Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget kan man stole på Statstidende og CVR-registreret?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har pt. et mindre udestående med en virksomhed som er gået under jorden.
Men det er noget af en kringlet sag, da bl.a. virksomhedens telefoner m.m .er ejet af en anden virksomhed (som så oven i købet har stiftet den virksomhed som vi har et udestående med). Den anden virksomhed er nu under tvangsopløsning og derfor virker telefonerne ikke.

Emails reagerer de ikke på, ligesom at diverse rykkere og breve fra vores advokat kommer retur med "ubekendt på adressen". Fogedretten kan heller ikke stævne virksomheden, da de heller ikke kan finde den.

Jeg har snakket med både Erhvervs & Selskabsstyrelsen samt SKAT og de mener begge, at hvis der ikke står nogen ændringer i Statstidende eller CVR, så er virksomheden stadig på adressen. Status på CVR er at virksomheden ikke har nogen verserende sager og at den sidste registrering skete her d. 16/1-2009. Men vi har altså haft et udestående med dem siden august/september måned 2008....

Jeg har snakket med kurator som har den anden virksomhed under konkursbehandling og de kan bekræfte at de samme stiftere også står bag den virksomhed som vi har et udestående med. Men alle henviser til at hvis der ikke står noget i CVR eller Statstidende, så er virksomheden der stadig; "ellers så skal de jo have fortalt det til Erhvervs & Selskabsstyrelsen - det er ulovligt ikke at gøre det....".
Som et rent forsøg, så har jeg ligefrem ringet til en anden virksomhed ,som deler samme opgang, og spurgt om de ved noget og det eneste jeg har kunne få at vide er, at man har undret sig over at der fra dag til dag ikke længere var nogen og reklamer m.m. blot lå og flød foran døren.

Hvad pokker gør man lige, når virksomheder forsvinder helt på den måde og hverken advokater eller fogedretten kan komme i kontakt med dem.
Er man så derude hvor det danske retssamfund har spillet falit? Indifferent

/Jesper

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Den situation opstår ofte, når en kæde af samhørende selskaber begynder at  lukke ned. Ofte har virksomhederne samme virksomhedsadresse, og der er måske 3 ud af 5 af selskaberne, der er under konkursbehandling. De sidste 2 selskaber er endnu ikke taget under konkurs, fordi der måske ikke har været nogen der har indgivet konkursbegæring, eller at virksomhederne "står lidt stille" indtil ejerne har et overblik. Ofte er dette de mindre selskaber uden lønmodtagergæld eller større skatte/momsgæld.

Der er ikke andet for end at afvente en konkurs, hvis fogeden ikke kan aflevere en stævning, og så anmelde kravet overfor kurator når det sker. Evt. kontakte kurator med mellemrum og høre, om en konkurs for selskab xxx er under opsejling. Kurator har pligt til at videresende al post, der kommer til dem via postspærring på adressen, men det nytter ofte ikke noget, da ejerkredsen nok har smidt håndklædet i ringen, og ikke åbner posten, eller blot ignorerer den.

Er det et mindre beløb under 10.000,-, ville jeg meget hurtigt afskrive kravet, og vedlægge statstidende for de øvrige selskaber samt meddelelse fra Fogedretten om, at virksomheden ikke kan kontaktes.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra hundige
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan altid gå ind på CVR registret og finde direktion samt privatadresser på disse

 

mvh

PTA

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12664
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

hup:

Du kan altid gå ind på CVR registret og finde direktion samt privatadresser på disse

 mvh

PTA

Mig bekendt lader et sig desværre ikke gøre for enkeltmandsfirmaer og I/S

Mvh

Ravn

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja Erhvervs- og Selskabstyrelsen er jo i nogle tilfælde op til 8 uger om at registrere ændringer - eksempelvis i forbindelse med virksomhedsophør.

Jeg har selv et tilgodehavende på et firma, hvor der i dag står i CVR-registret at der er indkaldelse til fordringsprøvelse selvom kurator afsluttede boet i januar måned med udbetaling af dividende. (Jeg kan ikke huske om det var i oktober sidste år der var fordringsprøvelse)..... Så øjebliksbillede ja på nogle områder men ikke alle.

Henrik

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)