du ind i et supermarked i Paris, så får du heller ikke samme oplevelse, som ude på landet.

 

Og som et lille ps. kan jeg fortælle at vi faktisk eksporterer rigtig mange af de skinker, som bliver til lækre røgede skinker sydpå, som dufter og hænger i lofter rundt omkring, men skulle vi lave det samme her, så bliver det ALT for dyrt pga. tårnhøj kontrol og lønninger, tid m.m. Men kommer du/ her forbi engang, så send mig en mail, så skal jeg have vores hjemmerøgede mørbrad klar, for det er en himmerigsmundfuld og du/I kan spise den i grøftekanten, så oplevelsen er total

 

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Side 3 ud af 6 (58 indlæg)