Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banner (8m X 1m) Hvordan?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er blevet bedt om den lokale gågade om at lave et banner i 8m(bredde) x 1m(højde).

 

Hvordan laver man sådanne ting? I mit indesign er max bredden omkring 4 m, så det er jo ikke helt nok.

 

Det skal trykkes i 4 farver og kunne bruges flere gange.

 

 

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Du laver det bare i halv eller 1/4 størrelse i Indesign.. Det er standard når man laver outdoor materiale.. Opløsningen skal alligevel være rimelig lav så det kan sagtens tåle at blive skaleret op.. Snak evt. med ham fra "mousehouse" ( hedder der vist ) herinde fra vedrørende tryk. Det har han bedre styr på end mig.. Ellers er jeg vant til at bruge Vesterkopi, men de er vist ikke de billigste...

 

Mange hilsner:/Thomas

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Husk at outdoor i det format ikke behøver at have en opløsning der er større end 72 DPI. Kan den fx kun klare en 1/3 af det laver du den bare i skala 1:3, og ganger DPI med 3. Voila - så får du det samme resultat.

Plejer selv at lave den slags opgaver i Illustrator, Indesign virker som lidt overkill til et banner

Plejer selv i øvrigt at bruge lasertyrk.dk til den slags outdoor opgaver - de har indtil videre udelukkende givet gode resultater, til en særdeles fornuftig pris!

Held og lykke med opgaven.

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Øhhh, hvorfor er det overkill at bruge indsign til bannere..?? Det er da intet der taler for om man skal bruge det ene eller det andet uanset indholdet af banneret.. Så er det bedre at aftale med dem der skal trykke det om hvilket format de vil have. Om det skal være en PDF eller eksempelvis en outlinet eps. Det afhænger jo også lidt af om det er et banner med meget grafik ( foto ) elller bare et tekst banner.. Når jeg eksempelvis laver film bannere leverer jeg dem som samlede dokumenter, med indesign/quark filen, foto, logoer osv.. Og i andre tilfælde skal de bare have en PDF eller en EPS fil.... Så nup lige en snak med trykkeren inden..

 

MVH:/Thomas

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kristian,

Max. dokumentstørrelse i indesign er 5,5x5,5m. Illustrator ca. det samme. Derfor kan du godt smække det sammen i de programmer, ved at skære banneret i 2.

Men!

DPI ligger typisk under 120 på sådanne sager, så du kan snildt slippe afsted med at sætte det op i fx indesign, men i den halve størrelse 4x0,5m, og trykkeren smækker det derefter ud i 200%. Kvaliteten skal harmonere med output, trykkes der i 100dpi skal dit materiale være i 200dpi med dette trick. Trykkes der med 60 lpi skal dit materiale være i 120 dpi osv.

Ligeså nemt som at kappe hovedet af en høne.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
 Snak evt. med ham fra "mousehouse" ( hedder der vist )

Tror du tænker på Jesper fra Mediamouse.dk  -super dygtig og venlig fyr.
Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Jep, det var lige det jeg mente..:-) Er sikker på at han har helt styr på tryk af sådanne nogen bannere osv.. Mousehouse er vist noget fra min fortid engang i 90''erne da de første multimediefirmaer dukkede op.

Mange hilsner:/Thomas

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg takker for alle de gode råd og tips.

 

Det er desværre en af Jesper konkurrenter der skal trykke det - selvom jeg har prøvet at presse på, vil jo helst holde det i Amino-regi. Men bliver meget sjovt - og med mit logo i hjørnet, så må kunderne jo snart vælte ind.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)